gardeshban.ir

در این مطلب روش تهیه کوفته مرغ سوئدی آموزش داده شده است.
کد خبر: ۴۱۰۱۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
کوفته مرغ سوئدی بر خلاف کوفته مرغ ایرانی که با سس ربی سرو میشود سس سفید رنگی دارد. این سس مقوی و خوشمزه از خامه و عصاره گوشت یا مرغ تهیه میشود که طبیعتا کالری بیشتری نسبت به سس ربی دارد. با این وجود بسیار مقوی است و اگر رژیم لاغری ندارید گزینه خوبی برای تنوع دادن به برنامه غذایی شماست. کوفته مرغ سوئدی سرشار از پروتئین و مواد مفید است و در نتیجه خوردن آن به بچه‌ها هم توصیه می شود.

مواد لازم برای کوفته مرغ سوئدی (سوئد)

سینه مرغ چرخ شده ۲ عدد
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری یا خرده نان ۱/۲ لیوان
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ ۱/۲ لیوان
آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری
خامه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه کوفته مرغ سوئدی

سینه‌های مرغ، پیاز و سیر را باهم چرخ کنید سپس داخل کاسه‌ای بریزید و پودر سوخاری، سس سویا، تخم مرغ، نمک و فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

پس از اینکه مایه گوشت یکدست شد جعفری خرد شده را اضافه کنید سپس با دست کوفته‌هایی به اندازه گردو بردارید و کف دست تان به صورت توپ شکل دهید (سعی کنید تمام کوفته‌ها به یک اندازه باشند).

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، پس از اینکه روغن داغ شد کوفته‌ها را داخل روغن داغ بریزید، در ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید کوفته‌ها سرخ شوند.

پس از اینکه کوفته‌ها سرخ شدند ان‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و کناری بگذارید سپس روغن و عصاره گوشت باقی مانده در ته ماهیتابه را با آب مرغ و آرد مخلوط کنید و حرارت را زیاد کنید تا سس غلیظ شود.

پس از اینکه سس غلیظ شد حرارت را کم کنید و خامه را اضافه و مخلوط کنید و در آخر نیز کوفته‌ها را به سس اضافه نمایید، ۱۰ دقیقه بگذارید کوفته‌ها و سس باهم بجوشند و طعم مواد جذب هم شود سپس بهمراه نان، برنج یا اسپاگتی این کوفته‌های خوشمزه را سرو کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار