gardeshban.ir

مونسان مطرح کرد/
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:در تلاشیم جریان گردشگری در سمنان رونق پیدا کند و گردشگری زمینه ساز نشاط اجتماعی و اشتغالزایی با سرمایه پایین است.
کد خبر: ۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر علی اصغر مونسان که از عصر دیروز سفر دو روزه خود به استان سمنان را آغاز کرده در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی سمنان که تا پیش از این از آن به عنوان زندان استفاده می‌شد، اظهار کرد: استان سمنان ظرفیت‌های تاریخی بسیار خوبی دارد و یکی از این ظرفیت‌ها مراکز تاریخی از جمله این کاروانسرا است که در قلب شهر واقع شده است.»

وی با بیان اینکه قرار گیری زندان در کاروانسرا و در فضای شهری کارکرد خوبی نبوده است، ابراز امیدواری کرد: با شروع مرمت و بهسازی کاروانسرا، این مجموعه تبدیل به مکان بسیار زیبای گردشگری شود.

دکتر مونسان تاکید کرد: پس از اتمام سفر به استان سمنان، موضوع مساعدت در تسریع تملک و واگذاری کاروانسرا از ریاست قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

این عضو کابینه ادامه داد: با برداشتن فضاهای الحاقی کاروانسرا، این اثر تاریخی به مکان زیبای گردشگری سمنان مبدل می شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه انتظار مردم از میراث فرهنگی بالاست، تصریح کرد: در تلاشیم جریان گردشگری در سمنان رونق پیدا کند و گردشگری زمینه ساز نشاط اجتماعی و اشتغالزایی با سرمایه پایین است.

وی با تاکید بر اینکه سمنان ظرفیت گردشگری بالایی دارد، گفت: کویر و کویر نوردی از ظرفیت‌های این استان است و باید به موضوع ثبت جهانی در استان سمنان نیز توجه ویژه شود.

دکتر مونسان به اشاره به برنامه‌ریزی برای ارسال پرونده کاروانسراها به یونسکو برای ثبت جهانی افزود:  کاروانسراهای سمنان در این پرونده نقش جدی  دارند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ترغیب سرمایه گذاران برای ورود هر چه بیشتر به حوزه گردشگری، ادامه داد: چنانچه سرمایه گذار 30 درصد آورده داشته باشد، 70 درصد مابقی منابع از محل صندوق توسعه ملی با نرخ 14 درصد تامین می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بیش از 2 هزار و 400 پروژه با 137 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در سطح کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست.

مونسان اظهار کرد: حدود 5 هزار موافقت اصولی در حوزه گردشگری در دولت دوازدهم صادر شده که نشانگر روند رو به رشد گردشگری کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ کشور، بخش گردشگری است، افزود: پروژه های بسیار زیادی در بخش گردشگری به نتیجه رسیده و در حال اجراست و همگی نشان می دهد که ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری کشور ایجاد شده و نباید متوقف شود

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته به هشت میلیون نفر رسید، تصریح کرد: این آمار یک رکورد تاریخی بود و ایران به عنوان دومین کشور در دنیا به لحاظ سرعت رشد گردشگر خارجی معرفی شد.

دکتر مونسان در خصوص خسارت های وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش گردشگری کشور، گفت: کرونا به بخش های مختلف اقتصاد در دنیا خسارت هایی وارد کرده و یکی از آن بخش ها ، گردشگری بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بر اساس آخرین برآوردی که تا مرداد ماه داشتیم، میزان خسارت وارده به بخش گردشگری کشور به عدد 12 هزار میلیارد تومان رسیده است و اگر این روند تعطیلی و سفر نرفتن بخواهد ادامه پیدا کند، خسارت های بخش گردشگری به مراتب بیشتر می شود و نگران این هستم که این بخش به ورشکستگی نزدیک شود.

دکتر مونسان تاکید کرد: نگاه ما به این سمت بوده که گردشگری به عنوان اقتصاد نو ظهور مردم پایه برای کشور ایفای نقش کند و گردشگری موضوع بسیار مهمی برای اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه دولت از محل جبران خسارت کرونا 50 هزار میلیارد تومان برای بخش گردشگری در نظر گرفته است، گفت: در ابتدا روند سختی طراحی شده بود که متاسفانه به خوبی جلو نرفت و هم اکنون  بخش گردشگری توانسته حدود 110 میلیارد تومان از این محل دریافت داشته باشد و امیدوارم با تاکیدی که رئیس جمهور داشتند روند پیش رو سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی از نشست معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر داد و گفت: بر اساس این نشست و برای جبران ویژه برای بخش گردشگری، قرار است تا استمهال وام های دریافتی و مالیات بخش گردشگری صورت گیرد تا فشار از روی بخش گردشگری برداشته شود و این صنعت بتواند خود را احیا کند.

دکتر مونسان ابراز امیدواری کرد: اگر مهار موج دوم کرونا انجام شود به محضی که اجازه فعالیت جدی به تاسیسات گردشگری داده شود، این قدرت را تمام بخش های گردشگری کشور دارند که به سرعت گردشگری داخلی و خارجی فعال شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونان توسعه مدیریت و میراث فرهنگی وزارتخانه، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان  همچنین از پروژه در حال ساخت بازارچه صنایع دستی سمنان، طرح ساماندهی محوطه امامزاده یحیی(ع) سمنان بازدید کردند.

دکتر مونسان همچنین با حضور در شهرستان شاهرود از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی بازدید کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار