gardeshban.ir

سرزمین زیبا با جنگل‌های دیدنی و سواحل پر جوش و خروش دریای خزر که هر گوشه‌ای از آن برای یک سفر کامل کافی است. این در حالی است که ایرانیان معمولاً در مناطق خاصی از استان مازندران بازدید می‌کنند، 3 شهر توریستی در شمال ایران به نام‌های بابلسر، محمود آباد و نور، از محبوب‌ترین شهرهای این منطقه از کشور هستند. با حضور در هر سه این شهرها، شما از مکان‌های زیبا و خاطره‌انگیز فاصله زیادی ندارید؛ اما برای درک بهتر زیبایی‌های این سه شهر، بهتر است هر چه سریع‌تر کوله بار سفر را ببندید.
کد خبر: ۲۶۸۵۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر سه این شهرها در عین شباهت‌ها، تفاوت‌های مختص به خود را نیز دارند که ما در زیر یک به یک آن‌ها را شرح می‌دهیم:

بابلسر، شهری پربازدید در شمال ایران

معرفی 3 شهر توریستی در شمال ایران+عکس

واقع در سواحل جنوبی دریای خزر، بابلسر در جنوب با بابل، جویبار در شرق و فریدون کنار در غرب هم مرز است. این شهر دارای آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری با تابستان‌های گرم و زمستان ‌ای سرد و مرطوب است.

بابلسر در گذشته به عنوان مشهدسر (راه مشهد) به عنوان تنها جاده‌ای که شمال غربی ایران را به شمال شرقی وصل می‌کرد شناخته می‌شد؛ همچنین مسافران برای رفتن به مشهد باید از این شهر عبور می‌کردند؛ اما برخی معتقدند که نام این شهر از یکی از برادران امام هشتم شیعه امام رضا (علیه السلام) گرفته شده که در این شهر دفع شده است. در سال 1927، نام شهر به بابلسر تغییر یافت.

بابلرود یا رودخانه بابل که سرچشمه آن از رشته کوه البرز است، از این شهر می‌گذرد و هم کرانه رودخانه و هم ساحل دریای خزر و هم چنین اسکله و پل بابلسر نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. بسیاری از افراد به منظور قایق سواری در کنار رودخانه بابل به تفریحگاه بابلسر می‌روند و غذاهای دریایی که در رستوران‌های قایقی کوچک در کنار اسکله سرو می‌شوند را مزه می‌کنند.

گفته می‌شود که بنیان‌گذار سلسله صفوی، شاه عباس اول (1629-1571) دو بار از این شهر بازدید کرده و در مورد کشتی‌های زیادی که در اسکله این شهر مستقر شده‌اند، مطالب بسیاری نوشته است. در دوره قاجار (1975-1717) این شهر به عنوان بندری برای بازار بابل خدمت می‌کرد. از بندر بابلسر کالاهایی مانند پنبه، ابریشم و برنج به روسیه منتقل شده و کالاهای روسی نیز به ایران بازگردانده می‌شدند.

جشنواره مجسمه‌های ماسه‌ای که در این شهر برگزار می‌شود، یکی از جاذبه های مهم بابلسر است و مسافران داخلی و بین‌المللی زیادی را به خود جلب می‌کند.  جهت اقامت و اجاره ویلا در بابلسر به سایت های اجاره ویلا مراجعه کنید.

محمود آباد، شهری توریستی با جاذبه‌های فراوان

معرفی 3 شهر توریستی در شمال ایران+عکس

محمود آباد یک شهرک ماهیگیری و زراعتی در استان مازندران است که از غرب به نور، از جنوب آمل و در شرق با فریدون کنار و بابلسر هم مرز است. محمودآباد که زمانی بخشی از شهر آمل بود و به عنوان بندر برای آن خدمت می‌کرد. این شهر دارای آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری با زمستان‌های سرد و مرطوب است.

تاریخچه این شهر به سال 1889 بر می‌گردد که حاج محمدحسن خان اصفهانی تلاش‌های زیادی را برای توسعه شهر در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار (1831-1831) آغاز کرد. حاج محمدحسن خان به امید اینکه بتواند این شهر را به یک مرکز مهم تجاری تبدیل کند، مسجد، کاروانسرا، حمام عمومی، بندر و یک مسیر ریلی کوچک که به کوه‌های البرز منتهی می‌شود را ساخته است.

علیرغم تلاش‌های وی، حاج محمدحسن خان اصفهانی ناکام ماند و محمودآباد تا دوره پهلوی نابود شد و بنیان‌گذار سلسله پهلوی یعنی رضا شاه (1878-1944) مأموریت‌های بازسازی شهر را انجام داد. یک اسکله جدید در محمودآباد ساخته شد و این شهر به سرعت به یک نقطه مهم برای صادرات برنج و کنف به روسیه تبدیل شد.

این شهر یک شهر ماهیگیری است و بازار ماهیگیران آن، یکی از پر رفت و آمدترین نقاط شهر است که مشتریان می‌توانند هر روز صید تازه خریداری کنند. محمود آباد مکانی عالی برای امتحان کردن غذاهای دریایی محلی در استان مازندران است. از جاذبه‌های دیدنی محمود آباد می‌توان به تالاب سرخ‌رود، جنگل روستای اهلم، جنگل بونده، پارک جنگلی تشبندان و موارد دیگر اشاره کرد. رزرو آنلاین ویلا بهترین روش برای اجاره ویلا در محمودآباد و تمامی شهرهاست. با اجاره آنلاین، امکان انتخاب و مقایسه ویلاهای بیشتری را با هم دارید و با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب بهتری هستید.

نور، شهری زیبا در کرانه‌های دریای مازندران

معرفی 3 شهر توریستی در شمال ایران+عکس

نور در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است یکی از قدیمی‌ترین شهرهای غرب استان مازندران می‌باشد. شهر نور از شرق با آمل، از جنوب با رشته کوه البرز و شهر لاریجان و از غرب با نوشهر هم مرز است. شهر نور دوازده متر بالاتر از سطح دریا است و آب و هوای معتدل و مرطوب دارد.

این شهر باستانی از اهمیت ویژه‌ای توریستی برخوردار است و دارای چندین قلعه و استحکامات باستانی است. آثار مهم تاریخی این شهر شامل تعدادی مقبره و قلعه تاریخی از جمله «قلعه نور» است. کاخ تمیشان، ساحل دریای خزر و پارک جنگلی نور به عنوان جاذبه‌های توریستی این شهر در نظر گرفته می‌شود.

پارک جنگلی نور از نظر جهانی مشهور است و همواره مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است. این پارک 4000 هکتار مساحت دارد و در سواحل دریای خزر، در پنج کیلومتری شهر نور واقع شده است. در مجاورت شهر نور، چندین روستا نیز وجود دارند؛ مهم‌ترین آن‌ها روستای «یوش» است. این روستا زادگاه نیما یوشیج، پدر شعر نو است و به همین دلیل شهرت یافته است. منطقه نور ویلاهای جنگلی زیبایی دارد که قادر هستید با اجاره ویلا جنگلی در نور از لحظات خود لذت ببرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار