gardeshban.ir

دریاچه آویدر که در استان مازندران واقع شده است در شرق نوشهر و نزدیک به پارک جنگلی سی سنگان نرسیده به روستای کوچک صلاح الدین کلا قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۶۸۳۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این دریاچه به واسطه احداث سدی خاکی به منظور ذخیره ای برای مصارف کشاورزی تشکیل شده است و آن را دریاچه و سد آویدر و برخی آن را دریاچه صلاح الدین کلا می نامند. 

در کل این سد خاکی متعلق به اداره آبیاری منطقه است. این دریاچه زیبا به همراه طبیعت اطرافش از مناطق بکر و کمتر شناخته شده ایران هستند و درست در وسط کوهستان جنگلی، در ارتفاع 125 متری از سطح دریا قرار دارد. 

از آنجاییکه این دریاچه از دریا دور است رطوبطش نسبت به دیگر مناطق شمالی ایران کمتر و هوایی خنک تر را تجربه می کند. اما چیزی که آن را به مکانی زیبا و دیدنی تر تبدیل کرده وجود یک جزیره سبز درنگ کوچک پوشیده از درختان سرسبز در وسط این دریاچه است. 

این جزیره در واقع تپه ای کوچک است که پس از احئاث سد خاکی به جیزه ای در وسط دریاچه تبدیل گردیده. گردشگران و طبیعت دوستانی که به این منطقه جذب می شوند با منطره ای زیبا و شگفت انگیز روبرو خواهند شد. 

فضایی که به واسطه سد خاکی موجود در پشت این دریاچه وجود دارد زیستگاهی مناسب برای برخی از گونه های جانوری نطیر انواع ماهی و غورباقه ها ایجاد کرده است. 

برای دیدن این دریاچه می توانید از چالوس به سمت نوشهر حرکت کرده و بعد از نوشهر حدود 10 کیلومتر از پارک جنگلی سی سنگان به سمت روستای صلاح الدین کلا را طی کنید تا به تابلوی سد خاکی برسید. بیشتر مسیر این جاده آسفالت می باشد. پس از رسیدن به تابلو در جهت مشخص شده حرکت کرده و پس از پیمودن 5 کیلومتر و گذشتن از روستاهای صلاح الدین کلای سفید، اولیا و ملاکلا دریاچه آویدر نمایان خواهد شد. 

در اینجا می توانید در آرامش به ماهیگیری، قایق سواری بر روی دریاچه، اسب سواری و دوچرخه سواری در اطراف بپردازید. در فصل بهار و تابستان آب و هوای این منطقه معتدل بوده و رطوبت کمتری دارد. در فصل پاییز نیز درختان رنگارنگ شده و زیباییش را دوچندان می کند. در فصل زمستان هم درختان منطقه یکدست سفید شده و منطره ایی رویایی را به نمایش می گذارد.

امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، تعدادی آلاچیق، یک رستوران محلی کوچک و یک بوفه در اطراف این دریاچه موجود می باشد.

بهترین زمان بازدید: فصل بهار و تابستان

نکته: از آنجاییکه دریاچه آویدر یکی از مناطق دست نخورده در این منطقه می باشد پس حتما از ریختن آشغال خودداری کنید.  

نام مرکز دیدنی

Avidar lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

مازندران

شهرستان

نوشهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

شبانه روز

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

10،000 تومان

آدرس

مازندران، 30 کیلومتری شرق نوشهر، جاده چلندر، صلاح الدین کلا، 5 کیلومتری جاده اصلی

 دریاچه آویدر شهرستان مازندران استان نوشهر

 دریاچه آویدر شهرستان مازندران استان نوشهر

 دریاچه آویدر شهرستان مازندران استان نوشهر

 دریاچه آویدر شهرستان مازندران استان نوشهر

 دریاچه آویدر شهرستان مازندران استان نوشهر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار