gardeshban.ir

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون روند توسعه و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی افزایش ۴ برابری داشته که این امر یک رکورد محسوب می‌شود و این یک نقطه تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۵۱۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد اسلامی که به منظور شرکت در آیین آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان ـ چابهار وارد فرودگاه زاهدان شده بود در بدو ورود به زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در فرآیند تحقق یکی از وعده‌های دولت، تاکیدات رئیس جمهور و مقام معظم رهبری که ریل‌گذاری زاهدان چابهار بوده هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال ـ جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه‌ای به خصوص معاهده سه جانبه ایران افغانستان و هندوستان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان بهره‌برداری حداکثری از بندر شهید بهشتی چابهار را به دنبال دارد افزود: از سال 1396 تاکنون روند توسعه و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی افزایش 4 برابری داشته که این امر یک رکورد محسوب می‌شود و این یک نقطه تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: در گام‌های تکمیلی که به زودی عملیات اجرایی و قراردادی آن دنبال می‌شود اتصال راه‌آهن زاهدان به بیرجند را در حال رایزنی داریم و مذاکراتی نیز در این خصوص انجام شده است همچنین خط آهن بیرجند و تربت حیدریه قرارداد آن بسته شده و کار یک قطعه از آن نیز شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از شبکه ریلی و اتصال به منطقه سیستان و مرز میلک در دست برنامه است خاطرنشان کرد: یک قطعه به مسیر زابل شروع شده و امیدواریم با اجرای این پروژه های کلیدی در محور شرق شکوفایی اقتصادی با توسعه زیربنایی حمل و نقل سریع‌تر به دست آید و مردم ما بتوانند از ثروت خدادادی که در این منطقه است بهره برداری حداکثری را ببرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار