gardeshban.ir

روستای فوشه در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن قرار دارد و جنوب و غرب آن را جنگل ها و کوه های زیبا احاطه کرده است. فوشه از زیباترین روستاهای کوهپایه ای ایران است و رودخانه ها، جنگل ها و زمین های چای، زیبایی خاصی به آن بخشیده بطوری که گردشگران زیادی به بازدید از طبیعت بکر آن می روند.
کد خبر: ۲۶۸۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر قصد سفر به این روستای خوش آب و هوا را داشته باشید باید از فومن به طرف قلعه رودخان بروید در این روستا به تابلویی برمی خورید که شما را به سمت روستای فوشه راهنمایی می کند. در وسط روستا ی فوشه، رودخانه ای وجود دارد که آن را به دو بخش بالا و پایین تقسیم می کند اگر عاشق جنگل و طبیعت سرسبز این محل هستید باید به قسمت بالایی روستا بروید.

فوشه؛ روستای خوش آب و هوای گیلان/عکس

فوشه؛ روستای خوش آب و هوای گیلان/عکس

رودخانه فوشه

برای گشت و گذار در جنگل می توانید اتومبیل خود را در ابتدای مسیر پارک و پیاده به دل جنگل بزنید. در قسمت های مختلف جنگل در کناره رودخانه، حوضچه هایی را می بینید که می توانید در آن ها آبتنی کنید. در دل جنگل های بکر این روستا بقعه ای را پیدا می کنید که متعلق به آقا شیخ جمال است و در کنار تراس رودخانه ای قرار دارد، تراسی که گرداگرد آن درختان زیبای شمشاد قرار دارند. مردم دراین محل هم زیارت می کنند و هم برای کوهپیمایی های عمومی در این قسمت جمع می شوند.

فوشه؛ روستای خوش آب و هوای گیلان/عکس



جنگل های فوشه

اگر ماجراجویی را دوست دارید حدود ۲ ساعت در جنگل های کوهستانی پیاده روی کنید تا به غاری زیبا برسید و در همراه جنگل گردی، دیدن غاری زیبا را هم تجربه کنید. این غار با دهلیزها و دالان های مختلف از زیباترین غارهای گیلان است و اسم آن در لیست غارهای کشور به ثبت رسیده است.

غار روستا

در دامنه های این روستا، زمین های سرسبز چای وجود دارد که مردم روستا بر روی آن ها کار می کنند اگر در فصل چای به این محل بروید می توانید چای خوش عطر و تازه را خریداری کنید و به عنوان سوغات به شهر خود ببرید. در دو طرف رودخانه، خانه های روستایی با بافت سنتی و قدیمی را به صورت پراکنده می بینید، در روستا محله های مختلفی وجود دارد که در هر کدام از آن جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد. این روستا با وجود جاذبه های طبیعی بسیاری که دارد اما برای اقامت در آن اقامتگاهی به جز خانه های افراد محلی را نمی توانید پیدا کنید، چند نفر از افراد محلی، خانه خود را برای اسکان گردشگران در نظر گرفته اند که می توانید با دادن مبلغی از آن استفاده کنید.

فوشه؛ روستای خوش آب و هوای گیلان/عکس

جنگل های فوشه

بیش از ۲۰۰ نفر در این روستا زندگی می کنند که بیشتر آن ها بر روی زمین های چای کار می کنند و یا کرم ابریشم پرورش می دهند. با اینکه این روستا زیبایی های بسیاری دارد و با جاذبه های طبیعی خود می تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند اما امکانات چندانی برای گردشگران ندارد.

فوشه؛ روستای خوش آب و هوای گیلان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار