gardeshban.ir

در تاجیکستان دریاچه‌ای به نام کاراکول یا قره‌گل وجود دارد که به معنای دریاچه‌ی سیاه است. این دریاچه در میان کوه‌های پامیر واقع شده و از سطح دریاها 4000 متر بالاتر است. مساحت این دریاچه حدود 380 کیلومتر مربع است و 230 متر نیز عمق دارد و قدمتش به حدود 25 میلیون سال پیش می‌رسد.
کد خبر: ۲۶۲۸۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه‌ی زیبای کاراکول همواره با کوه‌هایی پوشیده از برف و یخ احاطه شده است و از پامیر می‌توان به راحتی به آن دست پیدا کرد. این دریاچه‌ی زیبا در طول روز به رنگ‌های گوناگونی در می‌آید و در آن می‌توانید رنگ‌های فیروزه‌ای، زمردین، بنفش و ... را ببینید. بد نیست بدانید که زیست شناسان معتقد هستند که مکانی که این دریاچه در آن قرار گرفته، جای برخورد یک شهاب سنگ با زمین بوده است.

دریاچه‌ی کاراکول بسیار شور است زیرا در طی سال‌های مختلف رسوبات زیادی در آن ایجاد شده و به خاطر عدم وجود خروجی آب، تمامی نمک و رسوبات در آن باقی مانده‌اند. این دریاچه یکی از شورترین مناطق موجود در آسیا به شمار می‌آید. باید بگوییم که حالا به اندازه‌ای مقدار نمک در این دریاچه زیاد شده که تقریبا هیچ قایقی نمی‌تواند در آن حرکت کند و همین موضوع باعث شده که تنها زیستگاهی برای برخی از پرندگان و جانداران کوچک جثه باشد.

برخی معتقد هستند که این دریاچه یک مدل کوچکی از دریای خزر است . گردشگران و ماجراجویان هنوز هم با پشت سر گذاشتن کوه‌ها و صخره‌ها تلاش می‌کنند تا خود را به دریاچه‌ی کاراکول برسانند اما بی‌تردید از نظر تعداد بازدیدکننده کاراکول هیچ شباهتی به دریای خزر ندارد. اگر علاقه‌مند به بازدید از مناطق پرخطر و گشت و گذار در طبیعت هستید، این دریاچه‌ی زیبا و خاص یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

دریاچه مرگبار کاراکول در تاجیکستان/عکس

دریاچه مرگبار کاراکول در تاجیکستان/عکس

دریاچه مرگبار کاراکول در تاجیکستان/عکس

دریاچه مرگبار کاراکول در تاجیکستان/عکس

دریاچه مرگبار کاراکول در تاجیکستان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار