gardeshban.ir

یک استاد دانشگاه و کارشناس سواد رسانه گفت: صهیونیست‌ها همان‌طور که سرزمین‌های فلسطینیان را دزدی و غارت کردند حالا هویت و تاریخ ما هم می‌خواهند بدزدند و از آن به نفع خود بهره ببرند و برای خود تاریخ‌سازی کنند.
کد خبر: ۶۱۱۱۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲-1402 October 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
صهیونیست‌ها با منشور کوروش می‌خواهند تاریخ‌سازی کنند/ دزدی در رژیم کودک‌کش عقبه تاریخی جدی دارد


«محمود کبیری یگانه»، استاد دانشگاه، کارشناس رسانه و معاون ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران درباره انتقال منشور کوروش به سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی با این کار قصد دزدی تاریخ دارد و گفتمان دزدی در این ها یک عقبه تاریخی جدی است. مورد بعدی این است که اینها یک گفتمان با نام مرگ خاموش با هزاران خنجر را دنبال می کنند که برایشان بسیار جدی است و این استراتژی را برای ایران پیش می برند و اساس آن این است که مردم یک کشور را علیه حکومت آن کشور بشورانیم که در ایران همین موضوع را به صورت بسیار جدی پیش می برند. این فضا و گفتمان چه اتفای رقم می زند؟ منشور کوروش را به تل آویو می برد و آنجا به نمایش می گذارند. این در چه راستایی است؟ در راستای کمپینی که یک سال است که با رضا پهلوی جلو می برند و تاکید می کردند که مردم ایران و سرزمین های اشغالی با هم دوست هستند. این موضوع را می خواهند به کوروش کبیر برسانند و یک سناریوی جدی برایشان به حساب می آید.

وی ادامه داد: در رابطه با موضوع رضا پهلوی انتظار داشتند یک بخشی به عنوان سلطنت طلب با اینها همراهی کنند ولی وقتی موفق نشدند نقشه خود را تغییر دادند و بحث ملی گرایی را پیش کشیدند که بگویند مردم ایران و رژیم غاصب اسرائیل با هم مشکلی ندارند و دوست هستند. اینها در حال جهت دهی به موضوع هستند و اصلا بعید نیست که در گام بعدی ایرانی های خارج از کشور را به سرزمین های اشغالی بکشانند تا از منشور دیدن کنند. حتی شده خودشان هزینه و پولش را پرداخت کنند، تلاش می کنند گفتمان خود را جا بیاندازند.

کبیری تاکید کرد: این اتفاق در حالی روی می دهد که رژیم اسرائیل در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد و مشکلاتی که در جنگ غزه برایش رقم خورده و نارضایتی داخلی در بالاترین حد خود است. این کار رژیم کودک کش در چنین شرایطی یک فرار رو به جلو است. نتانیاهو در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد و باید سعی کند کابینه خود را کنترل کند. در چنین شرایطی که در غزه هم شکست غزه هم شکست سنگینی خورده است، 300 هزار نفر درخواست خروج از اسرائیل هستند و این یعنی فضا علیه صهیونیست است.حالا نتانیاهو می خواهد فضا را به نفع خود کند و جریان جدیدی به نفع خود ایجاد کند. یکی از آنها هم کشاندن ایرانی ها به سرزمین های اشغالی است. 

این کارشناس رسانه تصریح کرد: ما در دعوای حقوقی نباید منفعل عمل کنیم و وزارت خارجه باید حتما در این موضوع ورود جدی داشته باشد چون این موضوع دزدی هویت و تاریخ است. صهیونیست ها همان طور که سرزمین های فلسطینیان را دزدی و غارت کردند حالا هویت و تاریخ ما هم می خواهند بدزدند و از آن به نفع خود بهره ببرند و برای خود تاریخ سازی کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار