gardeshban.ir

«زاراگوزا» (Zaragoza) به لطف وجود آثار باستانی رومی‌ها، اولین کلیسای مریم مقدس در عالم مسیحیت و موزه‌های هنر، گنجینه‌ای تاریخی و گوهری فرهنگی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۲۷۹۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
زاراگوزا در شمال شرقی اسپانیا و در قلمروی باستانی آراگون واقع شده و پنجمین شهر بزرگ این کشور به حساب می‌آید. از آنجا که زاراگوزا فاصله‌ی زیادی با دریای مدیترانه ندارد، غذاهای دریایی در آن به وفور یافت می‌شود. برای دیدن این شهر مهم دانشگاهی با حدود 50 هزار دانشجو و تعداد زیادی موزه، گالری‌های هنری، تئاتر، مغازه‌های گرانقیمت و رستوران‌های درجه یک قطعاً باید بیشتر از یک سفر کوتاه زمان بگذارید.


خیابان‌های بزرگ شهر، تعدد مناطق خرید و رستوران‌های عالی همگی نشان دهنده‌ی ثروت و رفاه زاراگوزا است. رودخانه‌ی «اِبرو» (Ebro) که تقریباً از 30 شهر آراگون عبور می‌کند، به عنوان نماد هویتی این شهر به شمار می‌رود. قدیمی‌ترین پل زاراگوزا به نام «پل سنگی» (Stone Bridge) از روی همین رودخانه عبور می‌کند، پس برای تماشای مناظر عالی شهر و 4 شیر برنزی جدید آن از آثار «فرانسیسکو رالو» (Francisco Rallo) حتماً سری به آن بزنید. سنت غنی این منطقه متاثر از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان بوده و می‌توانید علاوه بر جاذبه‌های تاریخی متعدد مربوط به دوره‌ی رومی‌ها، شاهکارهای هنر گوتیک در کلیسای جامع لا سئو (La Seo Cathedral)، تاریخ و هنر آراگون و معماری معروفی به نام «مودخار» (Mudejar) را نیز ببینید. در ادامه مهم‌ترین جاذبه‌ های گردشگری زاراگوزا را به شما معرفی می‌کنیم. 

1. محله قدیمی

همانند بسیاری از شهرهای اروپایی باید گشت و گذار خود را از محله قدیمی زاراگوزا شروع کنید که قدمت آن به 700 سال قبل می‌رسد. مراسمی 9 روزه به نام هفته مقدس (Holy Week) در این شهر برگزار می‌شود که گردشگران زیادی برای تماشای خاکسپاری مقدس روانه آنجا می‌شوند، در این مراسم که از محله قدیمی آغاز و شش ساعت طول می‌کشد، از حدود 3500 طبل استفاده می‌شود.

اولین کلیسای مریم مقدس در شهر زیبای زاراگوزا-اسپانیا+تصاویر

2. کلیسای جامع لا سئو

«کلیسای جامع لا سئو» (La Seo Cathedral) در یک طرف میدان اصلی واقع شده و برج آن کاملاً مشهود است، نمای اصلی ساختمان به سبک باروک ایتالیایی بوده و قدمت دیوار گوتیک مودهار آن به قرن 14 می‌رسد. با ورود به این کلیسا، یک تالار باشکوه با ستون‌های عظیم را خواهید دید که 16 کلیسای کوچک از آن منشعب شده است. موزه‌ای هم در داخل کلیسا قرار دارد که پرده‌های منقوش فنلاندی و آثار هنری مذهبی را نمایش می‌دهد.

اولین کلیسای مریم مقدس در شهر زیبای زاراگوزا-اسپانیا+تصاویر

3. باسیلیکا دل پیلار

«باسیلیکا دل پیلار» (Basilicia del Pilar) از معروف‌ترین ساختمان‌های زاراگوزا و یکی از مهم‌ترین مراکز زیارتی دین مسیحیت است. گفته شده که ستون این کلیسا را شخص مریم مقدس به این مکان آورد تا اولین کلیسا را برپا کند و بعد از آن ساختمان کلیسا به دور آن شکل گرفت، به همین دلیل «بانوی پیلار» هم نامیده می‌شود. زائران زیادی از سراسر اسپانیا و دنیا برای بوسیدن این ستون و طلب دعای خیر از حضرت مریم به این کلیسا می‌آیند. علاوه بر تماشای برخی از زیباترین نقاشی‌های گویا (Goya)، حتماً از برج آن نیز دیدن کنید که منظره‌ای بی‌نظیر از سقف کلیسا، کل شهر و رودخانه ابرو را پیشکش شما خواهد کرد. اگر سفر شما با هفته‌ی دوم اکتبر مصادف شد، شانس حضور در جشنواره‌‌ی بانوی پیلار نصیبتان شده که با رقص، موسیقی، غذاهای عالی، گاو بازی و ... همراه است.

اولین کلیسای مریم مقدس در شهر زیبای زاراگوزا-اسپانیا+تصاویر


4. قصر الجعفریه

«قصر الجعفریه» (Aljafería) یکی از مهم‌ترین ساختمان مور‌ها (Moorish) در اسپانیا و جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این مکان در واقع یک کاخ اسلامی متعلق به قرن 11 بوده که در طی قرن‌ها به عنوان محل اقامت سلطنتی، پادگان نظامی و قلعه استفاده شده و در حال حاضر پارلمان آراگون است. هنگام قدم زدن در مسیر ایوان باغ حیاط «سانتا ایزابل» (Santa Isabel) وانمود کنید از خانواده‌ی سلطنتی هستید و در ادامه اتاق طلایی (Golden Room) و کلیسای کوچک آن، سقف‌های صندوقی سبک اسلامی و تزئینات گچ کاری این سازه را نیز ببینید.

اولین کلیسای مریم مقدس در شهر زیبای زاراگوزا-اسپانیا+تصاویر

5. موزه پابلو سرانو

موزه «پابلو سرانو» (Pablo Serrano) به آثار این هنرمند اختصاص دارد و 140 نقاشی و مجسمه آن نشان دهنده تکامل خلاقیت و نوآوری هنرمند است. در ضمن آثار گرافیکی معاصر متعلق به همسر این هنرمند و مجموعه‌ای از نقاشی‌های سانتیاگو لاگونا (Santiago Lagunas) نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. نقاشی، کاریکاتور، حکاکی، مجسمه‌هایی با متریال مختلف، آثاری همچون «پیامبر بزرگ» و پیکره‌ی اسب سوار معروف به «المپیک سالوت» (Olympic Salute) نیز جزو دیدنی‌های این موزه هستند.

اولین کلیسای مریم مقدس در شهر زیبای زاراگوزا-اسپانیا+تصاویر

6. کلیسای سن پابلو

کلیسای «سن پابلو» (San Pablo) به دلیل معماری استثنایی و ارزش تاریخی جزو میراث جهانی یونسکو است. در محراب اصلی این کلیسا، اثری مربوط به دوره رنسانس از چوب طلاکاری شده وجود دارد که در طول بازدید خود حتماً آن را بینید. این کلیسا که به جای یک کلیسای رومی در قرن 13 و 14 بنا شد، در فواصل قرن‌های 15 تا 18 توسعه یافت و بزرگ‌تر شد.

اولین کلیسای مریم مقدس در شهر زیبای زاراگوزا-اسپانیا+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار