gardeshban.ir

آبشار هریجان سیاه بیشه مانند یک دامنه لباس عروس سفید رنگ از بالای کوه به زیبایی به پایین گسترده شده است.
کد خبر: ۴۶۳۸۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار هریجان سیاه بیشه مانند یک دامنه لباس عروس سفید رنگ از بالای کوه به زیبایی به پایین گسترده شده است. آب‌هایی که از کوه‌های عظیم و تخته‌سنگ‌های استوار به پایین پرت می‌شوند. رودخانه مسیرهای متعددی را می‌پیماید تا به مقصد خود برسد؛ اما باید خوش‌شانس باشد تا موقعیت مناسب برای آبشار شدن را پیدا کند. به همین علت است که آبشارها محدودند و این زیبایی طبیعت که حاصل مهمانی صخره و آب است، گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

آبشار هریجان سیاه بیشه؛ طبیعتی حیرت انگیز در اطراف جاده چالوس+عکس

 این آبشار در بالای روستای هریجان واقع شده است. جایی که حدود ۱۰ کیلومتر از جاده چالوس طی مسیر می‌کنید. این روستای زیبا و سرسبز، مأوای افرادی است که هنوز پابند طبیعت زیبای هریجان هستند. کوهستان بزرگ و آهکی بالای روستا، دارای صخره‌های عظیمی است که رودخانه از بالای آن پرتاب شده و حالتی زیبا به دشت و کوهستان داده است. از همان پایین کوه هم زیبایی آبشار را می‌بینید. با این حال اکثر افراد هوای کوهنوردی و دیدن این آبشار زیبا از نزدیک وسوسه‌شان می‌کند.

برخی افراد به جای این که با خودروی شخصی تا انتهای جاده بروند، خودروی خود را جلوی یک رستوران در انتهای جاده روستای سیاه بیشه پارک می‌کنند و حدود یک ساعت و نیم پیاده‌روی در طبیعت زیبا را بر ماشین‌سواری در این بخش ترجیح می‌دهند. منطقه هریجان حفاظت شده است و جانوران کمیابی در آن زندگی می‌کنند. بهترین زمانی که می‌توانید از آبشار هریجان سیاه بیشه دیدن کنید، اردیبهشت‌ماه است که علاوه بر پر آب بودن آبشار، زیبایی بی‌نظیر طبیعت پر از گل و گیاه شما را به وجد می‌آورد.

چرا بازدید از آبشار هریجان سیاه بیشه را پیشنهاد می‌کنیم؟

دلایل متنوعی وجود دارند که باعث شده است سیل گردشگران به سمت این آبشار زیبا و خاص روان شوند. در ادامه برخی از دلایل پرطرفدار بودن این منطقه را ذکر می‌کنیم:

• نزدیکی به تهران و امکان مسافرت یک روزه
• طبیعت بکر و سرسبز
• صخره‌های بلند کوهستان و آبشاری پرآب در دل آن
• گل ها و گونه‌های گیاهی خوش‌عطر و زیبا در دشت
• داشتن گونه‌های حیوانات و پرندگان خاص مانند کبک آوازخوان
• هوای مطبوع و امکان کمپ زدن در طبیعتی بی‌نظیر

آبشار هریجان سیاه بیشه؛ طبیعتی حیرت انگیز در اطراف جاده چالوس+عکس

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

روستای هریجان به‌تنهایی یک منطقه عالی برای گردشگری است. به همین علت است که از همان ابتدای سفر، مسیر سرسبز و مراتع بی‌نظیر، حال و هوایتان را عوض می‌کند. پس از این که در جاده چالوس به سمت سیاه بیشه به پیش رفتید، کم‌کم باید خودتان را آماده دیدن منطقه حفاظت شده هریجان کنید. این منطقه پر از بوته‌های گل وحشی رنگارنگ است. به‌خصوص اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید. در کنار این طبیعت سرسبز، آواز کبک و قرقاول هم به‌گونه‌ای دیگر شما را به وجد می‌آورد. مگر می‌توان از شنیدن این موسیقی طبیعت و دیدن آبشار زیبا در لابه‌لای بوته‌های و صخره‌ها، تا اوج هیجان و ذوق پیش نرفت؟

آبشار از کوهستان بالای روستای هریجان به پایین می‌ریزد و دامنه این کوه عظیم را سیراب می‌کند. برای این که بهتر از دیدن آبشار لذت ببرید، به سمت بالای کوه قدم بگذارید. البته نباید این نکته را فراموش کنید که بعد از تاج کوه، ادامه مسیر ندهید؛ زیرا قسمت پشت کوهستان احتمال حمله حیوانات وحشی کم نیست. البته بخشی از منطقه بدون مجوز محیط‌زیست، ورود ممنوع است و نمی‌توانید به آن جا بروید.

اگر تعطیلاتی یک یا چند روزه دارید، به‌راحتی بلیط هواپیما بگیرید و خودتان را به تهران یا شهرهای شمالی برسانید. بدین صورت در یک صبح دل‌انگیز عازم آبشار هریجان سیاه بیشه می‌شوید و از این عروس کوهستان دیدن می‌کنید.

البته جاذبه‌های گردشگری اطراف این آبشار کم نیستند و می‌توانید در صورتی که تعطیلات چند روزه دارید، در این منطقه اتراق کرده و خاطراتی جذاب برای خودتان رقم بزنید.

چگونه به آبشار هریجان سیاه بیشه برویم؟

برای این که از دیدن آبشار هریجان لذت ببرید، باید صبح زود و قبل از این که آفتاب به میانه آسمان آید عازم شوید. یک پرواز چارتر به شما کمک می‌کند تا در شهرهای نزدیک این آبشار اقامت کنید. سپس روز سفر را انتخاب کنید و صبح زود عازم شوید. هنگامی که از تهران وارد جاده چالوس می‌شوید، حدود چهار کیلومتر پس از طی مسیر بعد از سیاه بیشه، تابلوی رستورانی به نام جعفر میردار سلطانی را می‌بینید. حدود ۵ کیلومتر از اینجا تا روستای هریجان مسیر دارید. این جاده خاکی شما را حدود ربع ساعت به هریجان می‌رساند. روستای هریجان در زیر دامنه کوهستان قرار دارد و در دشتی پر از گل و بلبل است. آبشار در مقابل چشمانتان همانند یک زیبای پرخروش به پایین می‌خزد.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار هریجان سیاه بیشه

در مسیر رسیدن به آبشار هریجان سیاه بیشه روستاها و طبیعت زیبایی سر راهتان خواهد بود. اکثر افراد ترجیح می‌دهند مسیر رسیدن به آبشار را تا حدودی پیاده بروند و از این مراتع سرسبز و پرگل و هوای پر از اکسیژن لذت ببرند.

هریجان با خانه‌های قدیمی و جدید خود هم از زیبایی یک زندگی روستایی هیچ چیز کم ندارد. امامزاده شاهزاده محمود (ع) هم مکانی معنوی است که می‌توانید ساعتی در آنجا استراحت کرده و به راز و نیاز بپردازید. هنگامی که وارد روستا می‌شوید، گنبد زیبای این امامزاده را از دور هم می‌بینید.

قدم زدن در مراتع، کوهنوردی در مناطق آزاد کوهستان و استشمام بوی عطر گل ها و گیاهان از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که در نزدیکی آبشار هریجان سیاه بیشه واقع شده‌اند.
باغ اقامتی شب هم یکی از جاذبه‌های مسیر جاده چالوس است و علاوه بر دیدن جلوه‌های زیبای آن، می‌توان برای اقامت هم از آن بهره برد.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار هریجان سیاه بیشه

اگر برای اقامت در نزدیکی آبشار هریجان سیاه بیشه برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهتر است شب را در این منطقه بمانید و از جاهای دیدنی دیگری که در نزدیکی آبشار هستند روزهای بعد هم دیدن کنید. یک اقامتگاه خاص و دوست داشتنی وجود دارد که شما را مهمان شب سرد و لذت‌بخش روستا می‌کند. این اقامتگاه بوم‌گردی با طراحی زیبایی که دارد شما را به وجد می‌آورد. می‌توانید شب را در این منطقه اتراق کنید و از دیدن زیبایی‌های طبیعت شب هم لذت ببرید. البته می‌توانید از هتل‌های نزدیک آبشار هم بهره ببرید و خستگی روزتان را به در کنید.

• فاصله تا اقامتگاه‌های روستایی و بوم‌گردی ستاره حدود ۲ کیلومتر
• فاصله تا هتل پروانه ۳۱ کیلومتر
• فاصله تا باغ اقامتی شب ۲۵ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار