gardeshban.ir

بزرگترین مرکز هنری دیجیتال در جهان در فرانسه است و احتمالاً جایی که انتظار دارید نیست. به جای قرار گرفتن در یک ساختمان جدید و مدرن، این مرکز هنری در پایگاه سابق زیردریایی جنگ جهانی دوم بوردو قرار دارد، یک سازه بتونی عظیم که توسط آلمانی های اشغالگر در سال ۱۹۴۳ ساخته شده است.
کد خبر: ۲۷۹۵۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
 قسمت هایی از فضای بتنی و فولادی بسیار غیرمعمول که از چهار حوضچه بزرگ تشکیل شده است در گذشته برای رویدادهای موقت هنری و فرهنگی بازسازی شده بودند، اما اکنون به نمایشگاه های دائمی تبدیل شده اند. پس از هفت هفته تاخیر به دلیل قرنطینه ناشی از کرونا در فرانسه، مرکز هنر دیجیتال Les Bassins de Lumières (The Ponds of Lights) (در حوضچه های روشنایی) در تاریخ ۱۰ ژوئن با نمایشی شگفت انگیز از کارهای گوستاو کلیت و پل کلای افتتاح شد.

تبدیل زیر دریایی جنگ جهانی دوم به بزرگترین مرکز هنری دیجیتال جهان

 با توجه به بحران بهداشت جهانی، بازدید کنندگان پس از خرید بلیط، در ورودی از نظر دما بررسی می شوند و در داخل موزه باید از ماسک و ضدعفونی کننده دست استفاده کنند.   با این حال، با توجه به وسعت بسیار زیاد فضا، رعایت فاصله اجتماعی سخت نخواهد بود. آگوستین د کونتت، مدیر موزه، به گاردین گفت، "هر کس حداقل دارای ۵ متر مربع از فضای مجزا است.   قوانین وجود دارد، اما احتیاط شرط عقل است و ما می خواهیم همه از این تجربه لذت ببرند."

تبدیل زیر دریایی جنگ جهانی دوم به بزرگترین مرکز هنری دیجیتال جهان

Culturespaces، شرکتی در پشت Atelier des Lumières در پاریس، مسئول این پروژه خارق العاده است. اولین نمایشگاه Atelier des Lumières، که نمایشگاهی همه جانبه از آثار هنری ون گوگ بود نیز، بسیار موفق بود. این فضا هفت روز در هفته و در طول سال باز خواهد بود و نمایشگاه ها هر ساله تغییر خواهند کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار