gardeshban.ir

براساس آخرین خبرهای واصله، گشایش مرزهای اسپانیا به روی گردشگران کشورهای حوزه شینگن صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۶۲۹۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
دولت اسپانیا در تلاش است با بررسی دقیق شرایط پس از ماه ها تعلیق به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، پروازها از کشورهای مبدا حوزه شینگن را به مقصد اسپانیا به جریان بیندازد؛ جزئیات تدابیر دولت از امنیت بهداشتی کامل هواپیماها تا در نظر گرفتن قرنطینه های احتمالی برای مسافران را شامل می شود که در روزهای آینده از طریق بولتن رسمی دولت منتشر خواهد شد.

منابع دولتی اسپانیا همچنین در پی اعلام خطوط هوایی آلمانی لوفت هانزا مبنی بر از سرگیری پروازها از تاریخ یکم ژوئن (12 خرداد) به مقصد «مایورکا» در اسپانیا اعلام کردند: تصمیم گیری در این مورد به دلیل اهمیت بالای امنیت بهداشتی پروازها، بررسی ترافیک هوایی و کنترل مرزها در این برهه زمانی برعهده دولت مرکزی خواهد بود و نه ایالت بالئارس.

براساس تازه ترین تصمیم گیری های برخی سازمان های فعال در بخش گردشگری همچون موسسه کیفیت گردشگری در اسپانیا، به همه هتل ها، رستوران ها، هتل آپارتمان ها و سایر اقامتگاه های مسافران مشروط به رعایت تدابیر بهداشتی و ایمنی در بالاترین سطح خود و تائید مراجع ناظر، ضمانت نامه ای با عنوان «مجوز گردشگری ایمن» اعطا خواهد شد تا با اعتمادسازی و جذب گردشگران، موجب رونق دوباره این صنعت شوند.

براساس این تصمیم، موفقیت در این امر نه فقط رعایت موارد بهداشتی از سوی مراکز یاد شده بلکه توجه دقیق همه زیرمجموعه های مرتبط به پروتکل های بهداشتی و ایمنی را می طلبد.

یولاندا دیاز، وزیر کار اسپانیا پیشتر اعلام کرده بود، صنعت کلیدی گردشگری در اسپانیا به عنوان دومین قطب گردشگری در جهان که مسئولیت تولید 12 درصد از تولید ناخالص داخلی و 13 درصد در بخش اشتغال را برعهده دارد، تا اوایل سال 2021 هیچگونه فعالیتی نداشته و شرایط آن به حالت عادی باز نخواهند گشت.

ماریا خسوس مونترو، وزیر دارایی اسپانیا نیز با اعلام اینکه صنعت گردشگری یکی از آسیب دیده ترین حوزه ها بشمار می رود، گفت: دولت در تلاش است به شکل برنامه ریزی شده، از گردشگری حمایت و محافظت کند؛ بی شک فعالیت در این صنعت تا زمانیکه اطمینان از سلامت و امنیت گردشگران و سایر کارکنان حاصل نشود، امکان پذیر نخواهد بود.

اسپانیا که از نظر جذب گردشگران در میان کشورهای جهان، در رده دوم قرار دارد، در حالی به نبرد با کرونا رفته که این ویروس درآمدهای قابل تامل پیش بینی شده در بخش گردشگری این کشور را برای تعطیلات تابستانی نابود کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار