gardeshban.ir

مرکز علم نمو در شهر آمستردام هلند واقع شده است و پیامی به جهانیان دارد: خودت، جهانت را کشف کن. کلمه NEMO گرفته شده از کلمه لاتین Nobody است.
کد خبر: ۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این مرکز برای هر بازدیدکننده‌ پیر یا جوان موارد شگفت انگیز زیادی وجود دارد، سرگرمی ها و اطلاعات کاربردی در مورد علم و تکنولوژی، جهان اطراف همگی باعث بیداری و تحریک بشر می شود تا افکار خود را در مورد کارها و اتفافات جهان پرورش دهد. نمایش هایی در این مرکز در معرض تماشا قرار داده می شوند که به وسیله آن ها می ‌توانید اطراف خود را کشف کنید؛ مثلا پل ها چطور کار می کنند، رعد و برق چگونه اتفاق می افتد و چندین چرای دیگر. بنابراین با شرکت در کارگاه ها و تماشای فیلم و نمایش ها در مرکز علم نمو روزتان بی نظیر خواهد بود و بعد از بازدید نمو دید تازه ای نسبت به جهان خواهید داشت.
موزه علم نمو آمستردام

هدف از تاسیس مرکز علم نمو


هدف از تاسیس موزه علم در آمستردام در واقع نوعی آشنایی با پدیده ‌ها و مفاهیم و اشیای مربوط به علم و فناوری است. موزه علم نمو را با نام های مرکز علم یا کاوشکده نیز می شناسند. در زمان های گذشته موزه های مربوط به علم تمرکزشان روی نمایش ایستای اشیا و نمونه‌ های تاریخ طبیعی و زمین‌ شناسی و اشیای تاریخی بود، اما اخیرا در این گونه نمایشگاه‌ ها سعی می کنند بازدیدکنندگان را به تعامل و آزمایش وسایل موزه تشویق کنند. بنابراین ممکن است با حضور در این موزه‌ ها با مراحل مختلف طراحی و ساخت ابزارها کنار دانشمندان و مخترعان تجربه های جدیدی کسب کنید و باورتان نشود که شما در چنین جایی هستید. در NEMO Science Museum سعی شده تا محیطی انگیزشی همراه با جذابیت های علمی و فناوری برای عموم مخصوصا کودکان و نوجوانان ایجاد شود. همان طور که در جریانید علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و مرکز علم نمو فرد را به آنچه در جهان اتفاق می افتد آگاه می سازد.
موزه علم نمو آمستردام

آشنایی با ساختمان موزه


بنای موزه به شکل کشتی بزرگ به رنگ سبز است که گویی از آب های بالای تونل آی. جی. آمستردام بیرون زده است؛ این موزه زیبا و قابل تامل در بندری در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر آمستردام واقع شده است و دارای طراحی مدرنی است که با بافت تاریخی اطراف خود بسیار متناسب است و این مرکز بزرگ‌ ترین بالکن در پشت بام خود دارد که از طریق این بالکن می توانید چشم‌ انداز باشکوهی از مرکز شهر تاریخی را از ارتفاع ۲۲ متری تماشا کنید و همچنین جاذبه های گردشگری آمستردام را از ارتفاع ببینید.

تاریخچه موزه علم نمو


موزه علم نمو در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است و تا سال ۲۰۱۰ بیشتر از ۵ میلیون بازدیدکننده داشته است که با خرید بلیط هواپیما اولویت سفرشان بازدید از این موزه علمی بی نظیر بوده است و همچنین یکی از اهداف اولیه تاسیس این موزه جذب گروه هایی مانند خانواده ها و مدارس بود که بر همین اساس در سال های اول تاسیس اکثر بازدیدکنندگان خانواده ها به همراه دانش آموزان بودند. در ضمن اطلاعات مربوط به آثار این موزه به زبان های انگلیسی و هلندی ارائه می شود.

معماری موزه علم نمو


معمار اصلی این مرکز فردی به نام رنزو پیانو ایتالیایی بوده که در واقع معماری مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژپمیدو پاریس را نیز بر عهده داشته بود. در طراحی زیبای مرکز علم نمو از بالکن شیشه ای وسیع در طبقه بالا استفاده شده که چشم انداز بی نظیری را از شهر آمستردام ارائه می دهد. این موزه دارای ۵ طبقه و ۱ بالکن است.
موزه علم نمو آمستردام

فضای داخلی موزه


با اینکه در همان ابتدا فضای بیرونی مرکز علم نمو بازدیدکنندگانی که با تهیه بلیط هواپیما آمستردام برای بازدید از این موزه آمده اند را تحت تاثیر قرار می دهد، اما با ورود به فضای داخلی موزه و تمرکز بر شگفتی های علم و فناوری، بیننده به تماشای هرچه دقیق تر تشویق می شود. نگران فضای داخلی موزه نباشید زیرا به وسیله مکان نماها بازدیدکنندگان را به سمت نمایشگاه های مختلف راهنمایی می کنند.

فعالیت های موزه علم نمو


یکی از اهداف موزه علم نمو برای سال های آینده و جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان برگزاری نمایشگاه های دائمی و موقتی است یا برگزاری سخنرانی ها و برنامه های آموزشی و مسابقات است. عمده فعالیت موزه علم نمو در زمینه علوم ارتباطی، اطلاعاتی، فناوری، علوم طبیعی و زیستی و غیره است.

گالری‌های موزه علم نمو


پدیده:  این قسمت در رابطه با مواردی است که در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند با پدیده های علمی اطراف خود و مشاهده عملکرد آن ها با ماهیت واقعی نور، صدا و غیره آشنا شوند. بخش های مربوط به این نمایشگاه ساخت بزرگ ترین حباب، رعد و برق در گوی پلاسما و پچ پچ از راه دور است.
جستجوی حیات:  در این نمایشگاه به سوالاتی در زمینه وجه مشترک انسان و گیاهان و موجودات دریایی و زندگی سلولی، اتمی و مولکولی پاسخ خواهید یافت.
موزه علم نمو آمستردام
پارک ماشینی:  در این قسمت نیز با فرآیندی به نام ارسال سفارشات از نقطه ای به نقطه دیگر آشنا خواهید شد.
سازه های شگفت انگیز:  این بخش مربوط به استحکام برج ها و پل هاست که می توانید به قدرت اشکال، نیرو و تعادل پی ببرید یا در مورد کنترل نیروهایی مانند فشار و کشش در ساختمان های مستحکم پی ببرید.
دنیای آب:  در این قسمت با فرآیند رسیدن آب از رودخانه به شیرهای مصرفی خانگی آشنا خواهید شد و بعد از تماشای این قسمت خودتان در مصرف آب صرفه جویی خواهید کرد. همچنین با نیروی آب در کارهای سنگین آشنا خواهید شد که چگونه به سمت آسیاب هدایت می شود و انرژی سبز تولید می کند.
آزمایشگاه:  انواع آزمایش ها و معماها در زمینه شناخت و عملکرد ذهن در این قسمت انجام می گیرد.
شبکه هوشمند:  استفاده از انرژی در وسایل هوشمند که باعث کاهش مصرف انرژی و زمان می شود. همچنین می توانید سیر تکامل ماشین های الکتریکی را از گذشته تا الان را تماشا کنید.

نحوه دسترسی به موزه علم نمو


برای دسترسی به این موزه می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و همچنین از قطار شهری استفاده کنید که دقیقا در پایین ایستگاه اصلی قطار قرار گرفته است.

ساعت و هزینه بازدید از موزه علم نمو


برای بازدید از این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر می توانید با تهیه بلیط ورودی مراجعه کنید.

جاذبه های نزدیک به موزه علم نمو


میدان دام: ۲ کیلومتر
پته توچینسکی: ۲.۷ کیلومتر
موزه ریکس: ۳.۶ کیلومتر
وندلاپارک: ۴ کیلومتر
کانال بلت: ۴ کیلومتر
موزه اشتدلیک: ۵.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به علم نمو


رستوران اینترپوت: ۵.۴ کیلومتر
رستوران کیو: ۶ کیلومتر
رستوران راباب: ۶ کیلومتر
رستوران چوخ: ۶.۶ کیلومتر
رستوران کلاب هاوس: ۸ کیلومتر
رستوران 212: ۸ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه علم نمو


هتل ویتا نووا: ۴.۸ کیلومتر
هتل بوت آنجلین: ۵ کیلومتر
هتل لایبرری: ۵ کیلومتر
هتل کانال هاوس این: ۵.۲ کیلومتر
هتل سیتی: ۵.۴ کیلومتر
هتل هالیدی این: ۵.۸ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار