gardeshban.ir

کاپادوکیا منطقه‌ای تاریخی است که در قسمت آناتولی مرکزی قرار دارد. چیزی که کاپادوکیا را در میان مسافران سراسر جهان محبوب کرده است غذاهای سنتی، افسانه‌ها، مکان های غیر عادی و زیبایی های آسمانی است.
کد خبر: ۳۲۳۵۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹-1399 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
چیزی که کاپادوکیا را در میان گردشگران معروف کرده است بالن سواری در آسمان زیبای این منطقه است. این مکان باورنکردنی بر اثر فرسایش زمین، فوران های آتشفشانی و سنگ های نرمی است که نتیجه تحت فشار قرار گرفتن خاکستر های آتشفشانی به وجود آمده است. برای کشف واقعیت ها و زیبایی های شهر ترکیه این لیست از بهترین مکان هایی که می‌توانید در کاپادوکیا دیدن کنید را همراه خود داشته باشید.

۱- شهر زیر زمینی Kaymakli

همانطور که میدانیم این شهر زیر تپه ای به دژ و سنگری برای Kaymakli. این مکان در سال ۱۹۶۴ به رو پی بازدیدکنندگان باز شد. مردم روستای کایماکلی خانه های خود را نزدیک به ۱۰۰ تونل زیر زمینی ساخته اند. این شهر زیر زمینی زیبا ۸ طبقه زیر زمین دارد کهبازدیدکنندکان می توانند از ۴ طبقه آن دیدن کنند. اگر به ترکیه سفرکردید دیدن از این مکان زیبا را از دست ندهید.

آدرس: مرکز منطقه آناتولی ترکیه

کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه/عکس

۳- دره Ihlara

این دره زیبا که در قسمت جنوب غربی منطقه کاپادوکیا قرار دارد یکی از مهمترین جاذبه های توریستی است که بازدیدکنندگان زیادی را بخاطر زمین های کشاورزی و درختان معروف و بلندش به این منطقه می کشاند. در دوران بیزانس این مکان برای عقب نشینی جامعه راهبان بوده کسانی که کلیسا ها و مجموعه صومعه ها را همانند صخره ای ساخته اند. در این مجموعه دیدن از سه کلیسای Fragrant، Snake و St. George را نباید از دست بدهید. این روستا ۴۰۰۰ مکان برای اقامت، ۱۰۰ کلیسا به شکل غار که روی دیوارهای آن نقاشی شده و جمعیتی حدود۸۰.۰۰۰ نفر را در خود جای داده.

آدرس: ترکیه، استان آکسارای

۴- قلعه اوجیسار Uchisar

در بین تمامی جاهای دیدنی کاپادوکیا این قلعه از معروف ترین جاذبه های این منطقه است.قلعه اوجیستار در بلندترین نطقه ی کاپادوکیا در جاده ی Nevsehir-Goreme قرار دارد و حدود ۵ کیلومتر از گوریمی فاصله دارد. سفر به کاپادوکیا و دیدن مناطق زیبا و باشکوه اطراف بر فراز کوه Erciye را از دست ندهید.

کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه/عکس

۵- موزه رو باز گوریمی(Goreme)

این موزه یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در کاپادوکیا ببینید. این موزه شبیه به یک مجموعه ی صومعه یا عبادتگاه بزرگ است که متشکل از سالن های غذاخوری، خانه ها و اقامتگاه های راهبان که کنارهم دیگر قرار دارند که هر اقامتگاه کلیسای خودش را دارد. این موزه از سال ۱۹۸۴ در سایت جهانی یونسکو ثبت شده و جز دومین مکان های ترکیه بود که ثبت جهانی شد.
ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۷:۳۰ عصر

آدرس: ترکیه، مرکز استان نوشهیر، خیابان موزه

۶- شهر آوانوس

یکی از شهر هایی که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند شهر آوانوس است. این شهر که در فاصله ۸ کیلومتری از شهرگوریمی قرار دارد به مراکز خریدش بسیار معروف است. آوانوس شهری دوست داشتنی است که دارای امکانات مدرن ، حمام های ترکی و توریستی است.

کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه/عکس

۷- دره پاساباگ (Pasabag)

این دره ی زیبا در جاده Zelve واقع شده است. هنگامی که از گوریمی و شهر آوانوس حرکت می کنید، میتوانید در میان یک زمین انگور بزرگ ستون های زیبایی با سنگ های حفره دار که از زمین سر بلند کرده اند را ببینید.

کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه/عکس

۸- شهر زیر زمینی درینکویو (Derinkuyu)

این شهر زیر زمینی در استان نوشهر ترکیه قرار دارد. یکی از عمیق ترین پناهگاه های زیر زمینی است که مسیحیان برای در امان ماندن از حمله دشمنانشان ازآن استفاده می کردند. این غار دارای راهروهای بسیار باریکی است که به راحتی میتوانید در آن مانند یک کاوشگر قدم بزنید وچون افراد زیادی از این مکان زیبا اطلاعی ندارندمانند مکان های دیگر این منطقه زیاد شلوغ نیست.

چگونه می‌توان به کاپادوکیه رفت؟

از طریق فرودگاه ارکلیت واقع در کایسری(Kayseri) و فرودگاه آتاتورک استانبول، می توانید به کاپادوکیا بروید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار