gardeshban.ir

سرپرست دفتر توسعه گردشگری خارجی اعلام کرد/
به دنبال اظهارات رییس پیشین جامعه تورگردانان ایران مبنی بر این‌که «تقریبا توریستی به ایران نمی‌آید، حتی مجانی»، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت که سفر به ایران در هشت ماه نخست امسال با ۴۸.۵ درصد رشد روبه‌رو بوده است و در این مدت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به انگیزه‌های تجارت، درمان، زیارت و توریستی به ایران سفر کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۷۴۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲-1402 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
آمار سفر چینی‌ها، عربستانی‌ها و چند کشور دیگر به ایران


مسلم شجاعی با بیان این‌که آمارها، وضعیت سفر به ایران را بهتر نشان می‌دهد، اظهار کرد: در هفت ماه نخست امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از حوزه خاورمیانه به ایران سفر کرده‌اند که در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۳۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. رشد این سفرها بیشتر از بحرین، کویت، عراق و عربستان بوده است.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: وضعیت سفر از ترکیه به ایران نیز در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، با سفر ۲۵۸ هزار نفر حدود ۳۶ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد:‌ کشورهای عضو اکو که شامل تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و افغانستان است، نیز در ۶ ماه نخست امسال با سفر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حدود ۵۵ درصد رشد داشته است.  

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین رشد سفر چینی‌ها به ایران را که بدون ویزا انجام می‌شود، در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با دوران پیش از کرونا، ۶۷ درصد اعلام و این توضیح را اضافه کرد که‌ مقایسه رشد سفر چینی‌ها به ایران با سال ۹۸ انجام شده است، ‌چون در دوران کرونا مرزهای چین بسته بود و از امسال امکان سفر به خارج از کشور داشته‌اند. در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ نیز ۳۲ هزار چینی به ایران سفر کردند، درحالی‌که در ۶ ماه نخست سال ۹۸ این تعداد ۲۲ هزار نفر بود.

شجاعی ادامه داد:‌ سفر از روسیه به ایران با ورود ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

هرچند گزارش‌های آژانس‌داران حاکی از این است که سفر گردشگران اروپایی به ایران از سال گذشته با رکود مواجه شده است، اما سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت که در ۶ ماه گذشته آمار سفر از برخی کشورهای اروپایی درصدی از رشد را تجربه کرده است، مثلا سوئد در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است، که البته در مجموع این آمار، ایرانی‌های مقیم سوئد، که به انگیزه توریستی به ایران سفر کرده‌اند، شمارش شده‌اند. آمار سفر سوئدی‌ها به ایران در ۶ ماه امسال حدود ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

او اضافه کرد: میزان سفرها از آلمان، که یکی از بازارهای قدیمی گردشگری ایران است، در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ برابر با مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است و در این مدت بیش از ۱۲ هزار نفر از آلمان به ایران سفر کرده‌اند، که شاید رشد آن صفر بوده، ولی رشد آن منفی نشده است.

شجاعی از دیگر بازارهای گردشگری را که رشد سفر به آن قابل توجه بوده هند اعلام کرد و گفت:‌ تعداد سفرها از هند به ایران در ۶ ماه نخست امسال ۳۱ هزار نفر بوده که ۲۵ درصد رشد را در مقایسه با مدت زمان مشابه تجربه کرده است.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با بیان این‌که گردشگری ایران به یک بازار و یا نوع خاص محدود نیست و اتباع خارجی با انگیزه‌های مختلفی از جمله زیارت، درمان، تجارت و تاریخی و فرهنگی به ایران سفر می‌کنند، روی این نکته نیز تاکید کرد:‌ هرگاه در ارتباط‌های سیاسی با گشایش‌ها و توسعه روابط مواجه شده‌ایم، مانند عربستان، روابط گردشگری با آن کشورها نیز با رشد مواجه شده و تبادل‌های گردشگری گسترش یافته است. افزون بر این، لغو روادید، توافق‌نامه‌های همکاری و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، نتیجه بهینه‌ای در گردشگری ایران داشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار