gardeshban.ir

در حالی که جهان به مبارزه با پاندمی کروناویروس ادامه می‌دهد، با دستورها گسترده برای قرنطینه، واقعیت این است که ما دقیقا نمی‌دانیم چه مدت باید مانند یک فرد منزوی اجتماعی باقی بمانیم. بله، ماندن در خانه هنوز هم کار درستی است، اما عاشقان سفر به طور قابل درکی از این شرایط احساس ناراحتی می‌کنند و در این فکر هستند که آیا مسافرت در تابستان امسال بی‌خطر خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۸۲۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا این تابستان برای سفر ایمن خواهد بود؟

پاسخ کوتاه است: این همان چیزی است که شما می‌خواهید. اما در اینجا مواردی هست که باید قبل از برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی در نظر بگیرید. ​

کمپ زدن

اگر ماشین یا RV داشته باشید، آسان‌ترین و راحت‌ترین راه برای فرار از یکنواختی روزهای تابستان را در اختیار دارید. در حالی که پارک‌های ملی در حال حاضر در بیشتر کشورها بسته هستند، چندین پارک منطقه‌ای و محوطه اردوگاه وجود دارد که اجازه کمپ زدن را می‌دهند. ​

می‎توانید به پارکی بروید که به نظرتان امکان رعایت فاصله احتماعی وجود داشته باشد و در واقع خلوت باشد. هم چنین بعد از این سفر سعی کنید چند روز در خانه بمانید و در مکان‌های حساس و شلوغ مانند ایستگاه‌های پمپ بنزین، فروشگاه لوازم خانگی و کافه‌شاپ‌ها وارد نشوید.

Airbnb یا تعطیلات در خانه‌های اجاره‌ای

در روز ۲۷ آوریل، Airbnb  بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن روش‌ها و دستورالعمل‌های تمیزکاری و ضدعفونی را به صورت شفاف و دقیق برای میزبانان خود توضیح داده بود. در این دستورالعمل از میزبان خواسته شده بود روش‌های تمیزکردن و ضدعفونی را طبق این راهنمایی انجام دهند و همچنین هر خانه یا اتاق اجاره‌ای شامل یک دوره انتظار ۲۴ ساعته قبل از ورود میزبان یا مهمان باشد.

 گزینه دیگر برای میزبان، استفاده از یک گزینه بوفر بوکینگ (Booking Buffer) است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به یک دوره خالی (‏در حال حاضر ۷۲ ساعت)‏ بین اقامت‌ها متعهد شوند. مهمان ها می‌توانند فهرست میزبان‌های که با این شرایط مهمان می‌پذیرند را درسایت  شناسایی و رزرو کنند. ​

از آنجا که Airbnb ها کم‌تر از هتل‌های اصلی شهر رفت و آمد دارند، ممکن است انتخاب خوبی برای مسافرانی باشد که مایل به پذیرفتن ریسک اقامت در یک سوئیت هستند. ​

هتل‌ها

البته هتل‌ها نیز اطلاعیه برای نحوه تمیزکردن و ضدعفونی را اعلام کرده‌اند و حالا مشتاق پذیرش مهمان به ویژه بعد از از دست دادن ۳.۵ میلیارد دلار درآمد در یک هفته خود، هستند. انجمن اقامت و هتل‌های آمریکا (Hotel & LodgingAssocation) اعلام کرده از ۲۹ آوریل، از هر ده اتاق هتل، هشت اتاق خالی بوده است.

 در ۲۱ آوریل، ماریوت اینترنشنال (Marriott International)، شورای جهانی نظافت ماریوت (Marriott Global Cleanliness Council) را برای به حداقل رساندن خطر گسترش COVID - ۱۹ در املاک ماریوت به راه انداخت. هیلتون به سرعت استاندارد جدید نظافت خود را در ۲۷ آوریل اعلام کرد. و این امر در ۲۹ آوریل توسط حیات (Hyatt) دنبال شد، که همچنین قول می‌دهد تا سپتامبر ۲۰۲۰، به هر هتل حیات حداقل یک مدیر بهداشت به عنوان مسئول تضمین تمیزی و ضدعفونی اختصاصی داده شود تا مهمان‌ها مطمئن باشند در هتل‌های حیات تمامی پروتکل‌های ضدعفونی را رعایت کرده است

آیا پروازها امن هستند؟ ​

با اینکه ممکن است مسافرت محلی (داخلی) در تابستان امسال قابل‌دسترسی باشد، اما شرایط برای رزرو بلیت هواپیما چطور خواهد بود؟ از روز ۲۷ آوریل، خط هوایی جت بلو (JetBlue) نخستین خط هوایی بود که از روز ۴ ماه مه، مسافران را ملزم به پوشیدن ماسک صورت یا روپوش‌های تمیز نمود. جای تعجب نیست که سایر خطوط هوایی بزرگ مانند ‏دلتا ‏و آمریکن ‏به سرعت این موضوع را دنبال کردند. ​

پیش از این در ماه آوریل، خطوط هوایی به روش‌های جدید برای سوار کردن مسافران به هواپیما روی‌آورده بودند، درابتدا سوار شدن مسافران از در‌های مختلف بود و فاصله اجتماعی در طول پرواز رعایت می‌شد (تعداد پذیرش مسافران کاهش یافت).

 درباره گردش هوا چه کردند؟ ​

شاید بزرگ‌ترین ترس مسافران هوایی، گردش هوا در هواپیماها باشد. اما این موضوع بسیار مهم است که به یاد داشته باشید، همانطور که مقالات بسیاری اشاره می‌کند، گردش هوا در یک هواپیما عمودی است، نه افقی و از بالا هوا به سمت دیوار جانبی جریان پیدا می‌کند.

به گفته مقالات علمی، این بدان معنی است که سیستم گردش هوای هواپیما‌ها، میکروب‌ و ویروس‌های مسافران را به شما انتقال نخواهد داد و حتی می‌تواند سیستم گردش هوای هواپیماها را خیلی بهتر از سیستم گردش هوایی اغلب رستوران‌ها و ساختمان‌های اداری در نظر گرفت.

در مورد رزرو پرواز چه اتفاقی می‌افتد؟ ​

اگر شما بیش از اینکه نگران بهداشت باشید، نگران هزینه‌ها هستید، باید بگوییم که احتمالا شرکت‌های هواپیمای از بخشی از هزینه‌های خود در آینده چشم پوشی خواهند کرد. خطوط هوایی ساوت‌وست  (Southwest)  پیش از این بیماری همه‌گیر این شرایط را اعلام کرده بود، اما در حال حاضر امریکن ایرلاین، دلتا و ایرلاین یونایتد نیز علاوه بر امکان رزرو پرواز، شرایط تغییر پرواز یا استفاده مجدد از پرواز را برای مسافران فراهم کرده‌اند. ​

بخش زیادی از این سیاست‌ها شبیه به طرح "دلتا" است که در آن هر پروازی که از هم اکنون تا ۳۱ می ۲۰۲۰ رزرو می‌شود، می‌تواند بدون هزینه تغییر تا یک سال قابل تغییر و استفاده باشد و هر سفری که تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ رزرو شود (‏بدون در نظر گرفتن زمانی که در اصل رزرو شده)‏ می‌توان بدون پرداخت هزینه تغییر داد.

سفر با قطار

امتراک (Amtrak) در ایالات‌متحده به دلیل تقاضای بسیار کم، در حال حاضر خدمات را بسیار کاهش داده‌است. البته این شرکت استفاده از ماسک‌های صورت را الزامی و فروش خود را به ۵۰ درصد ظرفیت کاهش داده تا از فاصله اجتماعی مسافران اطمینان حاصل کند و به تمامی پروتکل‌های ایمنی پایبند باشد. همچنین از هزینه‌های تغییر برای هر گونه رزرو قبل از ماه می چشم‌پوشی می‌کند.

بیمه مسافرت

علاوه بر سفر هوایی، بسیاری از مسافران نگران دریافت پول و یا تغییر در فعالیت‌ها یا تورهایی هستند که رزرو کرده‌اند. اگر بیمه سفر دارید، شرایط به سیاست شرکت بیمه‌ بستگی دارد، اما باید بدانید اغلب لغو سفر به خاطر کروناویروس در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود. با این حال، اگر شما قصد ندارید در این شرایط به سفر بروید، ممکن است بتوانید مبلغی از بیمه سفر خود را پس بگیرید تا بعدا در شرایط مناسب برای رزرو بلیت استفاده کنید. ​

خوب است که مستقیم به شرکت بروید و با اپراتور خود صحبت کنید. تعدادی از آن‌ها در حال ارائه بسته‌ای برای رزرو بلیط در آینده هستند..

سفرهای امن

البته، اگر شما از سفر در تابستان امسال به خاطر کرونا و یا گسترش COVID۱۹ بیش از حد ترسیده‌اید، بهتر است سفرتان را لغو کنید.

اما اگر تعطیلات تابستانی را به عنوان راهی برای سالم ماندن انتخاب می‌کنید، پس بهتر است که توصیه‌های سفر را رعایت کنید و اقدامات احتیاطی اضافی توصیه ‌شده توسط مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها را انجام دهید.این به آن معنی است که دستان خود را بشویید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و زمانی که نیاز است با افراد دیگر تماس داشته باشید، ماسک بزنید (فرقی ندارد کجا می‌ورید چه به یه کافی‌شاپ محلی می‌روید و یا چند ساعت بیرون برای قدم زدن می‌روید).
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار