gardeshban.ir

شهر نیس با داشتن موزه‌های متعدد که آثار متنوع از نقاشی‌های کلاسیک قرن پانزدهم تا پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ را در خود جای داده‌اند، هنردوستان را شگفت‌زده خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۹۶۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر نیس با داشتن موزه‌های متعدد که آثار متنوع از نقاشی‌های کلاسیک قرن پانزدهم تا پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ را در خود جای داده‌اند، هنردوستان را شگفت‌زده خواهد کرد.

شاهکارهای نقاشان معروف مانند نقاشی گواش از «ماتیس» (Matisse)، استیند گلس از «شاگال» (Chagall) یا «اندی وارهول» (Andy Warhol) را به راحتی می‌توانید در موزه‌های نیس ببینید و سپس از کارهای پر آب و تاب منبت و موزائیک قرن نوزدهم لذت ببرید. نیس از هر هنری که به آن علاقه‌مند باشید چیزی به شما در بهترین مکان‌ها ارائه می‌دهد؛ گاه در ویلایی با چشم‌انداز دریا یا بر تپه‌ای چشم دوخته به شهر. در این مطلب با بهترین موزه‌های شهر نیس آشنا می‌شوید.

۱. موزه ماتیس

ماتیس یکی از برجسته‌ترین نقاشان فرانسوی است و «موزه ماتیس» (Musée Matisse) در شهر نیس این فرصت را فراهم می‌کند تا همزمان با این هنرمند و کارهای او آشنا شوید. در این موزه بسیاری از نقاشی‌های اولیه‌ی او در کنار آخرین کارهای او و شمار زیادی از آثار حکاکی و مجسمه‌سازی وی نمایش داده شده است. ماتیس از سال‌ ۱۹۱۷ تا پایان عمرش در سال ۱۹۵۴ در این ویلای قرن هفدهمی زندگی می‌کرد که امروزه تبدیل به موزه شده و گردش در آن همراه با دیدن تعداد زیادی از وسایل شخصی او باعث می‌شود افراد زندگی او را از نزدیک لمس کنند و با مراحل تغییر و پیشرفت آثار او در طول زمان را آشنا شوند.

بهترین موزه های نیس؛ شهر هنردوستان فرانسه+ تصاویر

۲. موزه ماسنا

بنای «موزه ماسنا» (Musée Masséna) در سال ۱۸۹۸ در منطقه‌ی معروف «تفرجگاه انگلیسی‌» برای نجیب‌زاده‌ای اشرافی به نام «ویکتور ماسنا» (Victor Masséna) ساخته شد. پس از مرگ وی، پسرش این خانه را به شهر اهدا کرد و به موزه‌ای محلی تبدیل شد. موزه‌ی ماسنا در سال ۲۰۰۸ مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت. این موزه نقاشی‌ها و حکاکی‌های ارزنده‌ای را در خود جای داده است و زندگی اشراف‌زادگان فرانسوی اواخر قرن نوزدهم را نشان می‌دهد.

بهترین موزه های نیس؛ شهر هنردوستان فرانسه+ تصاویر

۳. موزه مارک شاگال

«مارک شاگال» (Marc Chagall)، هنرمند فرانسوی-روسی، در شهر نیس سکونت داشت. شاگال عمدتاً به واسطه‌ی نقاشی‌های الهام گرفته از عهد عتیق شناخته می‌شود که چهل مورد از آن‌ها در موزه‌ی شاگال معروف به «موزه ملی پیام‌های کتاب مقدس مارک شاگال» (Musée National Message Biblique Marc Chagall) وجود دارد. موزه دارای آمفی‌تئاتر برای برپایی کنسرت است که پنجره‌های استیند گلس آن را شاگال خود تزئین کرده است. پیکاسو در دهه‌ی ۱۹۵۰ در خصوص این نقاش عنوان کرده بود: «وقتی ماتیس از دنیا برود، شاگال تنها نقاشی خواهد بود که به درستی می‌داند رنگ چیست.»

بهترین موزه های نیس؛ شهر هنردوستان فرانسه+ تصاویر

۴. موزه هنرهای زیبا

بنای «موزه هنرهای زیبا» (Musée des Beaux-Arts) در سال ۱۸۷۸ برای «کوچوبی» (Kochubey)، شاهزاده سلطنتی اوکراین، ساخته شد و خود به تنهایی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بعد از سراشیبی تند بالای شهر که به این موزه رسیدید، نفسی تازه کنید و در میان مجموعه‌های گرانبهای موزه از قرن پانزدهم تا بیستم بگردید. از آثار کلاسیک فرانسوی و ایتالیایی تا نقاشی‌های پست امپرسیونیسم در آن مشاهده خواهید کرد. آثار هنری این موزه بسیار گوناگون است و همین باعث شده تا بارها مورد سرقت قرار بگیرد که این اتفاق آخرین بار در سال ۲۰۰۷ رخ داد و چندین نقاشی «مونه» به سرقت رفت.

بهترین موزه های نیس؛ شهر هنردوستان فرانسه+ تصاویر

۵. موزه هنر مدرن و معاصر

«موزه هنر مدرن و معاصر» (Musée d’Art Moderne et d’Art Contemporain) که به طور خلاصه به آن «ماماک» (MAMAC) گفته می‌شود، آثار هنر مدرن اروپایی و آمریکایی از دهه‌ی ۱۹۶۰ به بعد را شامل می‌شود و کارهای پاپ آرت و نو واقع‌گرایی را در بر می‌گیرد. اندی وارهول و «نیکی د سان فال» از هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها را در این موزه مشاهده خواهید کرد. همچنین نمای پانورامای تماشایی تراس موزه به سمت شهر را از دست ندهید.

بهترین موزه های نیس؛ شهر هنردوستان فرانسه+ تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار