gardeshban.ir

به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان رعایت برخی نکات بهداشتی هنگام سفر با هواپیما برای سلامتی افراد امری لازم و ضروری است.
کد خبر: ۲۶۳۳۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه می‌دانیم ویروس کرونا مدتی است که تمامی سطح کره زمین را فراگرفته و افراد زیادی از ترس ابتلا به این بیماری خانه نشین شده اند، اما برخی افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انجام امور روزانه زندگی خود از خانه خارج می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند تا حد امکان در خانه بمانیم و فقط در موارد ضروری در خیابان‌ها تردد کنیم. اما با این حال برخی افراد مجبور به انجام مسافرت‌های ضروری با هواپیما می‌شوند که باید برای  حفظ سلامت خود برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

تماس با سطوح را کاهش دهید

هنگام سوار شدن به هواپیما حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید تا به این صورت اگر ناقل بیماری بودید باعث انتشار آن نشوید و در صورتی که دیگران به ویروس مبتلا بودند سلامت شما در امان بماند. همچنین به هیچ عنوان سطوح هواپیما به خصوص صندلی و پنچره‌ها را لمس نکنید و اگر ناخودآگاه این اتفاق برایتان افتاد از محول‌های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

از منطق خود استفاده کنید

ممکن است برخی از مسافران هواپیما تاکنون مسائل مربوط به کرونا را جدی نگرفته باشند و شما را در حین رعایت اصول بهداشتی مسخره کنند، اما شما با عقل و منطق خود پیش بروید و با دیگران کاری نداشته باشید.

دست‌هایتان را زیاد بشویید

سازمان جهانی بهداشت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلا به کرونا شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع و پرهیز از روبوسی است. در صورتی که افراد هر یک ساعت دستان خود را با آب و صابون بشویند شانس ابتلا به ویروس کرونا به شدت کاهش می‌یابد.

پرهیز از لمس کردن صورت

همانطور که می‌دانیم ویروس کرونا از طریق تماس با اعضای صورت مانند چشم، گوش، بینی و دهان منتقل می‌شود؛ بنابراین باید از لمس کردن آن‌ها پرهیز کنیم. متخصصان عفونی استفاده از دستکش را تنها عاملی می‌دانند که یادمان باشد دستانمان را به صورت خود نزدیک نکنیم.

دستمال مرطوب ضدمیکروب با خود داشته باشید

تهیه دستمال مرطوب ضدمیکروب از داروخانه‌ها باعث می‌شود تا در مواقع ضروری و در صورت اتمام ژل‌های شستشو دهنده دست از این دستمال‌ها استفاده کنید و از خطر ابتلا به این ویروس کشنده درامان بمانید.

ژل ضدعفونی‌کننده دست به همراه داشته باشید

ژل‌های ضدعفونی کننده دست تنها در مواردی توصیه می‌شوند که دسترسی به آب و صابون وجود نداشته باشد، در سفرهای هوایی به دلیل محدودیت در شستشوی مداوم دست‌ها می‌توان از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کرد.

بالش و پتوی خود را به همراه داشته باشید

در این بحران کرونا که ویروس به راحتی و از هر طریقی منتقل می‌شود، بهترین گزینه برای رفتن به مسافرت به همراه داشتن پتو و بالش خود است تا درصد قابل توجهی از احتمال ابتلا به کرونا کاهش یابد. در غیر این صورت معلوم نیست چه کسانی قبلا از پتو و بالش استفاده کرده اند و ممکن است هنگام استفاده مشترک، شما هم مبتلا شوید.

قبل از پرواز خوب بخوابید

خوابیدن، استراحت کافی و مصرف مواد غذایی مغذی قبل از زمان پرواز باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدنتان افزایش یابد و در هواپیما از مصرف مواد غذایی که ممکن است ناقل ویروس باشند، در امان باشید. در غیر این صورت خواب ناکافی خستگی شما را افزایش داده و باعث می‌شود به آلودگی مبتلا شوید.


آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا می‌شود. متخصصان تغذیه و عفونی مدعی هستند که نوشیدن بیش از حد مایعاتی مانند آب، چای، قهوه، غذاهای آبکی و ... نه تنها تاثیری در پیبشگیری از ابتلا به کرونا ندارند بلکه ممکن است شانس ابتلای افراد به آلودگی را افزایش دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار