gardeshban.ir

رول نوتلا و فندق یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود.
کد خبر: ۵۳۳۱۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 19
گردشبان (gardeshban.ir) :



رول نوتلا و فندق یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود.

مواد لازم رول نوتلا و فندق

خمیر هزارلا مخصوص شیرینی ۱ بسته
نوتلا به مقدار کافی
مغز فندق½ پیمانه
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه رول نوتلا و فندق 

مرحله اول

برای تهیه رول نوتلا و فندق خوشمزه ابتدای کار خمیر هزار را به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر هزارلا را روی سطح کار قرار داده و با وردنه باز می کنیم، سپس نوتلا را روی آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نوتلا را با پشت قاشق روی خمیر هزار لا می مالیم تا سطح خمیر را کاملا پوشش بدهد. در ادامه مغز فندق را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به صورت پخش روی نوتلا می ریزیم و خمیر را رول می کنیم 

مرحله سوم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را به ضخامت ۲ سانتی متر برش می زنیم.

مرحله چهارم

حالا رولت ها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. 

مرحله پنجم

در این مرحله برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی رولت ها می مالیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم رولت ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند. 

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این مدت، زمانی که روی رولت ها طلایی و خوشرنگ شد سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم رولت ها کاملا خنک شوند. در آخر رولت ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار