gardeshban.ir

در هر فصل از سال که حرف از مسافرت به میان می آید، هر ایرانی دلتنگ شمال و طبیعت زیبای آن می شود. اما شهرهای بسیاری هستند که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارند. آستارا یکی از این مقاصد برای گردشگرانی است که هم زمان می خواهند از طبیعت و خرید لذت ببرند.
کد خبر: ۲۶۷۷۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
معرفی شهر آستارا دارای دو اقلیم کوهستانی و جلگه ای است به طوری که قسمت جلگه ای آن تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های ملایم دارد.

آستارا را بیشتر بشناسید/عکس

معرفی شهر آستارا

در هر فصل از سال که حرف از مسافرت به میان می آید، هر ایرانی دلتنگ شمال و طبیعت زیبای آن می شود. اما شهرهای بسیاری هستند که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارند. آستارا یکی از این مقاصد برای گردشگرانی است که هم زمان می خواهند از طبیعت و خرید لذت ببرند. 

در واقع می توان گفت آستارا ششمین شهر بزرگ استان گیلان و در شمالی ترین نقطه این استان، در مرز ایران با جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. از این رو در این مطلب سفرستان قصد داریم به معرفی شهر آستارا و زیبایی ها و جاذبه آن بپردازیم تا بتوانید با خرید بلیط هواپیما آستارا سفری دنج و به یادماندنی را همراه دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

در کل، شهر آستارا دارای دو اقلیم کوهستانی و جلگه ای است، به طوری که قسمت جلگه ای آن تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های ملایم دارد، همچنین قسمت کوهستانی آن تابستان های معتدل و زمستان هایی سرد دارد. 

در ضمن با توجه به میانگین مجموع بارندگی ماهانه، آستارا از شهرهای پر بارش کشورمان محسوب می‌شود. در فصل بهار به خصوص ماه فروردین هوای آستارا بسیار خنک و گاهی اوقات سرد است. 

رفته رفته در فصل تابستان هوای آستارا شرجی می شود. اما در بخش های کوهستانی شهر می توانید هوای خنک را تجربه کنید. در اوایل پاییز آب و هوای آستارا بسیار متعادل است و یکی از بهترین زمان ها برای دیدن برگ های زرد و نارنجی جنگل های زیبای آن است. با نزدیک شدن به اواخر ماه مهر، بارندگی در شهر افزایش می یابد و هوا شروع به سرد شدن می کند و تا اوایل فروردین به علت واقع شدن در منطقه تقریباً کوهستانی هوای آن بسیار سرد می شود.

قلعه شیندان

آستارا را بیشتر بشناسید/عکس

قلعه شیندان (به ترکی آذربایجانی: شیندان قالاسی)‏ قلعه ای تاریخی و مرتفع در مرز جمهوری آذربایجان و ایران بر فراز کوه شیندان است. این قلعه از مهمترین آثار تاریخی شهر آستارا به حساب می آید که تاریخ ساخت آن به قبل از اسلام باز می گردد. قلعه شیندان، دژ و قلعه تاریخی در ارتفاع 1850 متری است که بر فراز کوه شیندان و در منطقه حیران بالای روستایی قدیمی واقع شده است. قرار گرفتن این قلعه در بین جنگل بالای کوهستان زیبایی آن را چند برابر کرده است.

باغ پرندگان

اگر قصد سفر به آستارا را دارید حتماً از باغ پرندگان آن دیدن کنید. این باغ در ورودی جاده آستارا-رشت قرار داشته و در آن بیش از 300 پرنده از 60 گونه مختلف وجود دارد. مرغ های تزئینی، سرسفید کاکلی، امپراتور، بلدرچین، کبک، بلبل، قناری، مینای سخنگو، طاووس، قرقاول، طوطی و مرغ عشق از جمله پرندگانی هستند که در این باغ خواهید دید. 

بعضی پرندگان زیبا و منحصر به فرد دیگری نیز در این باغ وجود دارند که بیش از همه، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند که از بین آن ها می توان به قرقاول های مونال، فایربک، ترکاپان، سیلور، طلایی، سیون هو، شاهی، پرتغالی، سبز، گردن حلقه ای و کالج اشاره کرد. جالب است بدانید که در هر ماه تقریباً 50 گردشگر از جمهوری آذربایجان، اوکراین، روسیه و حتی عراق از باغ پرندگان آستارا بازدید می کنند.

تفریحات آستارا


آستارا یکی از مهم ترین شهرهای مرزی ایران و بزرگ ترین گمرک زمینی شمال کشور به حساب می آید. این امر باعث شده است بازارهای موجود شهر پر از اجناس گوناگون با قیمت های مناسب باشد. بازار بزرگ ساحلی و مجموعه بازارهای نور دو قطب مهم خرید این شهر می باشند. حیران نیز یکی از مناطق تفریحی زیباست در نزدیکی آستارا قرار دارد و مرز بسیار نزدیکی با اردبیل دارد. این منطقه بسیار زیبا به خاطر پتانسیل بالا در جذب گردشگر به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری در ایران انتخاب شده است.

غذاهای محلی آستارا

آستارا نه تنها طبیعتی زیبا برای تفریح و گذراندن یک سفر آرام بخش دارد بلکه با غذاهای محلی خوشمزه طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. رستوران های زیبای این شهر با غذاهای خوشمزه در انتظار مسافران گرامی است. از غذاهای بی نظیر این شهر می توان به باسترما پلو، جغترمه، جزبز و بورانی پلو اشاره کرد. همچنین خوردن آش دوغ در گردنه حیران از یادتان نرود که از جمله مواردی است که باید هر ایرانی تجربه کند.

سوغاتی آستارا

قطعاً هر سفری بدون تهیه سوغاتی برای دوستان و آشنایان تمام نمی شود. آستارا از جمله شهرهایی است که صنایع دستی زیبایش در زبان همه ایرانی هاست که یکی از گزینه های شما برای خرید سوغاتی خواهد بود. 

همچنین برنج خوش عطر و با کیفیت آن از دیگر گزینه های شما برای تهیه سوغاتی خواهد بود که حاصل دست رنج کشاورزان زحمتکش است و در اکثر مغازه های آن به راحتی یافت می شود. بازار ماهی فروشان آستارا هم در فصل صید ماهی بسیار پررونق است که می توانید از آن ها انواع ماهی های تازه بخرید. انواع مرباها، ترشیجات به ویژه سیرترشی، انواع رب های ترش و خوش‌مزه همچون انار، بٍه، ازگیل، آلوچه و خرمالو، از دیگر سوغاتی های این شهر است.

آستارا را بیشتر بشناسید/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار