gardeshban.ir

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم گفت: مواج شدن دریا به دلیل وزش‌بادهای شدید شمال شرقی، باعث شد بنادر مسافری و گردشگری شهرستان قشم روز جمعه تعطیل باشند.
کد خبر: ۴۷۵۷۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰-1400 August 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اشتری افزود: بر این اساس تردد همه شناورها در اسکله‌ مسافری شهید ذاکری و نیز اسکله‌های گردشگری شیب‌دراز، کندالو و جزیره هنگام برای تردد در خلیج دیرستان متوقف شد؛ لذا از گردشگران خواست می‌شود از تجمع در اسکله‌های گردشگری خودداری کنند.

وی وضعیت دریا را در حالت هشدار اعلام کرد و ادامه داد: به تمام دریانوردان نیز توصیه اکید می‌شود که تا عصر امروز، بنادر قشم و بندرعباس را در مسیر دریایی خود انتخاب نکنند.

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم تصریح کرد: هم اکنون در سواحل شمالی شهر قشم، بندرعباس، درگهان و هرمز به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار دید افقی به کمتر از یک کیلومتر رسیده‌است.

وی افزود: با توجه به نیمه ابری بودن هوا در این نواحی، امکان رگبار پراکنده  و رعد و برق نیز وجود دارد.

اشتری ادامه داد: هم اکنون سرعت بادهای شمال شرقی به ۲۶ نات و ارتفاع موج به پنج پا می‌رسد.

وی اظهار کرد: وضعیت در مناطق دیگری مانند جزیره هنگام، باسعیدو، سوزا، سَلَخ، لافت، پُهل، دولاب، رمچا، دستکو و مِسِن نیز به همین حالت است.

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم افزود: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

اشتری در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امشب وزش باد در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان کاهش یابد، اما از روز یکشنبه بادهای جنوب شرقی افزایش یابد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار