gardeshban.ir

اهالی سفر می‌دانند که یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای سفر به آن نیاز دارند، گذرنامه است. گذرنامه‌ی شما به نوعی مشخص کننده‌ی قدرت شما برای سفر به کشورهای دیگر دنیا است و به نوعی اعتبار کشور شما را در میان سایر کشورهای تا حدودی مشخص می‌کند.
کد خبر: ۲۸۵۱۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
وب‌سایت passportindex.org پلتفرمی است که در آن رتبه‌بندی گذرنامه‌های کشورهای مختلف جهان، مشخص و مدام بروز می‌شود. ناگفته نماند که معیار اصلی تنظیم این فهرست تعداد کشورهایی است که دارنده هر گذرنامه بدون روادید می‌تواند به آنها سفر کند. در آخرین بروزرسانی این سایت، گذرنامه‌ی کشورهای ژاپن و نیوزلند در رتبه‌ی اول و به عنوان قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان معرفی شده‌اند. حتما شما هم مشتاقید تا بدانید رتبه گذرنامه‌ی ایران در این سایت چند است؟

سقوط گذرنامه ایرانی به جایگاه ششمین گذرنامه کم‌ اعتبار جهان ! +جزییات

متاسفانه و باتوجه به تصویر بالا اخیرا رتبه گذرنامه ایران بسیار پایین آمده و جزو پنجمین رتبه‌ی آخر گذرنامه‌های جهان قرار گرفته است. تنها گذرنامه‌هایی که رتبه‌شان از ایران پایین‌تر است به ترتیب مربوط به کشورهای: یمن و سومالی، سوریه، افغانستان و عراق است. به عبارت دیگر در میان ۱۹۹ کشور جهان، گذرنامه ایرانی مقام ۱۹۴ را داراست. قرار گرفتن گذرنامه ایرانی در جایگاه ۱۹۴ در حالی است که پاسپورت ایرانی در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۱۰۱ قرار داشت و تنها با گذشتن یک سال، تا این حد افول کرده است.

سقوط گذرنامه ایرانی به جایگاه ششمین گذرنامه کم‌ اعتبار جهان ! +جزییات

بر طبق این رتبه‌بندی و براساس آخرین اطلاعات از سایت پاسپورت ایندکس، دارنده‌ی یک گذرنامه ایرانی تنها می‌تواند به 3 کشور ترکیه، میکرونزی و هائیتی بدون ویزا و به 2 کشور هند و ساحل عاج با ویزای الکترونیک سفر کند!

امیدواریم روزی برسد که گذرنامه‌ی ایران، به یکی از قدرتمندترین گذرنامه‌ها تبدیل شود و هر ایرانی بتواند بدون نگرانی از نگرفتن ویزا - البته پس از عبور از بحران کرونا - به هر کشوری که مایل است سفر کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار