gardeshban.ir

گزارش/
احتمالا زمانی که قصد سفر می کنید به بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما می پردازید. یکی از تاثیرگذار ترین عوامل در بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما، تفاوت پرواز چارتری و سیستمی است.
کد خبر: ۵۶۱۲۶
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱-1401 August 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
چطور بلیط هواپیما را از نظر قیمت و امکانات انتخاب کنیم؟



احتمالا زمانی که قصد سفر می کنید به بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما می پردازید. در خرید آنلاین بلیط هواپیما اصطلاحاتی مانند پرواز چارتری، پرواز سیستمی، نرخ مسیر هوایی، ‌بلیط لحظه آخری، کلا اکونومی،‌ تجاری، فرست کلاس و غیره حتما به گوشتان خورده است. برای اینکه بتوانید یک سفر فوق العاده داشته باشید باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که چطور بلیط هواپیما را از نظر قیمت و امکانات انتخاب کنیم؟

قیمت بلیط ها با توجه به اینکه چارتری هستند یا سیستمی با یکدیگر متفاوت اند و امکانات آن نیز با توجه به کلاس پروازی شما تغییر خواهد کرد. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما بپردازیم.

برای بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما شاید بهتر باشد که در ابتدا به تعریف خود بلیط هواپیما بپردازیم. بلیط هواپیما به سندی کاغذی و یا الکترونیکی گفته می‌شود که توسط یک آژانس هواپیمایی و یا شرکت مسافربری فروخته می‌شود و اطلاعات فردی که در طول پرواز با یک ایرلاین مشخص، یک صندلی از هواپیما از همان ایرلاین را خریداری کرده نشان می دهد. بلیط هواپیما به طور کلی دو نوع دارد و آن هم کاغذی و الکترونیکی است. این روزها برای دریافت کارت پرواز صرفا از شما یک کارت شناسایی درخواست می شود و بعید است که همراه داشتن بلیط هواپیما به صورت کاغذی نیازتان باشد. بر روی بلیط هواپیما اطلاعاتی نظیر نام مسافر، نام ایرلاین، شماره بلیط هواپیما، مسیر پرواز، میزان بار مجاز، تاریخ پرواز، کلاس پروازی، ساعت ورود به مقصد و همچنین ساعت خروج از مبدا، شماره پرواز و غیره درج شده است.

تفاوت پرواز چارتری و سیستمی

یکی از تاثیرگذار ترین عوامل در بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما، تفاوت پرواز چارتری و سیستمی می باشد که در ادامه به بررسی تفاوت های آنها به تفکیک می پردازیم.

پرواز چارتری

پرواز چارتری بدین معنا است که یک شرکت مسافربری و یا آژانس هواپیمایی و یا یک شرکت فعال در صنعت گردشگری همه و یا تعدادی از صندلی های یک هواپیما را اجاره می کند و سپس با قیمت های مختلفی آن را به مشتریان خود می فروشد. معمولا پروازهای چارتری در ایام تعطیلات صورت می گیرد. گاهی اوقات پیش می آید که یک شرکت هواپیمایی که یک پرواز را چارتر کرده است و موفق به فروش تمام بلیط های رزرو کرده خود نمی شود. در این حالت شرکت برای جلوگیری از ضرر خود اقدام به فروش بلیط ها با قیمتی کمتر می نماید. در اینجا مفهوم پرواز یا بلیط چارتری به خوبی مشخص می شود.

توجه داشته باشید که در هنگام بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما، قیمت پایین تر بلیط های چارتری فقط در روزهای عادی ممکن است اتفاق بیافتد و اگر در تعطیلاتی مانند عید نوروز تصمیم به پرواز لحظه آخری بگیرید مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به حالت روزهای عادی پرداخت کنید.  یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید بلیط چارتری باید به آن توجه کنید این است که پرواز چارتری کنسلی ندارد و نمی توانید که تغییری در ساعت و روز پرواز خود ایجاد نمایید. همچنین مسئولیت تمام وسایل شما نیز مانند چمدان و بارتان به عهده شرکت هواپیمایی خواهد بود نه شرکتی که از آن بلیط تهیه کرده اید.

پرواز سیستمی

اما در مقابل پرواز چارتری پرواز سیستمی قرار دارد. پرواز سیستمی به این معنا است که از روزها و حتی ماه های قبل برنامه های پروازی مشخص هستند و با یک قیمت ثابت می توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید. در صورتی که تصمیم گرفته اید تا بلیط پرواز سیستمی خود را کنسل نمایید باید بدانید که هرچه زودتر این کار انجام دهید کمتر جریمه خواهید شد. یعنی هرچقدر به زمان پرواز نزدیک تر شوید میزان جریمه ای که برای کنسلی پرواز باید پرداخت کنید بیشتر خواهد شد. خرید بلیط هواپیما اکونومی در پروازهای سیستمی مقدور خواهد بود.

تفاوت قیمت و امکانات انواع بلیط هواپیما

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث تفاوت قیمت و امکانات انواع بلیط هواپیما می شود نوع کلاس پرواز است. به طور کلی سه مدل کلاس پروازی اکونومی، تجاری یا بیزینس و فرست کلاس داریم که هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. در ادمه به بررسی هر کدام از این کلاس ها می پردازیم.

کلاس اکونومی 

کلاس اکونومی رایج ترین نوع کلاس پروازی است و می توان گفت که اکثر مسافران از این کلاس پروازی استفاده می کنند. بلیط هواپیما به صورت اکونومی از همه کلاس های دیگر ارزان تر است و به همین خاطر نیز طرفداران بی شماری دارد. از امکاناتی که در طول پرواز می توانید از آنها استفاده کنید می توان به صندلی تاشو، فضا برای قرار دادن پاها، اینترنت وای فای، مانیتور، امکان تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی اشاره کرد.

کلاس بیزنیس یا تجاری

در هنگام بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما، صورتی که می خواهید تجربه متفاوتی نسبت به پرواز اکونومی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم کلاس بیزینس یا تجاری را استفاده نمایید. کیفیت خدمات دریافتی در این پروازها بیشتر است. نوشیدنی خوش آمدگویی، سرو عذا در ظروف چینی به جای پلاستیکی، صندلی تختخواب شو، سیستم سرگرمی، مانیتور بزرگ برای تماشای فیلم و پخش موسیقی از جمله امانات مهم پروازهای بیزینسی یا تجاری به حساب می آیند.

پرواز فرست کلاس

پرواز فرست کلاس را می توان بهترین کلاس پروازی موجود دانست. از این پرواز معمولا افراد بسیار مشهور و معروف استفاده می کنند. کلیه خدماتی که در پروازهای بیزینسی و تجاری ارائه می شود در پروازهای فرست کلاس در بالاترین سطح و به صورت لاکچری ارائه خواهند شد. این سرویس دهی فوق العاده به مسافرین باعث می شود که پرواز فرست کلاس گران ترین کلاس پروازی ممکن به حساب بیاید.


جمع بندی بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما

در صورتی که قصد دارید تا یک سفر هوایی را تجربه کنید باید به بررسی قیمت و امکانات بلیط هواپیما های مختلف بپردازید. معمولا عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما نوع ایرلاین، فاصله کشور مبدا تا مقصد، زمان پرواز، کلاس پرواز و غیره می باشد. همچنین این که پرواز شما چارتری باشد یا سیستمی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بلیط هواپیما خواهد بود. امکاناتی که در طول پرواز دریافت می کنید نیز به کلاس انتخاب پروازتان بستگی دارد. کلاس اکونومی ساده ترین امکانات و فرست کلاس بالاترین سطح امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین امکانات دریافتی شما در طول پرواز اندکی به ایرلاینی که با آن سفر می کنید نیز بستگی دارد و ممکن است که با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند.



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار