gardeshban.ir

در بازدید از بوداپست پایتخت مجارستان، جزیره «مارگارت» را فراموش نکنید. این جزیره، که به نگین سبز شهر شهرت دارد، دیدنی‌های بسیاری برای شما فراهم آورده است.
کد خبر: ۲۷۰۴۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
لندن، «هاید پارک» (Hyde Park) و نیویورک، «سنترال پارک» (Central park) را دارند و «پارک لوکزامبورگ» نیز در پاریس واقع است. 

در بوداپست اما جزیره «مارگارت» (Margitsziget) را به عنوان نگین سبز شهر می‌شناسند که در دل رودخانه دانوب قرار گرفته است. در قرون وسطی، این جزیره، جزیره «خرگوش» نام داشت و جزو شکارگاه سلطنتی به شمار می‌آمد. 

پس از حمله مغول‌ها، بلا (Béla) پادشاه مجارستان، صومعه‌ای را در این جزیره تاسیس و نذر می‌کند که اگر بتواند سرزمینش را دوباره از چنگ مغول‌ها پس بگیرد، دخترش مارگارت را به صومعه تقدیم کند. 

اندکی بعد، مغول‌ها مجارستان را ترک می‌کنند و پادشاه بلا نیز نذر خود را ادا کرده و دختر 11 ساله‌اش را به صومعه می‌فرستد. از آن پس، این جزیره به نام دخترک پادشاه یعنی «مارگارت» نام‌گذاری شد.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

امروزه این جزیره یک پارک همگانی است که با پل مارگارت به شهر متصل می‌شود. این پارک، مکانی محبوب برای ساکنین محلی بوداپست است و آن‌ها برای گذراندن اوقات فراغت، ورزش یا پیاده‌روی از آن استفاده می‌کنند. در اینجا ما شما را با کار‌های جالبی که در این جزیره می‌توانید انجام دهید، آشنا می‌کنیم تا بتوانید برای روزی که می‌خواهید به این جزیره شگفت‌انگیز سفر کنید، برنامه داشته باشید.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

سوار یک وسیله نقلیه فانتزی شوید

جزیره مارگارت، 2.5 کیلومتر طول و 500 متر عرض دارد. اگر همراه با بچه‌ها یا والدین سالخورده‌تان مسافرت می‌کنید، سفر با پای پیاده گزینه چندان مناسبی نیست. اما نگران نباشید، اتوبوس شماره 26 طول جزیره را طی می‌کند و در جزیره وسایل نقلیه زیادی برای استفاده در دسترس است. استفاده از دوچرخه احتمالاً دم دست‌ترین گزینه باشد که می‌توانید آن‌ها را از مراکزی که در انتهای پل مارگارت مستقر هستند، اجاره کنید. اگر کمی هم دنبال چیزی غیرمعمول‌تر می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم سه‌چرخه‌های اتاقک‌دار، ماشین‌های گلف، اسکوترهای برقی و خودروهای تخم‌مرغی شکل را امتحان کنید.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

از برج آب جزیره مارگارت بالا بروید

منبع آب زیبای جزیره مارگارت به سبک هنری «نوویو» (Nouveau- نو) در سال 1911 ساخته شده است. این منبع، آب موردنیاز ساکنان، رستوران‌ها و هتل‌های جزیره را تامین می‌کند. در سال 2012 بازدید از این منبع برای گردشگران آزاد شد و از آن تاریخ از این جاذبه گردشگری به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری و عکاسی استفاده می‌شود. همچنین جشنواره تابستانی بوداپست نیز در این مکان برگزار می‌گردد. می‌توان از این منبع آب بالا رفت و از تماشای جزیره، شهر و کوه‌های «بودا هیلز» (Buda Hills) لذت برد.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

سنجاب‌های زیبای جزیره را دریابید

یکی از کارهای موردعلاقه گردشگران در جزیره مارگارت، پیاده‌روی، لذت بردن از سایه و آرامش بعد از ظهرهای تابستان است. این جزیره، محلی بی‌نظیر برای گذراندن یک روز آرامش‌بخش و به دور از هیاهوی شهر به حساب می‌آید. 

در طول روز اگر روی یکی از نیمکت‌های پارک بنشینید، با این سنجاب‌های زیبای کوچک مواجه می‌شوید و همین‌طور یکی پس از دیگری سروکله آن‌ها از گوشه و کنار پیدا می‌شود. ممکن است تعداد سنجاب‌های جزیره مارگارت به فراوانی هاید پارک لندن نباشد اما سنجاب‌های قرمز این جزیره بی‌نهایت ناز و زیبا هستند!

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

از حمام گرفتن غافل نشوید

اگر تاکنون به بوداپست سفر کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که این شهر به خاطر حمام‌ های آب گرمش حسابی معروف است. حمام اختصاصی جزیره مارگارت یعنی «پالاتینوس» (Palatinus) چیزی بیشتر از حمام‌های آب گرم بوداپست به شما هدیه می‌کند. علاوه بر استخرهای آب گرم، تعداد زیادی استخر بازی، سرسره آبی و استخر موج وجود دارد که این محل را به جایی ایده‌آل برای سرگرمی و استراحت تبدیل کرده است.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

از تماشای باغ‌های رز و باغ‌های ژاپنی لذت ببرید

درست در مقابل پالاتینوس، باغ چشم‌نواز رز قرار دارد، باغی شگفت‌انگیز که بهترین زمان برای بازدید از آن اواخر فصل بهار است، زمانی که گل‌ها شکوفه می‌دهند. در شمالی‌ترین نقطه جزیره یک باغ ژاپنی قرار دارد که یک حوض ماهی، یک باغ سنگی، درختان کوتوله و یک آبشار مصنوعی دارد. بازدید از این دو مکان با تفاوت‌های فراوان، فوق‌العاده ارزشمند است.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

از آثار باستانی جزیره مارگارت دیدن کنید

اگر می‌خواهید از تاریخ این جزیره سر دربیاورید، می‌توانید از آثار باستانی این جزیره بازدید کنید. در فاصله‌ای نه چندان دور از پالاتینوس می‌توانید ویرانه‌های «کلیسای فرانسیسکن» را پیدا کنید که البته چیز زیادی از آن باقی نمانده است. با رفتن به مناطق شمالی‌تر به ویرانه‌های صومعه «دومینیکن» (Dominican) خواهید رسید، جایی که پادشاه بلا آن را برای دختر خود بنا کرد تا او را به آنجا بفرستد.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر

از فواره موزیکال بازدید کنید

فواره موزیکال در نزدیکی انتهای جنوبی جزیره قرار دارد. این فواره در سال 2013 بازسازی شد و در شب جلوه‌ای درخشان پیدا می‌کند. موسیقی، چهار بار در روز و از قطعات مختلف از «براهامز» (Brahms)، «بوسلی» (Bocelli) تا «سیمون» (Simon)، «گارفونکل» (Garfunkel) و «ویوالدی» (Vivaldi) پخش می‌شود. اگر می‌خواهید همه آهنگ‌ها را بشنوید، بین ساعات 6 تا 9 شب به آنجا سر بزنید.

آشنایی با جزیره مارگارت، نگین شهر بوداپست/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار