gardeshban.ir

دره‌ی اواکودانی، یکی از معروف‌ترین مقاصد دیدنی شهر هاکونه در ژاپن است و چشمه‌های آب گرم، دسترسی به دورنمای کوه فوجی و تخم مرغ سیاه از جمله ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۷۸۹۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
«اواکودانی» یا اوواکودانی (Owakudani)، دره‌ای آتشفشانی است که بخارهای گوگردی و چشمه‌های آب گرم متعددی را در برمی‌گیرد و گردشگران ماجراجو را به سمت خود می‌کشاند. علاوه بر فعالیت‌های آتشفشانی و مناظر فوق‌العاده تماشایی این ناحیه، در صورت صاف بودن هوا می‌توانید به دورنمای زیبای کوه فوجی نیز اشراف داشته باشید. 

در واقع این منطقه، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر هاکونه در ژاپن به حساب می‌آید و گاهی اوقات ممکن است به دلیل وضعیت بد آب و هوا و گازهای آتشفشانی، ورودی آن بسته باشد. البته در این شرایط نیز معمولاً پارکینگ، رستوران‌ها و مغازه‌های اطراف ایستگاه هاکونه باز هستند؛ اما به‌طور کل حتماً قبل از مراجعه به اواکودانی، از باز بودن آن اطمینان پیدا کنید.


تاریخچه اواکودانی

آخرین فوران کوه آتشفشانی هاکونه به حدود 3،000 سال پیش برمی‌گردد که در نتیجه‌ی آن، دره‌ی اوواکودانی به وجود آمد. این کوه همچنان فعال می‌باشد اما در 3،000 سال گذشته، فوران دیگری نداشته است. دره‌ی اواکودانی ابتدا با نام «جیگوکودانی» به معنی «دره‌ی جهنم» شناخته می‌شد و بعد از بازدید امپراتور میجی و همسرش از این منطقه در سال 1873 میلادی، آن را به اواکودانی تغییر دادند که در لغت به معنی «دره بزرگ جوشان» است. بعدها چندین مرکز گردشگری را در این منطقه و در نزدیکی چشمه‌های آب گرم تأسیس کردند تا بتوانند گردشگران را جذب کرده و به آن‌ها خدمات‌رسانی کنند.

اواکودانی؛ دره‌ای آتشفشانی در هاکونه ژاپن+تصاویر

ویژگی های دره اواکودانی

کوه‌های هاکونه کمتر از 100 کیلومتر با شهر توکیو فاصله دارند و به راحتی می‌توانید از مرکز شهر به این سمت آمده و روز را در این منطقه بگذرانید. البته جاذبه‌های دیدنی بسیاری در نزدیکی کوه‌های هاکونه وجود دارد و می‌توانید شب را هم در همان جا بمانید. 

پرطرفدارترین فعالیت این ناحیه، آبتنی در چشمه‌های آب گرم آن است و اگر بازدیدتان را به سمت دره‌ی اواکودانی ادامه دهید که در ارتفاع بالاتری قرار دارد، می‌توانید فعالیت‌های آتشفشانی را نیز از نزدیک تماشا کنید. در این منطقه بخارهای سفید رنگ از دل زمین بیرون می‌آیند و بوی غلیظ گوگرد در تمام نواحی این دره می‌پیچد. 

دره‌های متعددی در این ناحیه وجود دارند و می‌توانید با استفاده از تله کابین نیز آن‌ها را از بالا تماشا کنید. حوضچه‌های بخار، جریان‌های آب داغ و گودال‌های گلی گازدار در قسمت‌های مختلف این ناحیه پراکنده شده‌اند و حاکی از این هستند که نیرویی بسیار قوی در اعماق زمین نهفته است.

حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا از اواکودانی به کوه سونزان (Sounzan) برسید و از آن‌جا نیز می‌توانید دره‌ی اوکودانی را تماشا کنید و احتمالاً به این نتیجه می‌رسید که نام قدیمی آن یعنی جیگوکودانی به معنی دره‌ی جهنم برای آن مناسب بوده است! 

می‌توانید با ماشین شخصی به اواکودانی بروید؛ اما در ساعات اوج شلوغی که احتمالاً جای پارک در پارکینگ آن پیدا نخواهید کرد، بهتر است از ایستگاه هاکونه و تله کابین آن کمک بگیرید که 10 دقیقه تا منطقه‌ی آتشفشانی پیاده‌روی دارد. بهار، بهترین فصل برای بازدید از اوواکودانی به شمار می‌رود و احتیاجی نیست برای بازدید از آن هزینه‌ای پرداخت کنید. 

با توجه به شرایط جوی و گازهای آتشفشانی، توصیه می‌شود افرادی که باردار هستند یا از آسم، برونشیت و بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، از آمدن به این مکان خودداری کنند.

اواکودانی؛ دره‌ای آتشفشانی در هاکونه ژاپن+تصاویر

تخم مرغ سیاه

یکی از افسانه‌های قدیمی ژاپنی این است که هرکس تخم مرغ سیاه بخورد، 7 سال به عمر او اضافه می‌شود. «کورو تاماگو» یا همان تخم مرغ سیاه را در چشمه‌های آب گرم می‌جوشانند و پوست این تخم مرغ در اثر واکنش شیمیایی آن با گازهای آتشفشانی، به رنگ سیاه در می‌آید. 

البته نیازی نیست از ظاهر سیاه آن نگران شوید؛ زیرا داخل آن سفید است و با تخم مرغ پخته‌ی عادی تفاوتی از لحاظ رنگ ندارد. اگر به دره‌ی اواکودانی رفتید، حتماً کورو تاماگو را خریده و مزه‌ی آن را بچشید.

اواکودانی؛ دره‌ای آتشفشانی در هاکونه ژاپن+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار