gardeshban.ir

معاون حمل و نقل سازمان راهداری/
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش ۸۰ درصدی سفرهای جاده ای مردم در ایام نوروز و پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: برای جبران خسارت رانندگان در این ایام بسته های حمایتی مناسبی پیش بینی کرده ایم.
کد خبر: ۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهران قربانی درباره آخرین وضعیت حمل و نقل جاده ای در ایام نوروز اظهار کرد: اکثر سفرهایی که توسط اتوبوس و ناوگان رسمی مسافربری انجام می شود، با توجه به غیر فعال شدن مراکز توریستی، رفاهی و هتل ها در زمره سفرهای ضروری و اجتناب ناپذیر به شمار می آید و تمام پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرکت‌های حمل و نقل و نیروهای مستقر در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور ابلاغ شده و در دست اجراست.

وی افزود: از اوایل اسفندماه گذشته چندین پروتکل توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله رعایت امور بهداشتی در پایانه ها، اقدامات ایمنی در داخل اتوبوس و رعایت اصول بهداشتی توسط رانندگان اتوبوس ابلاغ شده که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف به نظارت بر اجرای دقیق این اصول بهداشتی است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به روند نزولی سفرهای جاده ای در ایام نوروز به ویژه پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی روزهای گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از آن جا که اکثر سفرهای جاده ای، سفرهای مورد نیاز آن دسته از هموطنان بوده که ناوگان شخصی ندارند و از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند، سیاستی که از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین شده، سیاست ممنوعیت سفر نبوده و مبتنی بر محدودیت مدیریت شده سفر بوده است.



جبران خسارت رانندگان با پرداخت بیمه، بسته های حمایتی و...

قربانی همچنین درباره حمایت های در نظر گرفته شده برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به رانندگان در پی کاهش ۸۰ درصدی سفرهای جاده‌ای گفت: با توجه به شرایط فعلی بخش حمل و نقل به ویژه حمل و نقل مسافری، بسته های حمایتی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رانندگان در نظر گرفته شده است. این بسته های حمایتی شامل تمدید غیرحضوری کارت هوشمند فعالیت رانندگان است که تا سه ماه قابل تمدید خواهد بود. همچنین پرداخت بیمه بیکاری برای ماه های اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت ماه امسال و بسته های حمایتی یک تا دو میلیون تومانی با توجه به شرایط خانوار برای رانندگان اتوبوس از دیگر تمهیدات اندیشیده شده و بسته های حمایتی بوده که در این راستا پیش بینی شده است.

وی در خصوص نحوه بهره مندی رانندگان از بسته های حمایتی مذکور خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند با ورود به پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ایجاد شده، اطلاعات خود را ثبت کنند. در این زمینه مکاتبه ها و رایزنی های لازم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت بیمه تامین اجتماعی انجام شده اما فرایند انجام این کار هنوز نهایی نشده است که البته پس از حصول نتیجه، مراتب از طریق رسانه های جمعی به رانندگان اعلام خواهد شد.

سوخت یارانه ای و سهمیه لاستیک برای رانندگان کالای اساسی از بنادر

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص سوخت یارانه ای نیز اظهارکرد: در پی پهلو گرفتن کشتی های حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور و ضرورت جابه جایی مایحتاج مردم به استان های مختلف، برای تشویق رانندگان و مشارکت بیش از پیش در حمل کالای اساسی از این بنادر، تسهیلاتی مانند سوخت جبرانی با ضریب سه درصد مثبت و اختصاص سهمیه لاستیک در نظر گرفته شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از خسارات وارد شده به رانندگان جبران شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار