gardeshban.ir

قله اسپیناس با قامت استوار خود، به عنوان بلندترین کوه در منطقه آستارا شناخته می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۱۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان گیلان دیر زمانی است که جزو مقاصد اصلی گردشگران محسوب می شود. طبیعت بی‌نهایت زیبای آن که از یک سو به البرز می‌رسد و همچنین سرسبزی و شور زندگی که در این استان جریان دارد؛ همواره مشوق خوبی برای جذب طبیعت دوستان بوده است. قله اسپیناس در آستارا و در ۱۷ کیلومتری شرق شهر لوندویل به نماد طبیعت این منطقه معروف است. 

در این بخش به سراغ قله اسپیناس یکی از بلندترین قله‌های این استان سرسبز و قلعه اسپیناس رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا/عکس

قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا/عکس

قله اسپیناس یا کوه اسپینه (به معنای کوه اسب) با ارتفاع ۲۰۱۵ متر از سطح آب‌های آزاد، بلندترین کوه در محدوده شهرستان آستارا به شمار می‌رود و در غربی‌ترین بخش استان گیلان و در شرق شهر لوندویل قرار دارد. کوه اسپیناس پشت تالاب استیل در بخش غربی رشته‌کوه‌های البرز، با پوشش گیاهی سرسبز و انبوه خود یکی از مناطق مورد علاقه طبیعت دوستان و کوهنوردان شناخته می‌شود.

قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا/عکس

طبیعت زیبای آستارا

روی این قله، قلعه تاریخی شیندان یا سندان را خواهید دید. شیندان به معنی محل نور است و در گذشته ساکنان این قلعه به صورت شبانه روز برای نگهداری از آتشکده‌ای که در آن وجود داشت، نگهبانی می‌دادند. در ساخت این قلعه از سنگ و ملات ساروج استفاده شده و ناگفته نماند که این قلعه شاهد اتفاقات و وقایع تاریخی زیادی بوده است.

در گذر از اسپیناس، آبشار لاتون را فراموش نکنید. این آبشار در انتهای غربی استان گیلان و در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی آستارا به سمت استان زیبای اردبیل، در کنار کوه اسپیناس قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار