gardeshban.ir

بیش از ۳۷ میلیون بزرگسال ایالت متحده با بیماری کلیوی زندگی می‌کنند و اکثر آن‌ها این را نمی‌دانند. تعدادی از علائم فیزیکی بیماری کلیوی وجود دارد، اما گاهی اوقات افراد آن‌ها را به شرایط دیگری نسبت می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۷۵۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
همچنین، کسانی که بیماری کلیوی دارند تمایل ندارند تا مراحل پایانی، هنگامی که کلیه‌ها از کار می‌افتند یا مقدار زیادی پروتئین در ادرارشان وجود دارد، علائم را باور کنند و بپذیرند. این یکی از دلایلی است که تنها ۱۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه می‌دانند که به آن مبتلا هستند. دکتر جوزف واسالوتی، مدیر ارشد پزشکی در بنیاد ملی کلیه می‌گوید: 

درحالی‌که تنها راهی که می‌توان با اطمینان از بیماری کلیوی مطمئن بود، آزمایش است، اما من ۱۰ نشانه احتمالی ابتلا به بیماری کلیوی را بیان می‌کنم. اگر به دلیل فشارخون بالا، دیابت، سابقه خانوادگی نارسایی کلیوی یا اگر بالای ۶۰ سال سن دارید، در معرض بیماری کلیوی هستید، لازم است که سالانه از نظر بیماری کلیوی آزمایش شوید بنابراین باید حتماً هرگونه علائمی را که تجربه می‌کنید به پزشک خود ذکر کنید. 

علائم بیماری کلیوی

۱-خستگی بیش از حد: در این زمان شما احتمالاً انرژی کمتری دارید یا در تمرکز کردن مشکل دارید. کاهش شدید عملکرد کلیه می‌تواند منجر به تجمع سموم و ناخالصی‌ها در خون شود. این می‌تواند باعث احساس خستگی، ضعف و کاهش تمرکز شود. یکی دیگر از عوارض بیماری کلیوی کم‌خونی است که می‌تواند باعث ضعف و خستگی شود. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار