gardeshban.ir

گزارش/
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به مذاکرات و برخی گشایش‌های صورت گرفته در حوزه مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه امیدواریم که در آینده نزدیک سفرهای ریلی به ترکیه از سرگرفته شود.
کد خبر: ۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
از ۱۶ مرداد سال گذشته بر اساس توافقات صورت گرفته بین ایران و ترکیه قطار تهران-آنکارا راه‌اندازی شد و هر هفته چهارشنبه‌ها مردم می‌توانستند با تهیه بلیت قطار به این کشور سفر کنند و قرار بود سفر ریلی تهران-استانبول نیز پس از طی مذاکرات دو جانبه راه‌اندازی شود اما این اتفاقات دستخوش شیوع ویروس کرونا لغو شد.

در این راستا سفرهای ریلی، زمینی وهوایی به ترکیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر قطع شد. اما حالا خبر رسیده که ترکیه قرار است بسیاری از محدودیت‌های سفر گردشگران به کشور خود را از نیمه دوم خرداد ماه به ویژه برای کشورهایی که توانسته‌اند ویروس کرونا را کنترل کنند، کاهش دهد.

سعید رسولی - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - در این باره به ایسنا گفت: مذاکرات برای از سرگیری سفرهای ریلی به ترکیه آغاز شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این سفرها با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر جهان از نظر شیوع ویروس کرونا از سرگرفته شود.

وی افزود: بر این اساس، پروتکل‌های بهداشتی خود برای آغاز شدن سفرهای ریلی بین دو کشور را به همتایان خود در ترکیه ارسال کردیم و منتظر جواب و پاسخ از سوی آن‌ها هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در طول مذاکرات با مقامات ریلی ترکیه بارها اعلام کرده‌ایم که برای از سر گیری سفرهای ریلی گردشگران دو کشور آمادگی کامل داریم تا همه پروتکل‌های لازم برای جلوگیری و پیش‌گیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا را حین انجام این سفرها اجرا کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار