gardeshban.ir

گزارش/
برخی از کشورها هستند که دارای قوانین عجیب و خاصی هستند. این قوانین به قدری شگفت انگیز هستند که باعث شده تا شاهد به وجود آمدن لیستی از این قوانین کشورها باشیم.
کد خبر: ۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲-1402 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
آشنایی با قوانین عجیب از ۳۰ کشور مختلف در جهان!


برخی از کشورها هستند که دارای قوانین عجیب و خاصی هستند. این قوانین به قدری شگفت انگیز هستند که باعث شده تا شاهد به وجود آمدن لیستی از این قوانین کشورها باشیم. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به لیست قوانین عجیب کشورها انداخته و در رابطه با این قوانین توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ ها و آداب و رسوم آن ها، شاهد قوانین و مقررات گوناگونی هستیم. وجود این قوانین باعث به وجود آمدن نظم شده و سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با این قوانین و هنجارها در جامعه زندگی کنند.

قوانین مربوط به مبارزه با چاقی در هند

یکی از قوانین عجیب دنیا در ایالت کرالا هند است که برای مبارزه با چاقی، مالیات خاصی بر روی غذاهایی چرب مثل پیتزا، همبرگر، انواع فست فود و… تصویب شد. این قانون باعث شد تا قیمت این غذاها افزایش پیدا کرده و مردم کمتر سمت این غذاها بروند.

قوانین عجیب کشور ها | پخش موسیقی از رادیوهای کانادا 

مردم کانادا بسیار وطن پرست بوده و فرهنگ خود اهمیت می دهند. به همین خاطر تمامی شبکه های رادیویی کانادا باید حداقل ۳۵ درصد برنامه خود را از خواننده هایی پخش کنند که کانادایی هستند.

قانون اتمام بنزین در بزرگراه های آلمان

یکی از قوانین عجیب کشورها آن است که بنزین تمام کردن در بزرگراه های آلمان غیر قانونی است. در واقع به دلیل آن که پیاده روی در کنار بزرگراه و حتی ایستادن در حاشیه آن خطرناک است شاهد این قانون عجیب در آلمان هستم.

قانون کوه نوردی برهنه در سوئیس

تا چند سال گذشته در کشور سوئیس مرسوم بود که برخی گردشگران، به صورت برهنه در این کشور کوهنوردی می کردند. به همین دلیل دولت سوئیس این کار را غیر قانونی اعلام کرد.

 قوانین عجیب کشور ها/ جویدن آدامس در سنگاپور 

دولت سنگاپور سالانه ۱۵۰ هزار دلار برای پاک کردن آدامس های چسبیده در خیابان و اماکن عمومی هزینه می کند و به همین دلیل جویدن، خرید، فروش، تولید و واردات آدامس در سنگاپور ممنوع است.

نکته جالب این است که آدامس ها مخصوص ترک سیگار و یا آدامس هایی که توسط دندانپزشک تجویز می شوند در سنگاپور ممنوعیت ندارند.

جویدن آدامس در سنگاپوردر ونیز غذا دادن به کبوترها غیر قانونی است

بسیاری از گردشگران زمانی که به ونیز سفر می کنند در میدان سنت مارک به کبوترها غذا می دادند. این مساله باعث شد تا شاهد یک رسم در بین گردشگران باشیم و به همین خاطر این میدان مملو از کبوترها است. به همین دلیل دولت ایتالیا غذا دادن به کبوترها را غیر قانونی اعلام کند.

در آکروپلیس پوشیدن کفش پاشنه بلند ممنوع است

آکروپلیس یکی از جاذبه های گردشگری کشور یونان است. این مکان حدود دو هزار و ۵۰۰ سال قدمت داشته و از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی دنیا محسوب می شود. دولت یونان همواره در تلاش است تا این بنا را حفظ کند. یکی از آسیب های وارده از سوی گردشگران به این بنا، به خاطر تیزی پاشنه کفش است. به همین خاطر، دولت یونان پوشیدن کفش پاشنه بلند را در آکروپلیس ممنوع کرده است.

 پوشیدن لباس با طرح "پوو” در لهستان ممنوع است

دولت لهستان اعتقاد دارد که شخصیت پوو که یک خرس بامزه است، تاثیر مخرب بر کودکان دارد. به همین دلیل پوشیدن لباس هایی با طرح پوو در اطراف مدارس این کشور غیر قانونی است.

 قوانین عجیب کشورها/ در فرانسه مردان در ساحل فقط باید مایو اسپیدو بپوشند 

اسپیدو نوعی مایو مخصوص است که شاهد رواج آن در کشور فرانسه هستیم. این مایو تنگ و جذب بوده و سبب می گردد تا تبادل آب با بدن انسان کاهش پیدا کند.

در همین راستا دولت فرانسه برای تمیز نگه داشتن آب، قانونی وضع کرده است تا همه مردان از مایو اسپیدو استفاده کنند.

در انگلیس برای ورود به مجلس نباید زره بپوشید

یکی دیگر از قوانین عجب کشورها مربوط به انگلیس است که قدمت این قانون به سال ۱۳۱۳ میلادی بر می گردد. بر اساس این قانون در انگلیس برای ورود به مجلس نباید زره بپوشید. نکته جالب این است که حتی در سال های اخیر تلاشی برای حذف این قانون عجیب نشده است.

در محدوده حوزه کارائیب، تنها نیروهای نظامی حق استفاده از لباس های چریکی را دارند و به همین دلیل اگر لباس چریکی دارید، به هیچ وجه در کارائیب نباید آن را به تن کنید.

قوانین عجیب کشورها/ سلفی گرفتن با مجسمه بودا در سری لانکا جرم است 

در کشور سری لانکا هیچ کس حق سلفی گرفتن با مجسمه بودا را نداشته و این کار جرم است. شاید برای شما مهم باشد که دلیل این قانون را بدانید. دولت سری لانکا اعتقاد دارد که برای سلفی گرفتن، باید به مجسمه بودا پشت کنید و این کار بی احترامی است.

در دانمارک ماسک زدن غیر قانونی است

برای دولت دانمارک شناخت هویت مردم در اماکن عمومی بسیار مهم است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۸، دانمارک استفاده از ماسک یا کلاهی که باعث عدم تشخیص چهره شود را ممنوع اعلام کرد.

در کارولینای شمالی حق ندارید تا به دروغ اعلام ازدواج رسمی در هتل کنید

برای مردم کارولینای شمالی ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل برای اقامت در هتل حق ندارید که به دروغ بگید متاهل هستید چون از نظر مردم این منطقه این کار بی احترامی به ازدواج است.

 قوانین عجیب کشور ها/ در ویکتوریا استرالیا بادبادک بازی غیر قانونی است 

در محدوده ایالت ویکتوریا در استرالیا، هر گونه بازی در اماکن عمومی جرم به حساب می آید. حتی بادبادک بازی نیز در این محدوده جرم است.

در ویکتوریا استرالیا بادبادک بازی غیر قانونی استاستفاده از تفنگ آب پاش در جشن سال نو در کامبوج ممنوع است

در کامبوج جشن سال نو بسیار پر شور برگزار می شود. به همین دلیل استفاده از تفنگ آب پاش در این جشن ممنوع است.

در بارسلونا پوشیدن پیراهن اجباری است

بر اساس قوانین بارسلونا اگر یک فرد بدون پیراهن وارد خیابان شود، باید ۲۶۰ یورو جریمه پرداخت کند و این قانون هیچ تفاوتی بین خانم ها و آقایان ندارد.

در امارات فحاشی ممنوع است

دولت امارات متحده عربی به شدت بر پیشرفت فرهنگ تاکید دارد. در همین راستا یکی از قوانین این کشور آن است که فحاشی در اماکن عمومی در این کشور ممنوع است.

قوانین عجیب کشور ها/ در کشور ژاپن رقصیدن پس از نیمه شب ممنوع 

یکی از قوانین کشور ژاپن آن است که رقصیدن تا زمانی که هوا تاریک نشده است در این کشور مجاز است و پس از نیمه شب هیچ کس حق رقصیدن ندارد.

 فرانسه، بدون خرید قبر حق ندارید بمیرید

در شهر Sarpourenx در کشور فرانسه شما پیش از آن که در قبرستان یک قبر بخرید، اجازه فوت کردن نخواهید داشت و در واقع با متخلفین برخورد قانونی می شود!

 نیوجرسی، وقتی ماشین می بینید باید بوق بزنید

در نیوجرسی و در ایالت گاردن، شما باید هنگام سبقت گرفتن از یک خودرو حتما بوق بزنید تا با انجام این کار به راننده هشدار بدهید که در حال سبقت هستید.

 قوانین عجیب کشور ها/ در کشور اسپانیا ساخت قلعه شنی ممنوع است 

در اسپانیا ساخت قلعه شنی در ساحل جرم است. بی شک این قانون یکی از عجیب ترین قوانین کشورها محسوب می شود.

تناسخ عقیده ای است که برخی از مردم دارند و این به آن معنا است که پس از مرگ، روح انسان در بدن دیگری به زندگی خود ادامه می دهد. راهب های بودایی چین، به تناسخ اعتقاد دارند و قانون عجیب این منطقه آن است که راهب های این منطقه بدون اجازه رسمی دولت، اجازه ندارد تا تناسخ پیدا کنند!

در کانادا کشتن پا گنده جرم است

پا گنده یک موجود خیالی است و هنوز کسی این موجود را از نزدیک ندیده است اما با این حال، قانونی در کانادا وجود دارد که اگر یک پا گنده بکشید باید ۲۵۰ هزار دلار جریمه بدهید.

استفاده از سبیل مصنوعی در کلیساهای آلباما غیر قانونی است

بر اساس قانون کلیساهای آلباما، استفاده از سبیل مصنوعی در کلیساهای آلباما غیر قانونی بوده و جرم محسوب می شود.

در استرالیا ایجاد مزاحمت در مراسم عروسی جرم است

در مراسم عروسی مسیحیان، کشیش به افراد حاضر در عروسی اجازه می دهد تا اگر کسی با این ازدواج مخالف است، با دلیل مخالفت خود را اعلام کند. با این حال اگر در جنوب استرالیا کسی در مراسم عروسی مخالفت خود را اعلام کند به پرداخت ۱۰ هزار دلار استرالیا و دو سال زندان محکوم می شود.

در فلوریدا پوشیدن لباس دکولته زنانه برای مردان غیر قانونی است

در جنوب فلوریدا، مردان حق پوشیدن لباس زنانه دکولته یا همان بدون بند ندارند. مطمئنا هیچ مردی وجود ندارد که بخواهد چنین کاری انجام دهد!

سگ ها حیواناتی حساس محسوب می شوند و باید هر روز آن ها را برای گردش بیرون ببرید. دولت ایتالیا نیز در راستای حمایت از حقوق این حیوانات قانونی وضع کرده تا افراد مجبور شوند که روزانه سگ های خود را بیرون ببرند.

ایتالیا بیرون بردن هر روز سگ ها اجباری استقوانین عجیب کشور ها | در تورنتو بالا رفتن از درخت عمل مجرمانه است 

کشور کانادا برای حفظ سلامت درختان کشور خود قانونی وضع کرده است که بر اساس آن بالا رفتن از درخت جرم است و اگر کسی این کار را انجام دهد ۳۶۵ دلار جریمه خواهد شد.

در جورجیا عبور مرغ و خروس از خیابان غیر قانونی است

در جورجیا تعداد مرغ و خروس ها بسیار زیاد هستند و اگر مرغ و خروس شما از خیابان عبور کند، ممکن است باعث تصادف شود. به همین دلیل عبور مرغ و خروس در این منطقه جرم محسوب می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار