gardeshban.ir

باستان‌شناسان یک تخت‌خواب خاکسپاری رومی با اجزاء کامل را در زیر شهر لندن کشف کردند.
کد خبر: ۶۱۳۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف تخت‌ خاکسپاری در زیر شهر


باستان‌شناسان بقایای ۵ تابوت رومی از جنس درخت بلوط با قدمت ۲۰۰۰ سال را به همراه یک تخت خاکسپاری و بقایای اسکلت در محل ساخت‌وسازی واقع در لندن کشف کردند.

«لایوساینس» نوشت محل کشف این آثار تاریخی در ۶ متری زیر سطح خیابان قرار دارد و براساس بیانیه «موزه باستان‌شناسی لندن» (MOLA)، محل دفن برخی از نخستین رومی‌های ساکن لندن بوده است.

با اینکه پیش از این سه تابوت چوبی متعلق به دوران «رومی بریتانیا» (۴۳ تا ۴۱۰ میلادی) در نقاط دیگری از لندن کشف شده،‌ اما این نخستین‌ بار است که یک تخت کامل خاکسپاری در بریتانیا کشف می‌شود.

این تخت از جنس چوب بلوط و با پایه‌های کنده‌کاری‌شده و میخ‌های چوبی کوچک ساخته شده است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اجزای تخت قبل از قرار دادن در قبر از هم جدا شده، اما ممکن است برای حمل فرد به گور استفاده شده باشد و احتمالاً به عنوان یک شیء‌ خاکسپاری و برای استفاده در زندگی پس از مرگ در قبر دفن شده است.

«هیتر نایت» باستان‌شناس ارشد «موزه باستان‌شناسی لندن»‌ با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «می‌دانیم که رومی‌ها اجساد را در امتداد جاده‌ها و خارج از مراکز شهری دفن می‌کردند. در نتیجه کشف این بقایا در این محل دور از انتظار نبود؛ چراکه این مکان در دوران رومی در فاصله ۱۷۰متری از غرب دیوارهای شهر و در مجاورت یکی از جاده‌های اصلی رومی قرار داشت. با این حال سالم بودن اشیاء و به طور ویژه کشف تعداد زیادی از اشیاء چوبی ما را شگفت‌زده کرده است.»‌

دفن در تخت‌خواب، سنت خاکسپاری بود که توسط مسیحیان در اروپای قرون وسطی و  توسط افراد طبقه بالای جامعه انجام می‌شد. شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین تخت‌های خاکسپاری، «تخت خاکسپاری ترامپینگتون» (Trumpington) در کمبریج باشد که به قرن هفتم میلادی تعلق دارد. این گور که در شرق انگلستان قرار داشت بقایای یک زن جوان را در خود جای داده بود که در یک تخت چوبی محصورشده با اشیاء مخصوص خاکسپاری، از جمله یک صلیب ساخته‌شده از طلا و تزئین‌شده، قرار داده شده بود.

باستان‌شناسان «موزه باستان‌شناسی لندن» پیش از آغاز ساخت‌وساز یک ساختمان مجلل، کاوش در محل اکتشاف‌های اخیر را همچنان ادامه خواهند داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار