gardeshban.ir

رئیس‌جمهور/
رئیس جمهور با اشاره به صدور دستورات لازم برای تاسیس بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع دستی در ورودی شهرهای استان کردستان، گفت: با اجرای منطقه آزاد بانه و مریوان شکل تجارت در این منطقه به نفع مردم و تجار تغییر پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲-1402 August 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
گردشگری و اقتصاد آن برای ما بسیار مهم است/ ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع دستی در ورودی شهرها


آیت‌الله رئیسی در دیدار مردم شهرستان بانه که هم‌اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: خرسند هستیم که امروز در جمع مردم عزیز شهرستان بانه هستم و به شهدای عالیقدر این شهرستان درود می‌فرستم، برای جانبازان و ایثارگران از خداوند متعال طلب عافیت دارم.

رئیس جمهور افزود: ایستادگی مردم منطقه کردستان و شهرهای این استان مرزبانان وفادار که در دوران جنگ تحمیلی حقیقتا مرزبانی کردند و دفاع کردند و شهدای بسیاری را تقدیم کردند باید همواره زحمات و ایستادگی مردم این سامان مورد تقدیر قرار گیرد.

وی افزود: جریان حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته است، جریانی که به دنبال حق‌گرایی و عدالت‌خواهی و به دنبال مقابله با فساد، کجی‌ها و زشتی‌هاست و جریانی که به دنبال ایجاد فساد و انحراف است.

رئیسی تصریح کرد: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم آن بود که مردم در جبهه حق‌خواهی و عدالت‌خواهی بودند و جریان فساد به دنبال زیادخواهی، فساد و استکبار و خودخواهی و بت‌پرستی بود.

وی عنوان کرد: آنچه در کشور دیدیدم ثمره دوران‌های قاجاری و پهلوی اشاعه فساد و از بین بردن آزادی مردم و هویت مردم عزیز بود به دنبال ایجاد سلطه غربی و آمریکایی‌ها در این کشور بودند ارزش یک سرباز انگلیسی و آمریکایی از یک صاحب منصب نظامی ما بیشتر و بالاتر بود.

به گفته رئیسی، آنچه دانش‌آموزان و دانشجویان ما را برآن داشت که در مقابل حکومت استکباری ایستادگی و 13 آبان را که یادآور دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی جوانان این دیار است را رقم زد.

وی عنوان کرد: 13 آبان یادآور تلاش برای حاکمیت حق و برداشتن نفاق از چهره استکبار بود 13 آبان روزی است که باید بیش از پیش به جوانان معرفی شود و بدانند که جوانانی ایران زمین برای اعتلای کلمه حق تلاش کردند و جان خود را در طبق اخلاص کردند.

وی با بیان اینکه باید تاریخ کشور را بیشتر بشناسیم، گفت: باید بدانیم زنان و مردان حماسه‌ساز در تاریخ این مرز و بوم چگونه حماسه‌سازی کردند و نظامی که با اراده مردم تشکیل و تثبیت شد چه ایثارگری‌های صورت گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: استکبار هرگز نمی‌خواهد این انقلاب و نظام پایدار بماند و در طول تاریخ برای دستیابی به این هدف از هیچ تلاش و توطئه‌ای فروگذار نبوده تا جاییکه در آغازین روزهای پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی را به این ملت تحمیل کرد و با بمباران شهرها هزاران نفر زن و بچه بی‌گناه را به خاک و خون کشید.

وی تصریح کرد: همان جریانی که دیروز شهرهای کردستان و خوزستان را با بمباران ویران کرد امروز خانه‌های مردم فلسطین را خراب می کند، ۴ هزار کودک را به خاک و خون می‌کشد این جنایت در کجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی گفت: تردید نداریم فلسطین پیروز می‌شود و جبهه حق پیروز است، مردم بانه نتیجه این صبر و بردباری خود را در مقابل هجمه‌های دشمنان در این سال‌ها دیده‌اند در بانه و شهرها و روستاهای کردستان به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مجاهدان و حضور جوانان کار بسیار انجام شده است.

وی افزود: در حوزه رفع محرومیت در کردستان طی این سال‌ها کارهای خوبی انجام شده اما هنوز نیاز به تلاش و کار مضاعف داریم ظرفیت در کشور بسیار است کشور ایران کشور با ظرفیت است جوانان باید تلاش کنند و همچنان که در عرصه‌های علمی، ورزشی و حوزه‌های مختلف صنایع کاری پیشرفته درخشیدند و توانستند کارهای بزرگ را رقم بزنند ولی زمینه و ظرفیت برای کار بسیار است و باید تلاش بیشتر صورت بگیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: شهدا و مجاهدان به ما آموختند که نباید متوقف شویم و دچار ایستایی شویم باید همواره در حال حرکت و تلاش باشیم کشور ایران در حال پیشرفت است همه معتقدند که علرغم تمام توطئه افکنی ها پله های پیشرفت با سرعت در حال بالا رفتن است.

وی تصریح کرد: دشمنان با ایجاد اغتشاشات برای ناامیدی مردم تلاش کردند اما موفق نشدند مردم بیش از هر زمانی امیدوار هستند و زمینه‌های تلاش و کار و کوشش در کشور فراهم است.

وی ادامه داد: آمار نشان از رشد اقتصادی، تولیدی و فرهنگی دارد اما باید با کار و تلاش همگرایی مشکلاتی که وجود دارد را حل و نیازها را مرتفع کرد.

جیره‌بندی آب در بانه به ایستگاه آخر رسید

وی با تقدیر از تلاش‌هایی که در اجرای پروژه سالن ورزشی بانه انجام شد، گفت: نسبت به مشکل آب جیره‌بندی آب که مردم این شهرستان را رنج می‌داد امروز با تلاش‌هایی که صورت گرفت حل شده است که باید از همه کسانی که در تحقق این مهم نقش داشته‌اند تقدیر کرد.

وی افزود: انشاءالله در گام بعدی بتوانیم موضوع سد را دنبال تا بتوانیم تامین آب شرب و کشاورزی را به صورت پایدار در این شهرستان بانه حل کنیم.

رئیسی گفت: مسئله تجارت از مسائل مهم است، استان کردستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که یکی از این ظرفیت‌های مهم مرز به عنوان یک فرصت است، ما مرزها را فرصت می‌دانیم و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: زمینه‌های خوبی در حوزه تجارت و داد ستد در این استان وجود دارد باید به نحوی اقدام شود که ساماندهی تجارت مرزی در بانه به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه با اجرای منطقه آزاد بانه و مریوان شکل تجارت در این منطقه به نفع تجار و مردم تغییر پیدا می‌کند، عنوان کرد: مسئله مهمی که در استان وجود دارد و از ظرفیت‌های این استان محسوب می‌شود، فعال شدن بازارچه‌های مرزی است که به عنوان یک فرصت می‌توانند داد و ستدها را در بین دو کشور به صورت قانونمند محقق سازند.

به گفته وی، اقتصاد گردشگری از صنعت‌های پرسودی است و با توجه به استعدادهای استان در این حوزه باید صنعت گردشگری به صورت پیشرفته در این کردستان دنبال شود.

رئیسی با تاکید براینکه دولت تمام امکانات را برای توسعه صنعت گردشگری در کردستان بکار می‌گیرد و نقش مردم نیز در این حوزه حائز اهمیت است، گفت: مسئله صنایع دستی از دیگر ظرفیت‌های مهم در کردستان است که می تواند بستر توسعه اقتصادی را در این استان رقم بزنند صنایع دستی که توسط زنان و مردان کردستان تولید می شود قابلیت تجاری را دارد.

ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع دستی در ورودی شهرهای کردستان

وی اضافه کرد: دستورات لازم برای تاسیس بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع دستی در ورودی شهرهای استان به استاندار داده شده است.

رئیس جمهور افزود: بستر برای اشتغال جوانان تنها نباید به پشت میزنشینی خلاصه شود باید زمینه پیشرفته‌سازی صنعت، معدن و کشاورزی را با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان تحصیلکرده در کردستان و کل کشور فراهم سازیم.

وی گفت: تحصیلات باید به سمت و سوی رفع مشکلات و توسعه ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و غیره در کشور سوق داده شود، تحصیلات باید در خدمت رفع مشکلات مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جوان تحصلیکرده ما باید زمینه بازگشایی گره‌ها در کشور فراهم شود، تصریح کرد: زمینه برای اشتغال در کشور و استان فراهم شده است اما تلاش مضاعفی باید صورت بگیرد و بخش های مختلف در این خصوص فعال شود تا زمینه بکارگیری تمام جوانان فراهم شود.

پاسداشت خون شهدا گره گشایی از کار مردم است

وی اضافه کرد: ما خون مطهر شهدا ایثار ایثارگران و تلاش مردمان سخت کوش را باید پاس بداریم و پاسداشت خون مطهر شهیدان و مجاهدت مجاهدان در کار و تلاش و توکل به خدا و گره‌گشایی کردن از زندگی مردم است.

رئیسی گفت: انتظار داریم تک‌تک خادمان دولت با کار و تلاش جهادی و روحیه ایثارگری در خدمت مردم باشند و در مسیر رفع مشکلات و آبادسازی شهرها و روستاها تمام توان خود را بکارگیرند.

وی افزود: جوانان دختران و پسران باید با امید تلاش کنند، آینده روشن است بدانید دشمنان ما روز به روز مایوس‌تر می‌شوند و استیصال آنها نسبت به ملت ایران بیشتر خواهد شد بدانید که دشمنان در این 40 و چند سال هرچه توطئه و فتنه‌گری داشتند نقشه برآب شد و درخت تن‌آور انقلاب اسلامی روز به روز محکم تر می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال نوپایی است که 40 چند سال پیش با خون بهترین انسان ها آبیاری شده و همواره محکم و تنومند باقی می‌ماند و این وعده الهی است که از خون انسان‌های عزیز هرگز نخواهد گذشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار