gardeshban.ir

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از راه‌اندازی «نگارکده نیاوران» با هدف نمایش آثار فاخر گنجینه‌های نیاوران و همچنین آثار هنرمندان معاصر و جوان در این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۸۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
راه‌اندازی «نگارکده نیاوران»


به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، بیژن مقدم، مدیر این مجموعه درباره این نمایشگاه گفت: گنجینه موزه‌های نیاوران منبع غنی از آثاری با ارزش بالای فرهنگی و تاریخی است که به دلیل کمبود فضا در موزه‌ها امکان نمایش منظم این آثار وجود ندارد.

او ادامه داد: بر همین اساس طرح ایجاد و راه‌اندازی یک گالری که بتوان این آثار فاخر را در معرض دید قرار داد، در کارگروه فرهنگی مجموعه نیاوران به تصویب رسیده است. تهیه طرح محتوایی و عملیات اجرایی این گالری در دست انجام و قرار است این نمایشگاه دائمی در یکی از ساختمان‌های اداری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی سابق راه‌اندازی شود.

مقدم با بیان اینکه بناها و آثار مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران روایتگر دو دوره تاریخی قاجار و پهلوی هستند، اظهار کرد: ساختمان‌های موجود در مجموعه تاریخی نیاوران، در گذشته محل زندگی و کار بوده است و در زمان حاضر با توجه به این‌که این فضاها به موزه تبدیل شده‌اند و باید اصالت چیدمان وسایل و دکوراسیون به همان صورت گذشته حفظ شوند و از طرفی، امکان نمایش تمام آثار موجود در مخازن به صورت منظم در سالن‌های موزه وجود ندارد، بر آن شدیم تا فضایی برای نمایش آثار فاخر مخازن درنظر بگیریم.

مدیر مجموعه کاخ نیاوران افزود: انتخاب آثار مناسب برای نمایش به صورت موضوعی، قدمت تاریخی، ارزش فرهنگی و ... توسط کارگروهی متشکل از مسؤولان مربوطه و موزه‌داران مجموعه نیاوران انجام و پس از آن نحوه نمایش این آثار مشخص می‌شود. پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، «نگارکده نیاوران» در آینده نزدیک برای بهره‌مندی علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ کشورمان درخدمت عموم خواهد بود.

مقدم با اشاره به رویکرد این مجموعه برای حمایت از هنرمندان، اظهار کرد: با راه‌اندازی این «نگارکده» فرصتی فراهم خواهیم کرد تا هنرمندان، بویژه هنرمندان جوان کشورمان بتوانند آثار خود را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار