gardeshban.ir

گزارش/
موزه کارت (MuzeKart) یا موزه پاس (Istanbul Museum Pass) یکی از تمهیداتی است که دولت ترکیه برای گردشگران این شهر فراهم آورده است، این دو کارت با هم متفاوت هستند.
کد خبر: ۶۰۱۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲-1402 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
استانبول شهری است افسانه ای و زیبا و به خاطر زیبایی و جذابیت بیش از اندازه اش نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان تمام مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شهر زیبا و پر جنب و جوش با تعداد بی شمار کافه ها و رستوران ها و محله های رنگارنگ و سرسبز و همچنین آثار تاریخی منحصر به فرد به جامانده از عثمانی مقصدی بی نظیر برای سفر کردن است.

مکان های دیدنی استانبول و جاذبه های آن به قدری زیاد است که اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، باید از یک سری کارت های گردشگری برای کاهش هزینه های خود استفاده کنید. از مهمترین آنها استانبول کارت برای حمل و نقل عمومی و ارزان با مترو و اتوبوس است. اما کارت دیگری به نام کارت موزه استانبول نیز وجود دارد که اگر عاشق بازدید از موزه ها و کاخ های تاریخی عثمانی هستید حتما باید این کارت را بخرید. با خرید این کارت که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح می دهیم، هزینه های شما به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

موزه کارت (MuzeKart) یا موزه پاس (Istanbul Museum Pass) یکی از تمهیداتی است که دولت ترکیه برای گردشگران این شهر فراهم آورده است، این دو کارت با هم متفاوت هستند. شما با استفاده از کارت موزه پاس می توانید با کمترین هزینه از معروف ترین جاذبه های گردشگری در استانبول دیدن فرمایید. باید بدانید که بسیاری از ساختمان ها و بناهای تاریخی استانبول امروزه به موزه بدل شده اند و بنابراین با تهیه این کارت، امکانش را دارید تا مکان های مختلفی را از نزدیک ببینید.


کارت موزه استانبول

موزه کارت استانبول همان موزه پاس است؟

خیر، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، «موزه کارت» (MuzeKart) را در سال 2008 معرفی کرد. این کارت یک امتیاز بزرگ برای شهروندان ترکیه بود. چون با خرید این کارت، می‌توانستند به صورت رایگان از تعداد زیادی از موزه‌های ترکیه بازدید کنند. این‌ کارت توجه توریست‌ها و گردشگران را هم به خود جلب کرد؛ اما افسوس که آن‌ها نمی‌توانستند این کارت را بخرند. چون موزه کارت تنها مخصوص شهروندان ترکیه و خارجیان مقیم این کشور بود.

اعتراض توریست‌ها و گردشگران منجر به ایجاد کارتی مخصوص آن‌ها به نام «موزه پاس» یا (Museum Pass Istanbul) شد. موزه پاس کارتی است مخصوص توریست‌ها و گردشگران استانبول. با خرید این کارت می‌توانید از تعداد قابل توجهی از موزه‌های مشهور استانبول دیدن کنید؛ البته با هزینه خیلی کمتر.

جالب است بدانید این کارت موزه ۵ روز اعتبار دارد و زمان شروع آن دقیقا از همان زمانی است که برای اولین بار از کارت موزه استفاده می کنید. با داشتن این کارت نیازی نیست در صف بایستید و می توانید بدون معطلی وارد موزه مورد نظر شوید.

باید بدانید که هر کارت موزه مخصوص یک نفر است و نیازی نیست برای کودکان زیر ۱۲ سال کارت موزه استانبول را تهیه کنید. با کارت موزه تنها یک بار می توانید از هر جاذبه بازدید کنید و حتی در صورتی که موزه را ترک کنید، نمی توانید دوباره به آن وارد شوید.

با موزه پاس از کدام موزه‌ها می‌توان دیدن کرد؟

شما با موزه پاس می‌توانید موزه‌های مهم استانبول را ببینید، از جمله؛

موزه ایاصوفیه
کاخ توپکاپی
قلعه روملی حصار
کلیسا ایا ایرنه
موزه باستان‌شناسی استانبول
موزه موزاییک استانبول
موزه هنرهای ترکی و اسلامی
موزه تاریخ علم و فناوری اسلامی
کلیسا کورا استانبول
موزه ادبیات دیوانی استانبول (مولوی خانه گالاتا)
قصر ییلدیز استانبول
موزه فتحیه استانبول

کارت موزه استانبول


نحوه خرید کارت موزه استانبول

به منظور تهیه کارت موزه استانبول می توانید به دو صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام نمایید.

تهیه کارت موزه استانبول به صورت حضوری

برای خرید این کارت لازم نیست به جای به خصوص و یا ناشناخته ای بروید. تنها کافی است برای بازدید یکی از جاذبه های معروف استانبول برنامه ریزی کرده و کارت موزه استانبول را از باجه بلیت آن جا تهیه کنید.

به طور کلی می توانید این کارت را در محل موزه هایی نظیر موزه ایاصوفیه، کاخ موزه توپکاپی، موزه های باستان شناسی استانبول، کاخ موزه موزائیک استانبول، کلیسا کورا، موزه هنرهای ترکی و اسلامی، موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام و موزه روملی حصار به صورت حضوری تهیه کنید.

تهیه کارت موزه استانبول به صورت اینترنتی

همانطور که می دانید این روزها برای تهیه اغلب نیازهایمان می توانیم از اینترنت استفاده کنیم، از همین رو برای تهیه این کارت هم می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید و با ثبت نام و ارائه آدرس هتل محل اقامتتان در سایت، این کارت به محل هتل شما ارسال می گردد.

سایت تهیه اینترنتی کارت: www.muze.gov.tr

لازم به ذکر است که راه دیگری برای تهیه کارت موزه وجود دارد و آن این است که با خرید یک کارت گردشگری استانبول، به رایگان یک کارت موزه هم دریافت کنید.

کارت موزه استانبول


تخفیف های کارت موزه استانبول

با داشتن کارت موزه تخفیفات قابل توجهی شامل حال شما خواهد شد و می توانید از آن ها در هنگام خرید از مغازه های سوغاتی موزه ها، بازدید از موزه های خصوصی شهر و گالری های هنری استفاده کنید. در ادامه لیست تخفیف ها را برای شما آورده ایم؛

۲۰ درصد تخفیف برای تورهای کروز بسفر از سایت شهیر هاتلاری
۳۶ درصد تخفیف برای ورود به باغ وحش بسفر
۳۰ درصد تخفیف برای استفاده از ترانسفر فرودگاه
۱۵ درصد تخفیف برای استفاده از اسپا و رستوران تمام هتل ها
۱۵ درصد تخفیف برای خرید تورهای استانبول واک
۱۵ درصد تخفیف برای خرید از مغازه های صنایع دستی سنتی و کتابفروشی ها (GES Stores)
۲۰ درصد تخفیف برای بلیت ورودی موزه نظامی استانبول
۱۰ درصد تخفیف برای دوره یک روزه مدرسه آشپزی استانبول
۲۰ درصد تخفیف برای ورود به موزه رحمی ام کوچ
تخفیف ویژه برای ورود به موزه سدبرک حانیم
۱۰ درصد تخفیف برای ورود به موزه ساکیپ سابانجی
۱۵ درصد تخفیف برای استفاده از هتل الیت ورلد استانبول
۲۰ درصد تخفیف برای استفاده از سرویس های بلوشاتل (حمل و نقل افراد کم توان جسمی)
برای اطلاع از تخفیف‌های جدید هر سال و تفییرات احتمالی، حتما قبل از خرید به Istanbulclues مراجعه کنید.

انواع کارت موزه استانبول و قیمت آن ها

موزه کارت پلاس (+MüzeKart)

با خرید این کارت میتوانید حدود 300 موزه از موزه‌های شهر استانبول را با تخفیف بازدید کنید. این کارت برای 4 مکان که شامل حرم سرای موزه قصر توپکاپی، بنای یادبود سنت ایرنه، موزه گورمه آچیک هاوا در نوشهیر و موزه مذهبی یاماچولر در شهر ازمیر است معتبر نیست. به غیر از این چهار موزه بازدید از سایر موزه‌ها با موزه کارت ممکن است. اعتبار موزه کارت یکساله است. کارت موزه استانبول را فقط شهروندان ترکیه و خارجی هایی که اجازه اقامت دارند می توانند خریداری کنند.

کارت موزه استانبول (Istanbul Museum Pass)

یکی از بهترین انتخاب ها در بین گزینه هایی که برای خرید کارت موزه پیش رویتان است موزه پاس است. چرا که با خرید آن می توانید به طور کامل با فرهنگ و تاریخ ترکیه آشنا شوید و بر خلاف موزه کارت+ دارای محدودیت برای بازدید از موزه ها نیست اما دارای محدودیت زمانی نیز می باشد. اگر قصد ۵ روز ماندن این شهر را دارید می ارزد که بخواهید این کارت را تهیه کنید تا هر روز اگر شده ۲ موزه را هم بازدید کنید تا در طول مدت زمانی که آن جا هستید حداقل ۱۰ موزه ی استانبول را بازدید کنید.

کارت موزه ترکیه (Museum Pass Türkiye)

حدود ۳۰۰ موزه در کشور ترکیه وجود دارد که اگر بخواهید از تمام آن ها بازدید کنید می توانید کارت موزه ترکیه را تهیه کنید که اعتبار آن ۱۵ روز نیز می باشد.

کارت موزه کاپادوکیه (Museum Pass Cappadocia)

این کارت به مدت ۳ روز اعتبار دارد

کارت موزه استانبول


مزایای خرید کارت موزه استانبول

– با خرید موزه پاس استانبول، دیگر نیازی نیست برای ورود به موزه‌ها بلیط بخرید و در صف منتظر بمانید. ورودی همه موزه‌ها برای شما با تخفیف خواهد بود.

– دیگر نیاز نیست در صف‌های طولانی خرید بلیط بایستید و مستقیم وارد موزه می‌شوید.

– موزه پاس استانبول 5 روز اعتبار دارد. پس از اولین استفاده، شمارش این 5 روز شروع می‌شود.

– هر موزه پاس برای یک نفر است.

– منظور از یک نفر، افراد بالای 12 سال هستند. ورود افراد زیر 12 سال به موزه‌ها رایگان است.

– با هر موزه پاس، فقط و فقط یک بار می‌توانید از هر موزه دیدن کنید. اگر به هر دلیلی از موزه بیرون رفتید، دیگر نمی‌توانید با موزه پاس دوباره به آن وارد شوید. البته اگر کار ضروری داشته باشید، می‌توانید در صف بایستید و بلیط بخرید و وارد شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار