gardeshban.ir

باستان‌شناسان در ششمین فصل از کاوش‌های مجموعه جهانی تخت جمشید بقایای یک اسکلت انسانی را به دست آوردند این بیستمین اسکلتی است که در تخت جمشید کشف شده است.
کد خبر: ۶۰۷۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲-1402 September 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیستمین اسکلت انسانی در تخت جمشید کشف شد


احمد علی اسدی با اعلام این خبر گفت: طی شش فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در آبراهه‌های مجموعه جهانی تخت جمشید تا کنون ۲۰ اسکلت انسانی شامل اسکلت زن، مرد و کودک به دست آمده که بیستمین آن‌ها در روزهای گذشته و در ششمین فصل از کاوش‌ها به دست آمد.

عضو هیأت باستان‌شناسی دانشگاه هنر شیراز و سرپرست ششمین فصل کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید افزود: بررسی‌ها نشان داده که این اسکلت‌ها مربوط به بعد از ویرانی تخت جمشید و متعلق به سال‌های ۱۸۰ قبل از میلاد در دوران حاکمان محلی فارس است.

علی اسدی با اشاره به اینکه کشف این اسکلت‌ها از اهمیت ویژه‌ای در پژوهش‌های باستان‌شناسی برخوردار است، تصریح کرد: کشف این بقایای انسانی می‌تواند تاریخ تخت جمشید پس از ویرانی را روشن‌تر کند.

وی گفت: جنسیت این اسکلت کشف شده تا کنون مشخص نشده و پس از بررسی‌های کارشناسان در روزهای آتی اطلاعات تازه‌ای از آن به دست می‌آید.

سرپرست ششمین فصل کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید در پایان با اشاره به اینکه برخی اعلام کردند که ۲۰ اسکلت در کاوش آبراهه‌های تخت جمشید به دست آمده است، اظهار کرد: کشف این ۲۰ اسکلت طی ۶ فصل کاوش و در فصل‌های سوم، چهارم و ششم بوده و در فصل اخیر تنها یک اسکلت انسانی به دست آمده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار