gardeshban.ir

چیز کیک ژاپنی، کیکی سبک با بافتی منسجم است که کاملا اسفنجی بوده و شاید کمی شما را در انتها غافلگیر کند.
کد خبر: ۶۱۴۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 29
گردشبان (gardeshban.ir) :



ژاپن کشور آفتاب تابان است و علاوه بر زیبایی‌ها و آداب‌ورسوم بی‌نظیری که دارد، غذا‌های لذیذ و پرطرف‌داری نیز در آن تهیه می‌شود.

مردمان این کشور آداب‌ورسوم به‌خصوص و بسیار جذابی برای غذا خوردن و حتی تهیه کردن مواد اولیه غذا دارند و به شما توصیه می‌کنیم که حتما در یک فرصت مناسب غذا‌های آن‌ها و حتی شیرینی‌جات و نوشیدنی‌های آن‌ها را امتحان کنید.

 تهیه کردن آن‌ها در منزل سخت نیست و با مواد اولیه ساده و در دسترسی می‌توانید خود را به یک دسر یا وعده غذایی جذاب ژاپنی مهمان کنید.

مواد اولیه برای تهیه چیز کیک ژاپنی

چیز کیک ژاپنی، کیکی سبک با بافتی منسجم است که کاملا اسفنجی بوده و شاید کمی شما را در انتها غافلگیر کند. این چیز کیک یکی از دسر‌های خوشمزه و جذاب کشور ژاپن محسوب می‌شود که بی‌شباهت به چیز کیک‌های معمولی ما نیست.

فقط ممکن است کمی در مراحل آماده‌سازی آن شما را غافلگیر کند که البته در انتها شما با یک کیک کاملا طلایی و ترد و برشته روبه‌رو هستید که پاسخ تمام این غافلگیری‌ها خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا لیست مواد اولیه برای درست‌کردن چیز کیک ژاپنی را با هم مرور کنیم.

مراحل تهیه یک سامورایی طلایی

طرز تهیه کیک ژاپنی باشد، ایرانی باشد یا انگلیسی هیچ فرقی نمی‌کند. درهرحال مواد اولیه مانند آرد، شیر، شکر و تخم‌مرغ ثابت بوده و در ادامه این طعم‌دهنده‌ها هستند که می‌توانند محصول نهایی را به شکلی متفاوت ارائه کنند. نحوه درست‌کردن چیز کیک ژاپنی مانند کیک‌های ایرانی بوده و تفاوت چندانی ندارد. فقط ممکن است که از چند طعم‌دهنده متفاوت استفاده کنیم که در نهایت محصول نهایی ما را به شکلی دیگر ارائه می‌کنند. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک ژاپنی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و گام‌به‌گام با شما خواهیم بود.

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از درست‌کردن چیز کیک ژاپنی، پنیر ماسکارپونه را با شیر و کره درون یک ظرف بزرگ و مناسب بریزید و سپس ظرف را روی حرارت مستقیم بخار کتری قرار بدهید. این روش همان روش بن ماری است که به‌واسطه آن با بخار می‌توان کره، پنیر یا شکلات را به‌صورت غیرمستقیم آب و ذوب کرد.

مرحله‌ی دوم: بعد از آن با همزن برقی مواد پنیر را کاملا یکدست کنید. در گام بعد پنیر را از روی حرارت مستقیم برداشته، سپس پوست لیموترش را به همراه آب لیموترش و عصاره وانیل به آن‌ها اضافه کرده و خوب با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله‌ی سوم: در گام بعد زرده تخم‌مرغ را از سفیده آن جدا کرده و در ظرفی دیگر نگهداری کنید. سپس مواد پنیری را حاضر کرده و زرده را به آن اضافه کنید. از دور تند همزن برقی استفاده کنید تا مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله‌ی چهارم: بعد از آن نشاسته ذرت و آرد را در ظرفی جداگانه الک کنید. سه مرتبه باید آرد و نشاسته ذرت الک شوند.

مرحله‌ی پنجم: در گام بعدی مخلوط آرد را ۳ مرحله پشت‌سرهم الک کرده و طی سه مرحله نیز آن را به مواد پنیری اضافه کنید. دقت کنید که آرد نباید به‌یک‌باره و ناگهانی به مواد پنیری اضافه شود. باید آن را در سه مرحله منقطع و پشت‌سرهم به مواد پنیری خود اضافه کنید.

مرحله‌ی ششم: در ادامه با استفاده از یک لیسک تمام مواد را به‌صورت دورانی هم بزنید تا مایه کیک شما کاملا یکدست شود. بعد از آن که تمام مواد با هم یکدست شدند با استفاده از دور تند همزن مجدد مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله‌ی هفتم: حالا در ظرفی جداگانه سفیده تخم‌مرغ را با دور تند همزن برقی به‌خوبی هم بزنید تا پف کند. بعد از آن شکر را طی ۳ مرحله پشت‌سرهم به سفیده تخم‌مرغ اضافه کرده و مجددا این ترکیب را هم بزنید. سفیده تخم‌مرغ شما باید سفید ابری و کاملا پف‌کرده باشد، درست مانند کف شامپو! پس دقت کنید که در ترکیب با شکر پف خود را از دست ندهد.

مرحله‌ی هشتم: بعد از آن مواد پنیری ترکیب شده با آرد را مرحله‌به‌مرحله و به‌آرامی به سفیده تخم‌مرغ و شکر اضافه کنید.

مرحله‌ی نهم: در این مرحله مایه کیک شما آماده است. آن را به‌آرامی مخلوط کنید و مجددا دقت کنید که پف سفیده تخم‌مرغ شما از بین نرود؛ اما تمام مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. بعد از آن فر را روشن کرده و با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد اجازه دهید تا محیط فر به‌خوبی گرم شود.

مرحله‌ی دهم: در ادامه کف قالب موردنظر خود را چرب کنید و آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مایه کیک خود را درون این قالب ریخته و قالب را چند بار محکم روی سطح زمین یا میز کار آشپزخانه بکوبید.

مرحله‌ی یازدهم: در ادامه در یک ظرف بزرگ‌تر از قالب کیک، یک دستمال حوله‌ای قرار بدهید. در این مرحله قالب را روی دستمال حوله‌ای گذاشته و ظرف زیرین را با آب جوش پر کنید تا یک‌سوم قالب پوشانده شود.

مرحله‌ی دوازدهم: بعدازاین کار قالب را در طبقه وسطی فر قرار داده و اجازه بدهید تا ۳۰ دقیقه در فر پخته و طلایی شود. بعد از مدت‌زمان ۳۰ دقیقه درجه حرارت فر را از ۲۰۰ درجه به ۱۵۰ درجه کم کنید و مجددا اجازه بدهید تا چیز کیک شما در این دما نیز حرارت دیده و پخته شود.

مرحله‌ی سیزدهم: به عبارتی چیز کیک باید برای دو ۳۰ دقیقه در فر باشد. ۳۰ دقیقه اول با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و ۳۰ دقیقه دوم با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد. در ادامه بعد از گذشت مدت‌زمان ۳۰ دقیقه دوم، قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید تا کیک شما خنک شود.

مرحله‌ی چهاردهم: بعد از خنک شدن، چیز کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف موردنظر برای سرو قرار دهید. در نهایت چیز کیک شما به اندازه‌های دلخواه برش خورده و می‌توانید آن را با چای یا قهوه نوش جان کنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا با یک رسپی آسان و البته کاملا قابل‌درک نحوه درست‌کردن چیز کیک ژاپنی را برای شما شرح بدهیم. دقت کنید که تمام مراحل باید موبه‌مو درست و با درنظرگرفتن تمام نکات اجرا شوند. کیک‎‌ها در حالت کلی دسر‌هایی پرطرف‌دار هستند که حتی اگر وانیلی یا ساده هم باشند عاشقان پروپاقرص خود را دارند. دراین‌بین برخی از کیک‌ها نسبت به بقیه محبوبیت ویژه و خاصی دارند و آن هم صرفا به دلایل حضور و ترکیب با موادی است که این کیک‌ها را خوش‌طعم‌تر و لذیذ‌تر می‌کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار