gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد/
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افتتاح ویدیو کنفرانسی فرودگاه سقز در دولت قبل، توضیح داد: چون فرودگاه ناقص بود و امکان پرواز ایمن را نداشت به صورت مجازی و ناقص افتتاح شد و تا امروز با توجه به عدم تکمیل شدن آن هیچ پروازی قادر به نشست و برخاست در آن نبود و روز گذشته با افتتاح حضوری، پرواز رفت و برگشت از آن انجام شد.
کد خبر: ۶۰۳۳۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲-1402 August 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
افتتاح حضوری فرودگاه سقز با انجام پرواز رفت و برگشت


رضا نخجوانی در پی انتشار برخی محتواهای کذب در فضای مجازی، تصریح کرد: فرودگاه افتتاح شده مجازی دولت قبل با توجه به نواقص جدی در حوزه ایمنی هوانوردی که داشت قابلیت بهره برداری و انجام پرواز را نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: فرودگاه بدون برج مراقبت به صورت مجازی و بدون هر گونه پرواز افتتاح شده بود که در دو سال اخیر علاوه بر ساخت و تکمیل برج مراقبت و تجهیز آن، ساخت دیوار حفاظتی ساختمان ترمینال و ساختمان پلیس و دیگر پروژه‌های زیرساختی و تجهیز تاسیسات در دستور کار قرار گرفت و امروز تکمیل و به بهره برداری عملیاتی رسید و دو پرواز رفت و برگشت در نخستین روز افتتاح را تجربه کرد.

وی افزود: در این فرودگاه موانع پروازی شامل دکل‌های برق وجود داشت که در دو سال اخیر دولت سیزدهم دکل‌های انتقال برق در راستای ایمنی انجام پروازها در محدوده پروازی فرودگاه سقز برچیده شد.

یادآوری می شود با ساخت صرف باند بدون تجهیزات لازم امکان نشست و برخاست فراهم نخواهد بود و در دو سال گذشته با تکمیل زیرساخت و تجهیزات این فرودگاه در روز گذشته عملیاتی و در چرخه ارائه خدمات وارد شده است.

گفتنی است؛ فرودگاه سقز در دولت قبل به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد که به گفته وزیر راه و شهر سازی این کار بدون فراهم شدن زیرساخت‌های آن یک کاری غیرحرفه‌ای بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار