gardeshban.ir

دولت مصر برای تقویت صنعت گردشگری این کشور تصمیم گرفت تور موتورسواری در شهر تاریخی «الاقصر» مصر و دریای سرخ برگزار کند.
کد خبر: ۶۱۱۱۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲-1402 October 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
موتورسواری در کنار کاخ‌های فرعون‌ها


«سها جمال»، یکی از مقامات وزارت گردشگری مصر گفت که این تور موتورسواری شامل ۵۷ شرکت‌کننده از کشورهای مصر، هند، آمریکا و برخی از کشورهای عربی است و مسیر آن شامل معابد کرنک و اقصر در استان الاقصر، شهر هورگادا در نزدیکی دریای سرخ و بازگشت به قاهره است.

نام «اقصر» جمع قصر است و به کاخ‌های باستانی فرعون‌های مصر اشاره دارد که در این منطقه قرار دارند و به این دلیل اقصر از شهرهای مهم گردشگری مصر به شمار می‌آید.

اداره کل ترویج گردشگری مصر، نماینده وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در حمایت از این تور است.

«ماها جلال عید»، یکی از مدیران اداره کل ترویج گردشگری مصر گفت که هدف از این تور نشان دادن ظرفیت مصر برای ترکیب گردشگری ساحلی و فرهنگی است و این نشان‌دهنده تعهد دولت به توسعه شبکه‌های حمل و نقل، فرودگاه‌های بین‌المللی و بزرگراه‌ها برای سفر یکپارچه بین شهرهاست.

این مقام مسئول گردشگری مصر به عرب‌نیوز گفت: دفاتر این سازمان در اقصر و دریای سرخ از همه شرکت‌کنندگان استقبال می‌کنند و امکانات لازم را برای آنها فراهم خواهند کرد. این بخشی از خدمات تور موتورسواری در مصر است.

علاوه‌بر این، قرار است در هر منطقه و مکانی که بازدید می‌شود، سوغاتی و مواد تبلیغاتی ارائه شود.

 مصر برنامه دارد تا سال ۲۰۲۸ میلادی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون گردشگر باشد.

مصر در سال‌های اخیر از چندین یافته باستان‌شناسی رونمایی کرده است. این اکتشافات نقش بسیار مؤثری در احیای صنعت مهم گردشگری مصر داشته‌اند، ‌درحالی‌ که این کشور سال‌ها تحت‌تاثیر ناآرامی‌های سیاسی قرار گرفته بود و با همه‌گیری ویروس کرونا نیز آسیب بیشتری دید. یکی از برنامه‌های دولت مصر برای جذب گردشگرِ بیشتر به این کشور، ‌افتتاح «موزه بزرگ مصر» ‌است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و حدود دو میلیون شغل را شامل می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار