gardeshban.ir

کشور نیوزلند اکنون دارد به پایانی‌ترین مراحل کرونایی خود می‌رسد و از این بحران بزرگ خارج می‌شود. آخرین بیمار کووید 19 این کشور که یک خانم پنجاه و خرده‌ای ساله بود کاملاً بهبودیافته است. این یعنی در حال حاضر هیچ مورد کرونایی در نیوزلند نیست و بنابراین آن‌ها می‌توانند قرنطینه را لغو کنند.
کد خبر: ۲۷۸۷۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
نه‌تنها هیچ بیماری در این کشور نیست، بلکه طی  17 روز گذشته هیچ مورد جدید کرونایی هم گزارش نشده است. این برای نیوزلند که ماه مارس به مدت چهار هفته قرنطینه بود خبر خوبی است. از آن هنگام، دولت اقدامات ایمنی سلامت را در قالب یک سیستم هشدار چهار مرحله‌ای به آهستگی سبک کرده و برداشته است. با کاهش شمار موارد این بیماری، نیوزلند از مرحله چهار به مرحله یک رسید. اکنون مرحله یک نیز رسماً به پایان رسیده است و مردم می‌توانند مانند گذشته به زندگی خود ادامه دهند.

کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست! +جزئیات

درواقع، تنها محدودیتی که هنوز پابرجاست آن است که مرزهای خارجی کشور که نوزدهم مارس بسته‌شده بودند هنوز هم‌بسته هستند. به‌جز این‌یک محدودیت، دیگر مردم می‌توانند با خیال راحت هر جا می‌خواهند بروند و به کارهای روزانه‌شان بپردازند. نیوزلندی‌ها نه‌تنها می‌توانند سرکار بروند و به شغلشان بازگردند، بلکه مراسم‌های عروسی و ختم نیز در این کشور دایر خواهند بود. بارها و رستوران‌ها می‌توانند بازشوند و مراسم‌های عمومی نیز برگزار خواهند شد.


اگرچه این موضوع را قطعاً باید جشن گرفت، ولی مقامات دولتی بازهم به مردم کشورشان هشدار می‌دهند که باید احتیاط پیشه کنند و مراقب باشند زیرا ویروس کرونا هنوز هم در جهان می‌چرخد. اَشلی بُلومفیلر، سرپرست ارشد سلامت نیوزلند می‌گوید: «صفر بودن شمار موارد بیماری برای نخستین بار از تاریخ 28 فوریه مطمئناً دستاورد بزرگی است ولی همان‌طور که پیش‌تر گفته‌ایم احتیاط‌های ضروری برای مبارزه با کووید 19 همچنان برقرار خواهند بود».

کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست! +جزئیات

مسئولان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که پس از بازگشت مسافران بین‌المللی به کشورشان و نیز در فصل زمستان که احتمال انتقال ویروس بیشتر است تعداد موارد بیماری افزایش یابد. ولی فعلاً مردم کشور پرندگان کیوی می‌توانند آسوده باشند زیرا فداکاری‌شان در دوره قرنطینه نتیجه‌بخش بوده است.

کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست! +جزئیات
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار