gardeshban.ir

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد/
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام اقدامات انجام شده جهت ارسال ۴۰ تن اقلام دارویی مورد نیاز زائران ایرانی حج امسال به عربستان، اقدامات پزشکی انجام شده و وضعیت جسمی زائران را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۸۳۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیش از ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال


دکتر مرعشی در نشستی خبری ضمن تشریح  تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات انجام شده جهت مباحث درمانی زائران ایرانی حج ۱۴۰۲، به تغییرات اعمال شده نسبت به سال‌های گذشته در روند معاینات زائران اشاره کرد و گفت: هر سال پزشکانی که کار معاینات زائران را انجام می‌دادند، همان پزشکان هم در سرزمین وحی ادامه خدمات درمانی را به زائران ارایه می‌دادند. اما امسال پزشکان مسوول معاینات و تعیین استطاعت سلامت جسمی و روانی زائران در داخل کشور از پزشکان اعزامی به حج جدا شدند. بنابراین عده‌ای از پزشکان که سابقه حج دارند معاینات را انجام دادند اما لزوما همه آنها به سرزمین وحی اعزام نمی‌شوند.

وی افزود: در مجموع ۴۵۸ پزشک در داخل کشور کار معاینات زائران را به سرانجام رساندند و از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر به سرزمین وحی مشرف می‌شوند تا در آنجا ادامه عملیات حج و ارایه خدمات به زائران را داشته باشند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ بنا به دستورالعمل عربستان سعودی، زائران بالای ۶۰ سال سن از تشرف بازماندند. اما امسال این محدودیت وجود ندارد و طبیعی است که تعداد زائران با سن بالا بیشتر است که البته استطاعت جسمی همه زائرانی که در لیست اعزام هستند، تایید شده است. بنابراین طبیعی است که امسال تعداد زائران دارای بیماری‌های همراه و مزمن بیشتر از سال گذشته است.

امسال بیش از ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج داریم که البته استطاعت جسمی این زائران تایید شده است.

وی افزود: امسال مسن‌ترین زائر ایرانی ۱۱۱ سال دارد و کوچک‌ترین زائر نیز ۹ ماهه است بنابراین طیف وسیع سنی را در حج امسال خواهیم داشت.

مرعشی همچنین گفت: کمتر از ۲۰۰ نفر در کمیسیون‌ها و معاینات مرکز پزشکی حج و زیارت رد شده‌اند. این افراد اغلب به علت آلزایمر پیشرفته و عدم شناخت زمان و مکان، عدم توانایی جدی جسمی، سرطان‌های در حال درمان، بیماری‌های قلبی که مداخلاتی مانند استنت‌گذاری یا جراحی قلب باز (در کمتر از سه ماه گذشته)، انجام داده‌اند، خانم‌های باردار و ... از اعزام منع شده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار