gardeshban.ir

از سوی رییس سازمان حج و زیارت/
رییس سازمان حج و زیارت جزییات زمان، هزینه و اولویت‌های عمره را اعلام کرد. ثبت‌نام عمره از فردا و اعزام زائران از ۲۸ آذر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۷۴۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲-1402 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
قیمت، اولویت و زمان سفر عمره اعلام شد/ عمره مفرده از ۲۸ آذر آغاز می‌شود

سیدعباس حسینی در نشست خبری که به مناسبت آغاز عمره پس از هشت سال وقفه، برگزار شد، گفت:  ۲۸ آذرماه اعزام‌ زائران عمره آغاز می‌شود. از فردا چهارشنبه ۲۲ آذرماه، متقاضیانی که سال ۱۳۸۷ نزد شعب بانک ملت و ملی ودیعه‌گذاری کرده‌اند و اولویت تشرف‌شان از یک تا ۱۵۰ است، می‌توانند به سامانه عمره Omreh.haj.ir مراجعه کنند و ثبت‌نام مقدماتی را انجام دهند.

او افزود: ثبت نام از ۱۱ صبح فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود. پنجشنبه ۹ صبح نیز ثبت نام را قطعی می‌کنند و گروه قیمتی و تاریخ اعزام را انتخاب خواهند کرد.

حسینی گفت:  اولین پرواز از ایستگاه تهران ۲۸ آذر آغاز می‌شود و اعزام تا دهم اسفندماه و قبل از ماه رمضان ادامه دارد که در این مدت ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۷۰ کاروان اعزام می‌شوند. ظرفیت کاروان از ۹۰ تا ۱۶۰ نفر متفاوت است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: در عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی داریم که به کیفیت هتل متغیر است. کمترین قیمت با کلیه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار و بیشترین ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، این هزینه شامل حمل و نقل، اقامت، تغذیه، بیمه و کلیه خدمات مورد نیاز زائر از فرودگاه تا فرودگاه است.

او بیان کرد: همه تلاش‌مان را کردیم که هزینه سفر زائران با حداقل قیمت انجام شود.

حسینی ادامه داد: به زائرانی که ثبت‌نام مقدماتی را انجام داده‌اند، ۴۸ ساعت مهلت داده شده است تا ثبت‌نام را تکمیل کنند.

او گفت: پس از این مرحله از عمره، عمره رمضان است و اگر امکان باشد شوال هم در دستور اعزام عمره قرار می‌گیرد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، مدت زمان سفر عمره  ۱۰ روز است؛ ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه.

او افزود: در این مرحله با توجه به ظرفیت اعزام زائران ۱۰ ایستگاه پروازی عملیاتی می‌شود که شامل مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و زاهدان خواهد بود. باقی متقاضیان از ایستگاه‌های همجوار مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد: برای خانم‌های مجرد مشکلی برای سفر عمره بدون محرم وجود ندارد.

او به زائرانی که اولویت آن‌ها برای عمره اعلام شده است، توصیه کرد اگر گذرنامه معتبر دارند، ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان حج و زیارت درباره پوشش بیمه عمره گفت: پوشش بیمه برای عمر و درمان  ۱۰۰ میلیون تومان و برای حادثه
۶۰۰ میلیون تومان و هزینه بیمه بار در رفت ۱۷ میلیون و در برگشت ۲۰ میلیون تومان است.

حسینی همچنین گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه حج و یا با وارد کردن کد دستوری  #64511*4*  از اولویت خود مطلع شوند. با توجه به اینکه برای اولویت‌های یک تا ۱۵۰ پیامک زده شده است، از سایرین که این پیامک را دریافت نکرده‌اند، درخواست می‌شود برای اینکه ثبت نام با مشکل مواجه نشود، به سامانه عمره مراجعه نکنند.

او درباره مدت زمان اعزام ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری که در نوبت عمره قرار دارند، اظهار کرد: اگر محدودیت‌های اجرایی برداشته شود و دیگر دستگاه‌ها همکاری کنند، سازمان حج این توان را دارد سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را اعزام کند اما مشروط به اینکه خدمات دیگر مثل ارز و ناوگان هواپیمایی تأمین شود. در این صورت اعزام این تعداد حدود پنج تا شش سال زمان می‌برد.

او درباره ثبت‌نام جدید مردم برای عمره تاکید کرد: برای ثبت نام تازه تا این زائران در نوبت هستند امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

حسینی همچنین خبر داد: پکیج عمره رمضانیه درحال برنامه‌ریزی است که سفر آن ۱۶ و ۲۱ روزه است. 

او درباره ارز مسافرتی عمره نیز گفت: میزان ارز همراه مطابق سایر سفرهای خارجی است که در دستور بانک قرار گرفته و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت درباره میزان سود سپرده‌های عمره اظهار کرد: سود مشارکت متغیر است و براساس عقود اسلامی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود. این سود از ۱۷ و ۱۹ درصد بوده است.

حسینی در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به معطلی طولانی‌مدت مردم برای عمره و با توجه سود پایین مشارکت بانک‌ها که در برخی سال‌ها حتی کم‌تر از ۱۰ درصد بوده است و کاهش ارزش سپرده مردم در بانک‌ها، دولت و سازمان حج و زیارت چه حمایتی از منتظران عمره خواهد داشت، اظهار کرد: در زمان مقتضی دولت تصمیم گرفت ثبت‌نام عمره انجام شود و این اختیار به مردم داده شد که اگر کسی تمایل داشته باشد، می‌تواند در نوبت باشد و یا وجوه خود را از بانک دریافت کند. سازمان حج و زیارت هم نسبت به این موضوع و وجوه زائران مداخله‌ای ندارد و فقط سیگنال این موضوع به سمت سازمان می‌آید، درحالی که ما نمی‌توانیم نسبت به موضوع ورود کنیم و جهت سرمایه‌گذاری مردم را تغییر بدهیم.

او تاکید کرد: این اختیار و عقد قرارداد بین زائران و بانک بوده و دولت همه تلاش خود را در راستای این موضوع انجام داده است که سفر عمره آسان و با آسایش برای زائران انجام شود. در این ایام که سازمان حج برای انتقال ارز با چالش مواجه بود، دیدید در بازار عده‌ای چه ارقامی (تا ۸۰ میلیون تومان) پیشنهاد کرده بودند، حالا آن رقم را با رقم سازمان حج مقایسه کنید. ما تلاش کردیم زائران را با قیمت مناسب اعزام کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: ما تا سال ۹۴، که عمره برقرار بود، تا اولویت ۶۰۰ پیش رفتیم، عده‌ای هم آن سال مراجعه نکردند. الان هم تا اولویت ۱۵۰ تعیین شده و ممکن است متقاضیان جلو نیایند. الان هم مردم می‌توانند وجوه خود را دریافت کنند و سازمان حج نسبت به وجوه زائران هیچ‌گونه دخل و تصرفی تا زمانی که این وجوه به حساب سازمان واریز نشود، ندارد.

او درباره دلیل تاخیر در آغاز عمره با توجه به اینکه از ابتدای سال حرف آن مطرح شده بود، گفت: انتقال ارز به کشور میزبان تحت‌تاثیر تحریم‌های ظالمانه مانع آغاز عمره بود. تحریم‌ها باعث شده کشور میزبان پروتکل‌هایی داشته باشد، که برای تسهیل بین دو کشور جلساتی برگزار شد. آن هماهنگی زمان برد و شاید اصلی‌ترین علت تاخیر در عمره این موضوع بود.

حسینی درباره پروازهای عمره نیز توضیح داد: ما تقاضا داشتیم کشور میزبان اجازه دهد شرکت‌های دیگر مشارکت داشته باشند. رییس سازمان هواپیمایی سفری به عربستان داشت و الان هواپیمایی معراج ایران ایرتور و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ناوگان حمل و نقل هوایی عمره پیوسته‌اند و تلاش ما است که از ظرفیت خودمان استفاده کنیم.

رییس سازمان حج در ادامه در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اینکه با توجه به تاخیرهای طولانی‌مدت در حج و تاثیر آن در عمره چرا فقط از ناوگان داخلی استفاده می‌شود، اظهار کرد: این را باید از هواپیمایی سوال کنید، چون سازمان حج و زیارت گیرنده خدمات و بهره‌بردار است و هر ناوگانی که نازل‌ترین قیمت را بدهد، سازمان حج در راستای منافع زائر به سمت آن می‌رود. 

حسینی درباره اختصاص سهمیه‌های ویژه، گفت: با توجه به شرایط امسال، فعلا و در این دوره امکان اختصاص سهمیه ویژه وجود ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره بسته حمایتی برای زائرانی که قرار است همچنان در نوبت بمانند نیز اظهار کرد: در مذاکره با بانک‌ها هستیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار