gardeshban.ir

قشم یکی از جزایر تفریحی و بزرگ‌ترین جزیره ایران به‌حساب می‌آید. افراد بسیاری برای خرید، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و... به این جزیره سفر می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۳۰۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر شما هم قصد شرکت در تور قشم را دارید، با ما همراه باشید تا درباره نحوه رزرو تور لحظه آخری قشم و روش‌های سفر به این جزیره اطلاعاتی کسب کنید.

سفر به قشم

راه‌های مختلفی برای سفر به قشم وجود دارد. افراد می‌توانند با اتوبوس، قطار، هواپیما یا اتومبیل شخصی در تور قشم از تهران شرکت کنند. ما در ادامه روش‌های مختلف برای سفر به این جزیره زیبا و موارد مربوط به هر روش را بررسی می‌کنیم.

سفر به قشم با هواپیما

بسیاری از افراد به‌دلیل سرعت و امنیت زیاد، هواپیما را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند که مسافران تور قشم نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همه شرکت‌های هواپیمایی ایران پروازهایی از مقاصد مختلف به این جزیره دارند. شما از فرودگاه‌های مختلف داخلی می‌توانید بلیط قشم را خریداری کرده و به آن سفر کنید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران قشم را داشته باشید، باید حدود 600 هزار تومان پرداخت کنید. طی مسیر تهران تا قشم با هواپیما دو سال طول می‌کشد.

سفر به قشم با قطار

قطار از بین مراتع و دشت‌های سرسبز عبور می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قطار این است که هنگام سفر می‌توانید از مناظر طبیعی لذت ببرید یا مدت زمان طی مسیر را استراحت کنید. اگر برای سفر به قشم این وسیله نقلیه را انتخاب کرده‌اید، بد نیست بدانید که برای خرید بلیط قطار تهران بندرعباس باید 230 هزارتومان پرداخت کنید. پس از رسیدن به راه‌آهن بندرعباس باید به اسکله رفته و از آن‌جا با قایق به قشم بروید. برای طی این مسیر دریایی نیز باید 50 هزارتومان به ازای هر نفر بپردازید. پس از رسیدن به قشم می‌توانید با تاکسی به محل اقامت خود بروید.

سفر به قشم با اتوبوس

تقاضا برای سفر به قشم با اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما کم‌تر است؛ اما با این حال ممکن است برخی افراد این وسیله نقلیه را برای سفر انتخاب کنند. هزینه خرید بلیط اتوبوس تهران قشم 190 هزارتومان بوده و طی مسیر آن حدود 14 ساعت طول می‌کشد. زمانی‌که به ترمینال بندرعباس رسیدید، باید با تاکسی یا اتوبوس به اسکله بروید. می‌توانید با استفاده از قایق‌های تندرو یا لنج از این اسکله به قشم برسید. اگر قصد گشت‌وگذار در قشم را دارید، بهتر است از تاکسی‌های گردشگری استفاده کنید؛ زیرا از میزان هزینه قابل پرداخت کاسته می‌شود.

سفر به قشم با خودرو شخصی

سفر با خودرو شخصی نسبت به دیگر انواع سفر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. با اتومبیل شخصی زمان حرکت، زمان رسیدن، زمان توقف و... کاملا به خود شما بستگی دارد و به همین دلیل خیلی از افراد خودرو شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنند. مسیرهای مختلفی برای رسیدن به بندرعباس وجود دارد؛ اما بهترین مسیر آن حدود 1450 کیلومتر به‌طول می‌انجامد. 

هزینه بنزین خودرو شخصی برای طی مسیر تهران تا قشم حدود 200 هزارتومان است. هنگامی‌که به شهر بندرعباس می‌رسید، اگر بخواهید اتومبیل خود را به قشم ببرید، باید به بندر پل رفته و با استفاده از لندیکرافت اتومبیل خود را به این جزیره ببرید. طی مسیر بندرعباس تا قشم با لندیکرافت به دو ساعت زمان نیاز دارد. اگر قیمت تور قشم برای شما مساله‌ای مهم محسوب می‌شود، بهتر است با خودرو شخصی به این جزیره سفر کنید تا برای قشم‌گردی هزینه‌ای برای اجاره اتومبیل یا تاکسی بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به قشم

قشم نیز مانند دیگر مناطق کشور در هر فصل از سال جذابیت خاص خود را دارد. اگر قصد دارید در زمانی مناسب در تور قشم از تهران شرکت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که پاییز و بهار را برای سفر انتخاب کنید. در این فصول شرایط جوی قشم در بهترین حالت ممکن قرار دارد و شما می‌توانید بدون مشکل آب‌وهوایی از همه مناطق جزیره دیدن کنید. اگر دنبال روشی برای کاهش قیمت تور قشم هستید، می‌توانید در تابستان یا زمستان به این منطقه سفر کنید. بارش‌های شدید، گرما و رطوبت هوا باعث شده است که افراد از سفر به این جزیره در تابستان و زمستان خودداری کنند. به‌دلیل تقاضای کم‌تر برای تور قشم در این فصل‌ها شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر به این جزیره سفر کنید. روشی دیگر نیز برای کاهش هزینه‌ها هنگام سفر به قشم وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم

یکی ‌دیگر از روش‌هایی که استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی از قیمت تور قشم بکاهد، رزرو تور لحظه آخری است. اگر قصد رزرو این تور را دارید، می‌توانید به سایت‌های اینترنتی مراجعه کنید. 


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار