gardeshban.ir

رئیس سازمان حج و زیارت/
علیرضا رشیدیان شرط اعزام به سوریه را امضای تفاهم نامه میان وزارت بهداشت ایران و عراق دانست و گفت: اعزامها از استانهای دارای وضعیت سفید و با کارت سلامت انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، در خصوص تعیین پروتکل‌های بهداشتی برای اعزام زائران به سوریه گفت: قرار است میان وزارتخانه‌های بهداشت سوریه و ایران تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود و بر اساس آن دو کشور ملزم می‌شوند تا زائران بر اساس شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی آزمایشات لازم را برای کرونا انجام بدهند و گواهینامه سلامت خود را ۴۸ ساعت قبل از سفر داشته باشند.

او ادامه داد: همچنین این مسئله برای زائران سوری که قصد ورود به کشور ما را دارند نیز صدق می‌کند و غیر از این چارچوب کلی که وزارت بهداشت و درمان دو کشور تعیین می‌کنند، پروتکلی داریم که الحاقیه قراردادی است که با وزارت گردشگری سوریه شخصاً امضا کرده‌ام. در آن الحاقیه که برای شرایط بیماری‌های واگیردار است شرایطی تعیین شده و بر اساس آن برای بحث‌های ورود زائر، حمل و نقل و اقامت آنها و حضور در زیارتگاه‌ها دستورالعملی تدوین شده که بعد از انعقاد تفاهم نامه پروتکل بهداشتی وزارت خانه‌های بهداشت دو کشور، الحاقیه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حال حاضر در برخی از استان‌های کشور ما شیوع کرونا نداریم و در وضعیت سفید هستیم و همچنین در کشور سوریه نیز در مقایسه با کشورهای همسایه و اطراف از لحاظ کرونا وضعیت خوبی دارد و با اوج بیماری کرونا در سوریه مواجه نیستیم.

به گفته او، در ایران نیز می‌توانیم از استان‌های سفید خود اعزام زائر را داشته باشیم به شرط آنکه توافقات لازم بین ایران و سوریه انجام شود و متقاضیان کارت سلامت را داشته باشند.

رشیدیان گفت: دو هفته قبل سفیر ما در سوریه، در ایران حضور داشت و پروتکل‌هایی که ما تهیه کرده بودیم از طریق وزارت خارجه، ترجمه و اقدامات لازم انجام و به وی تحویل داده شد تا در سفر به سوریه با طرف سوری این موضوع را در میان بگذارند؛ همانطور که مذاکرات ما با طرف عراقی از طریق مجازی انجام می‌شود، این مذاکرات را با طرف سوری نیز جلو می‌بریم و پس از توافقات اولیه و جمع‌بندی لازم، به مراحل اجرایی نزدیک می‌شویم.

او در خصوص اینکه آیا می‌شود زمانی برای آغاز اعزام‌ها در نظر گرفت یا خیر؟ گفت: زمان دقیق اعزام‌ها مشخص نیست اما امیدواریم قبل از اربعین تکلیف اعزام به سوریه مشخص شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار