gardeshban.ir

خیابان شانزلیزه (یا با نوشتاری درست تر شانزه لیزه) در پاریس، تقریباً یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. بسیاری از مردم حتی آن را «زیباترین خیابان جهان» می‌نامند.
کد خبر: ۲۶۳۲۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این خیابان از طاق نصرت شروع شده و تا میدان کنکورد ادامه دارد. شانزلیزه و مناطق اطرافش را در زمان بازدیدتان از پاریس از دست ندهید. می‌توانید بهترین گزینه‌های خرید، غذا و سرگرمی و همچنین مناظر و یادمان‌های تاریخی برای علاقه‌مندان معماری را در اینجا بیابید.


خیابان شانزلیزه قطعاً معروف‌ترین خیابان پاریس است، اما عنوان «زیباترین» جای تردید دارد، زیرا که رقابت در این حیطه بسیار تنگاتنگ می‌باشد. این خیابان دو کیلومتری که در بین میدان کنکورد و طاق پیروزی قرار گرفته، در نزدیکی میدان کنکورد یعنی قسمت شرقی بسیار سبز بوده ولی در ناحیه طاق نصرت بیشتر مراکزی برای خرید و تفریح در آن به چشم می‌خورد. از خیابان‌های فرعی معروف اینجا می‌توان به خیابان مونتنْی (Montaigne)، یکی از لوکس‌ترین خیابان‌ های پاریس اشاره کرد.

شانزلیزه، معروف‌ترین خیابان پاریس/عکس

دیدنی‌ های همیشگی شانزه لیزه

اکثر افرادی که به این خیابان و همسایگی‌اش قدم می‌گذارند، سه دلیل اصلی دارند: خرید، رستوران‌ها و سرگرمی. در شانزلیزه مهم نیست که چه فصلی باشد، زیرا همواره چیزی برای تماشا در آن وجود دارد:

اگر به دنبال تجربه فرهنگ و معماری هستید، گراند پَله (Grand Palais) و پتی پَله (Petit Palais) را امتحان کنید. طاق پیروزی و میدان کنکورد هم جزو مواردی هستند که باید حتماً بازدید کنید. عمارت لا پائیوا (La Païva) نیز یکی از گوهرهای معماری است. ساختمان سیتروئن نیز از نمونه‌های مدرن معماری به شمار می‌رود.

خرید و شکم گردی در شانزه لیزه

 ناحیه خیابان شانزلیزه پر از مغازه‌های لوکس پوشاک و نمایشگاه‌های ماشین بوده و تقریباً می‌توان آن را بهشت خرید به شمار آورد. از بوتیک‌های فروش سوغاتی تا مجلل‌ترین مغازه‌های مد و جواهرآلات (کارتیه، لویی ویتون و ...) در اینجا پیدا می‌شود و هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند یک خرید خوب را در آن تجربه کند. گزینه‌هایی که برای رستوران و صرف غذا پیش رویتان دارید نیز به همان اندازه فروشگاه‌ها گسترده و متنوع هستند. از یک ساندویچ ساده در پل (Paul) یا بریوش دوره (Brioche Dorée) گرفته تا یک وعده از بهترین غذاهای فرانسوی در رستوران‌های مجللی چون لو دیَن (Le Diane) یا آتلیه دو جوئل روبوشون (l’Atelier de Joël Robuchon) گزینه‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

شانزلیزه، معروف‌ترین خیابان پاریس/عکس

در سال ۱۶۶۴، جایی که زمانی یک تالاب بود، به یک باغ سرسبز به نام گراند کور (Grand Cours) تبدیل شد که از انتهای غربی باغ تویلری به سمت غرب امتداد پیدا می‌کرد. در طی سال‌های بعد سازه‌های دیگری نیز به آن افزوده شده و خیابان‌های باریک جدیدی در سال ۱۷۲۳ ساخته شدند (خیابان‌های مونتنی و فرانکلین روزولت امروزی) و میدان لویی پانزدهم یا همان میدان کنکورد نیز در سال ۱۷۵۵ پی‌ریزی شد. اما شهرت و محبوبیت منطقه با ساخت طاق نصرت در سال ۱۸۳۶ افزایش پیدا کرد. فردی به نام «هیتْروف» که یک معمار شهرسازی بود، خیابان‌ها را در سال ۱۸۴۰ سنگفرش کرده و آن‌ها را با چراغ نورپردازی کرد. در واقع بعد از نمایشگاه‌های جهانی بود که شانزلیزه تبدیل به یک «شو روم» به صورت امروزی‌اش شد.

شانزلیزه یک خیابان جالب توجه

شاید شانزلیزه یک خیابان مسحور کننده نباشد اما خیابانی جذاب و جالب توجه است. منطقه حول این خیابان، بهترین مغازه‌ها، رستوران‌ها، معماری و سرگرمی‌هایی که می‌توانید در پایتخت فرانسه تجربه کنید را به شما پیشنهاد می‌کند. اگرچه راحتی و آرامش سایر محله‌های پاریس مانند ماره و مونتمارتر یا محله لاتین (لَتان) را نمی‌توان در آن دید، اما پرستیژ و زیبایی خاص آن شما را به تجربه‌ای بی‌نظیر دعوت خواهد کرد.

شانزلیزه، معروف‌ترین خیابان پاریس/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار