gardeshban.ir

يکي از خوشمزه‌ترين و متفاوت‌ترين ته چين‌هايي است که مي‌توانيد تجربه کنيد. اين غذا، از غذاهاي محلي استان سمنان است.
کد خبر: ۴۶۰۱۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
يکي از خوشمزه‌ترين و متفاوت‌ترين ته چين‌هايي است که مي‌توانيد تجربه کنيد. اين غذا، از غذاهاي محلي استان سمنان است. 

چي لازم دارم: 

برنج 4‏ پيمانه عدس پخته 2‏ پيمانه سبزي خردشده 300 گرم گوشت بره 750 گرم نمک، فلفل سياه زردچوبه به مقدار لازم چغندر کوچک 4‏ عدد سيب زميني کوچک 4‏ عدد بِه ‏2 عدد بادنجان کوچک ‏3 تا 4 عدد اسفناج ‏250 گرم پياز داغ و گرد غوره به ميزان دلخواه زعفران و ماست به ميزان لازم چطور بپزم: 

1. عدس را بپزيد، به، سيب زميني، چغندر و بادمجان را ورقه کنيد. بادمجان‌ها را سرخ کرده و اسفناج را با پيازداغ و گرد غوره تفت دهيد. حالا برنجي را که از قبل خيس کرده ايد، در آب جوش بريزيد و آبکش کنيد. 

2. بخشي از برنج را جدا کرده و براي ته ديگ کنار بگذاريد و بقيه برنج را با عدس پخته و سبزي پلويي مخلوط کنيد. گوشت را با زردچوبه، فلفل سياه و ادويه مورد نظرتان بپزيد. آب گوشت بايد هنگام پخت کم باشد. سپس نمک آن را اندازه کنيد و بعد از پخت کامل، آن را قطعه قطعه کنيد. برنج ساده را با زعفران و ماست مخلوط کرده و به عنوان ته ديگ، ته قالب بريزيد. 

3. قبل از آن ته قابلمه يا قالب مورد نظرتان را با روغن چرب کنيد. مقداري از برنج آبکش شده به همراه سبزي و عدس روي اين لايه ريخته و گوشت ادويه زده را روي برنج بگذاريد. سپس کمي از آب گوشت روي آن بريزيد و کمي برنج ريخته، دوباره بادمجان، اسفناج و چغندر و به حلقه حلقه شده را روي آن بگذاريد. 

4. همين طور لايه لايه بچينيد تا تمام مواد استفاده شوند. سپس برنج را به مدت ۲ ساعت روي حرارت کم قرار دهيد تا خوب دم بکشد. ته چين را در ظرف مورد نظر کشيده و تزئين کنيد. 

نکته: برخي ترکيب برنج و سبزي و عدس را تنها با گوشت مي‌پزند و بقيه مواد را به عنوان دورچين ته چين، در ظرف سرو کنار آن قرار مي‌دهند


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار