gardeshban.ir

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در آستانه سفرهای نوروزی، با حضور رئیس‌جمهور و دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۴۰۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
نمایشگاه گردشگری تهران آغاز شد

افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران صبح روز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس‌جمهوری ایران، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد و جمعی از مقامات رسمی کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد و در ادامه با حضور تعدادی از سفیران کشورهای مقیم و علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، روبان افتتاح بریده شد.

محل برگزاری این نمایشگاه مانند دوره‌های دیگر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است. نخستین روز نمایشگاه (دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه) بازدید عمومی ندارد و ویژه متخصصان و فعالان گردشگری است. نمایشگاه گردشگری از فردا سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه به مدت سه روز به بازدیدهای عمومی و مردمی اختصاص دارد.

گروه‌های موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه هر روز با ۵ اجرا از صبح ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و در عصر از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در محل نمایشگاه گردشگری تهران حضور دارند.

همچنین سالن‌های ۱۱، ۱۰، ۶ و ۵ به گردشگری خوراک اختصاص داده شده است.

۵۰۰ متر از فضای نمایشگاه هم به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص داده شده است که در روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه قرار است کاراکترهای بومگردی نیز معرفی شوند.

همچنین بخشی از فضای باز نمایشگاه به چادرهای عشایری، کمپرها و خودروهای کلاسیک اختصاص داده شده است.

این نمایشگاه علاوه‌بر اینکه فرصتی برای برنامه‌ریزی سفرهای نوروز و حتی یک سال آینده است، در حاشیه با برگزاری کارگاه‌ها، آموزش‌های رایگان را در اختیار فعالان و علاقه‌مندان گردشگری قرار می‌دهد. برخی از مهم‌ترین این نمایشگاه‌های آموزشی عبارتند از «چالش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری»، «آشنایی با کسب و کارهای تعاونی در حوزه گردشگری»، «آسیب‌شناسی اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی ایران» و «واکاوی ظرفیت بازارهای نوظهور و لغو روادیدشده ایران».



علاوه‌بر این‌ها، قرار است کارگاه‌های آموزشی نشست‌های تشریک تجربه با حضور و ارائه پژوهشگران با موضوعات تخصصی همچون گردشگری ریلی، ادبی، نجوم، کشاورزی، عشایری، گردشگری خلاق، سبز، مدیریت مقاصد، گردشگری کودک و نوجوان و آینده گردشگری در عصر هوش مصنوعی برگزار شود.

همچنین تاثیر خبر و خبرنگاری در توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های میراث فرهنگی در توسعه گردشگری، چالش‌های موزه‌ها در گردشگری و نقش مشارکت زنان در توسعه صنعت گردشگری از دیگر موضوعات کارگاه‌های آموزشی حاشیه نمایشگاه امسال  است.

برگزاری سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز، نشست سفرای مجمع کشورهای آسیایی، جشنواره کاراکترهای بومگردی و گردشگری، همایش برندهای گردشگری خوراک، همایش ملی گردشگری سلامت و گردشگری الکترونیک‌ و پیش نشست همایش بین‌المللی صنعت گردشگری از دیگر رویدادها در حاشیه نمایشگاه گردشگری امسال خواهد بود.

وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین از حضور نمایندگان ۱۲ کشور در نمایشگاه امسال خبر داده است که روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا از این جمله هستند. اگرچه تاکید نمایشگاه گردشگری تهران بیشتر روی سفرهای داخلی و تبادل مسافر با کشورهای شرکت‌کننده است، اما بیشتر این کشورها معمولا به انگیزه جذب گردشگران ایرانی در نمایشگاه تهران حضور دارند.

نمایشگاه گردشگری تهران تا ۲۶ بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر امکان بازدید دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار