gardeshban.ir

شمار بازدیدکنندگان خارجی از اسپانیا در سال ۲۰۲۳ رکورد گردشگران پیش از همه‌گیری کرونا را شکست.
کد خبر: ۶۱۱۶۱
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲-1402 October 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
دومین کشور پربازدید جهان رکورد زد


اسپانیا در سال ۲۰۲۳ با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل و یک درصد بیشتر از ۸۴ میلیون گردشگر خارجی که در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه‌گیری کرونا به این کشور سفر کرده بودند، میزبان شمار بی‌سابقه‌ای از گردشگران خارجی بود. وزارت گردشگری اسپانیا اعلام کرد انتظار می‌رود شمار گردشگران خارجی در سال جاری میلادی افزایش پیدا کند.

«رویترز» در گزارشی نوشت بازدیدکنندگان بین‌المللی در سال گذشته میلادی در سفر به اسپانیا، که یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، ۱۰۸ میلیارد یورو معادل ۱۱۷.۵ میلیارد دلار خرج کردند که این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۱۷ درصد افزایش همراه بوده است.

وزیر گردشگری اسپانیا در جریان کنفرانس خبری که روز جمعه برگزار شد، ضمن پیش‌بینی ورود ۲۳.۲ میلیون گردشگر خارجی در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴، که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۱ درصد بیشتر است، اعلام کرد: «در مجموع، سال ۲۰۲۳ یک سال بسیار مثبت و یک سال بی‌سابقه بوده است. ما همچنان در همان مسیر شکوفایی هستیم.»

وزیر گردشگری اسپانیا آمار دقیقی را برای گردشگری کل سال جاری برآورد نکرد، اما به گفته او انتظار می‌رود شمار گردشگران جدید رکورد بشکند و این کشور تلاش خواهد کرد تا شمار بازدیدکنندگان از قاره‌های دیگر را افزایش دهد.

وزیر گردشگری اسپانیا همچنین اظهار کرد که کشور به قوانین بهتری برای اقامت گردشگران نیاز دارد تا در نحوه زندگی مردم اختلال ایجاد نشود و عرضه رو به رشد خانه‌های اجاره‌ای که با هتل‌ها رقابت می‌کنند نیز باید به تعادل برسد.

شرکت «Exceltur» به تازگی برآورد کرده است درآمدهای حاصل از فعالیت‌های حوزه گردشگری برای نخستین‌بار در سال جاری میلادی از مرز ۲۰۰ میلیارد یورو فراتر رود که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ حدود ۸.۶ درصد بیشتر خواهد بود.

سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی باید از ۱۲.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۱۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد و انتظار می‌رود اسپانیا بیشتر از رقبای خود در شرق مدیترانه همچون مصر که به درگیری غزه نزدیکتر است، گردشگر جذب کند.

طبق آمارهای سازمان جهانی گردشگری در سال گذشته، اسپانیا بعد از فرانسه پربازدیدترین کشور جهان بوده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار