gardeshban.ir

به نظر می رسد قوانین مربوط به اضافه بار ایرلاین ها در حال تغییر و پیچیدگی ممتدی بوده و سردرگمی خریداران بلیط هواپیما و استرس های قبلِ پروازشان بیش از پیش شده است. البته اخیرا اضافه بار و قوانین مربوط به تعداد چمدان های مسافران در ایرلاین های خارجی دستخوش تغییر شده و مسافران را با شرایط غیرمنتظره ای مواجه کرده ولی این سردرگمی در خصوص قوانین ایرلاین های داخلی به حداقل می رسد.
کد خبر: ۲۶۷۸۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
به نظر می رسد قوانین مربوط به اضافه بار ایرلاین ها در حال تغییر و پیچیدگی ممتدی بوده و سردرگمی خریداران بلیط هواپیما و استرس های قبلِ پروازشان بیش از پیش شده است. البته اخیرا اضافه بار و قوانین مربوط به تعداد چمدان های مسافران در ایرلاین های خارجی دستخوش تغییر شده و مسافران را با شرایط غیرمنتظره ای مواجه کرده ولی این سردرگمی در خصوص قوانین ایرلاین های داخلی به حداقل می رسد. 

چون برای مطالعه قوانین ایرلاین های خارجی متوسل به سایت های مختلف و گاهی اطلاعات متناقض می شوید ولی در رابطه با ایرلاین های داخلی می توانید به سایت اصلی شرکت هواپیمایی سر بزنید و خیالتان راحت شود. 

معمولا در طول ماه های تابستانی اکثر ایرلاین های بزرگ قوانین اضافه‌ بار پروازهای داخلی و بین المللی خود را به روز رسانی می کنند. ولی در مرحله اول باید بدانید که نیازی به نگرانی و دستپاچگی نیست تا زمانی که فقط وسایل ضروری و مورد نیاز خود را برداشته باشید، وزن بارهایتان از حد مجاز نمی گذرد. 

این شرایط معمولا زمانی پیش می آید که برای خرید به مقصد مورد نظرتان رفته باشید، در چنین مواقعی بهتر است یا به اندازه معقولانه ای خرید کنید یا برای پرداخت هزینه اضافه بار و دردسرهایش آماده باشید. اگر از دوستداران خرید بلیط هواپیما هستید در ادامه با جزئیات کامل اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر آشنا خواهید شد.


همانطور که می دانید حداکثر وزنِ کل باری که برای مسافران شرکت های هواپیمایی تعیین شده شامل بار دستی مسافر نمی شود. ایرلاین کیش ایر این مقدار را به ازای هر مسافر بزرگسال و یا کودک ۲۰ کیلوگرم و هر مسافر نوزادی که کمتر از ۲ سال سن داشته باشد، ۱۰ کیلوگرم تعیین کرده است. همچنین وزن کل بار مجاز مسافران در پروازهای خارجی به ازای هر مسافر (چه کودک یا بزرگسال) ۳۰ کیلوگرم است.

میزان بار دستی شرکت هواپیمایی کیش ایر

از آنجایی که حداکثر وزن کل بار شامل بار دستی نمی شود پس می توان مقداری از وسایل اضافی را همراه خود به داخل کابین هواپیما برد. البته محدودیت وزنی برای بار دستی نیز تعیین شده و باید تنها اشیا لیست مُجازی که در بلیط ذکر شده به همراه خود ببرید. شرکت هواپیمایی کیش ایر میزان وزن مجاز کیف دستی داخل کابین را حداکثر 5 کیلوگرم و مجموع ابعاد آن را ۱۱۵ سانتی متر (۲۰×۵۵×۴۰ سانتی متر) اعلام کرده است.

هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر

معمولا قیمت بلیط، طول پرواز، کلاس پرواز، وزن بار و تعداد ساک یا چمدان در میزان هزینه بار اضافی تاثیر می گذارد و این مبلغ حدود یک درصدِ قیمت بلیط تان را شامل می شود. اگر وزن بار مسافر بیش تر از حد مجاز باشد، باید به ازای هر کیلوگرم بار اضافه یک درصد از هزینه بلیط را به عنوان جریمه پرداخت کند.  با اینکه این کار بعد از وزن کشی صورت می گیرد ولی بهتر است خود مسافر بارش را از قبل وزن کند و بعد از چک کردن قسمت "Baggage Weight” بلیطشان مقدار تقریبی هزینه را به دست آورد.


اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر

مسائل اقتصادی و تورم به اندازه کافی سفر را از نظر مالی جنجال برانگیز و پر دغدغه کرده‌اند، حالا هزینه بار اضافی مسافران و جریمه اش به کنار، استرس و نگرانی قبل از پرواز برای سلامتی خوب نبوده و گاهی لذت سفر را به ضدحال بزرگی تبدیل می کند. مشکل دیگری که اضافه بار شما را با آن مواجه می کند معطل شدن در فرودگاه است که برای جبران آن باید چند ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه کنید.

وسایل ممنوعه

همانطور که گفته شد محدودیت هایی برای حمل برخی از اقلام به همراه مسافر وجود دارد که شرح آن به صورت زیر است:

انواع مواد آتش زا یا منفجره و یا سریع الاشتعال، کپسول ها و اسپری های شیمیایی تحت فشار، بیهوش کننده ها، لوازم دفاع شخصی، گاز مایع، انواع مواد اسیدی و خورنده مثل اسید و سرکه، سلاح های نظامی، شکاری و ساچمه زن، فشنگ های جنگی، شکاری و ورزشی، اشیا تیز و برنده مثل چاقو، موکت بر، شیشه، قیچی، ناخن گیر، تیغ جراحی، تیغ ریش تراش، ابزارهایی مثل پیچ گوشتی، آچار، چکش، سیم، طناب و اسباب بازی هایی که شبیه به اسلحه واقعی هستند.

شکستنی ها

حمل برخی از ظروف شکستنی نیز به صورت بار همراه مجاز نیستند مثل ترشیجات، مرباجات، مایعات و وسایلی که می تواند به بسته های دیگر آسیب برساند. برای حمل این گونه ظروف باید آن ها را جداگانه و در جعبه های محکم بسته بندی کرده و بر اساس مقررات ارسالشان کرد.

نکاتی درباره بار سفر

از آن جایی که در فرودگاه از همه وسایلتان بازرسی دقیقی می شود، بهتر است هدایا و سوغاتی ها را کادو پیچ یا بسته بندی نکنید.

ایرلاین کیش ایر مسئولیتی در قبال اشیا قیمتی و زیورآلات شما ندارند.

اگر میزان بار مجاز و هزینه اضافه بار در بلیط هواپیما هواپیمایی کیش ایر ذکر نشده باشد می توانید با آژانس مسافرتی تماس بگیرید و نرخ آن را چک کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار