gardeshban.ir

هنگامی که در اتاق یک هتل قدم می‌زنید، خواه این هتل یک خانه ییلاقی 30 دلاری در تایلند باشد یا یک ویلای 3000 دلاری در سوئیس، تصور می‌کنید که اتاق هتل بسیار تمیز است.
کد خبر: ۲۴۸۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
این توقع که اتاقی که قصد اقامت در آن را دارید تمیز و آراسته باشد یک توقع اساسی و به جا است. متاسفانه بسیاری از این اتاق‌ها در هتل به اندازه‌ی کافی تمیز نیستند. 

از آن‌جایی که مدت زمان مابین ترک اتاق هتل توسط یک مسافر و اخذ اتاق توسط مسافری دیگر کوتاه است و نظافت به صورت فشرده و سریع انجام می‌شود، لذا هیچ اتاقی در هتل در برابر میکروب‌ها نفوذ ناپذیر نیست. 

در نتیجه، بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای برنامه‌هایی را آغاز نموده‌اند تا با استفاده از اشعه فرابنفش، اشیایی را که بیشتر لمس می‌شوند را ضدعفونی نمایند. این هتل‌ها حتی پا را از این فراتر گذاشته به طوری که روی ریموت کنترل‌ها برچسب‌هایی نصب می‌کنند که نشان می‌دهد این وسایل مطابق با اصول بهداشتی تمیز شده‌اند. 

توصیه ما این نیست که هنگامی که سفر می‌کنید با خود دستگاه اشعه فرابنفش یا محیط کشت میکروب به هتل ببرید تا سطوح را برای اندازه‌گیری میزان باکتری‌ها آزمایش کنید. بلکه ما یک لیست نظافت تهیه کرده‌ایم که وقتی در اتاق یک هتل اقامت می‌کنید می‌بایست خودتان انجام دهید. 

توجه داشته باشید که این لیست فقط برای مسافرخانه‌های بین راهی نیست؛ هتل  لوکس نیز در برابر خطاهای نظافت مصون نیست.

از دست زدن به دست گیره‌ی درب‌های هتل اجتناب کنید. تا آن‌جا که می‌توانید درب‌های هتل را با آرنج‌تان باز کنید.

چمدان‌تان را روی جا چمدانی بگذارید و از گذاشتن آن بر روی تخت خواب یا صندلی‌های هتل خودداری کنید. در بدترین حالت، ممکن است ساس‌ در سطوح تشک‌دار این اثاثیه لانه کرده باشد و قطعا شما نمی‌خواهید که این موجودات به چمدان‌تان انتقال یابند.

به‌دنبال حشرات موذی بسیار کوچک، بالش‌ها و تخته‌ی بالای تخت خواب را وارسی کنید. چشم‌تان را هم سطح آن‌ها قرار دهید و به‌دنبال جنبش یا خال‌هایی باشید که شبیه به بذرهای کوچک کتان به نظر می‌رسند. اگر متوجه چیزی شدید فورا اتاق را ترک کنید و درخواست کنید که اتاق‌تان را عوض کنند یا وجه را مسترد نمایند تا در هتل دیگری اقامت کنید.

لوازم بهداشتی و حمام از جمله مواردی هستند که تمیز بودن یک هتل را تضمین می‌کند.

به منظور یافتن مواردی که باید ضد عفونی می‌شدند اما از قلم افتاده‌اند حمام را به دقت وارسی کنید. اگرچه چشم نمی‌تواند همه‌ی این موارد را پیدا کند اما گاهی این موارد در هتل قابل رویت هستند. اگر همه چیز خوب بود لوازم بهداشتی خود را روی یک ورق دستمال کاغذی یا روی یک حوله روی پیشخوان روشویی قرار دهید تا از تمیز ماندن آن‌ها بیشتر اطمینان حاصل نمایید.

همراه خود تعدادی دستمال الکلی داشته باشید تا اشیایی را که در حین تمیزکاری از قلم افتاده‌اند و یا اشیایی که لمس می‌کنید نظیر کلیدهای برق، دستگیره درب‌ها، ریموت کنترل‌ها و تلفن هتل را با آن تمیز نمایید.

فقط زمانی به تمیز بودن روتختی اعتماد کنید که زیر روتختی و روی آن ملافه کشیده شده باشد (این امر نشان می‌دهد که برای هر مهمان، روتختی عوض می شود). اگر شک دارید که کاور روتختی قبلا مورد استفاده قرار گرفته است ابتدا ملافه‌ها را روی خود بکشید سپس رو تختی را و اجازه ندهید روتختی با بدن تان تماس پیدا کند.

خواه کف اتاق موکت باشد یا موزائیک یا چوب، یک جفت دمپایی قابل شستشو یا لاانگشتی همراه داشته باشید و در اتاق هتل بپوشید. هنگامی که به خانه باز می‌گردید دمپایی‌ها را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید تا از آلوده شدن چمدان‌تان جلوگیری کنید.

لیوان‌ها را با آب و صابون بشویید تا مطمئن شوید که به طور کامل تمیز شده‌اند. اگر آب آشامیدنی هتل سالم نیست لیوان‌ها را با یک دستمال الکلی یا دستمال مرطوب تمیز کنید.

اگر بررسی سریع شما نتایج رضایت بخشی به دنبال نداشت با پذیرش هتل تماس بگیرید و درخواست نمایید که اتاق‌تان را تمیز کنند یا آن را با اتاق دیگری عوض نمایند.

مهم‌تر از همه این‌که به احساس خود اعتماد کنید. اگر حس کردید چیزی بو یا ظاهر خوبی ندارد یا احساس خوبی نسبت به آن ندارید، به تشخیص خود اعتماد کنید و به یاد داشته باشید همیشه پیش از آن‌که دست‌های‌تان را به بینی و دهان‌تان بزنید آن‌ها را بشویید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار