gardeshban.ir

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور اعلام کرد که ۱۳۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری ۲۳۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها فعال است که در طرح نوروزی به کار گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۴۹۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
فعالیت بیش از ۳۵۰۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده‌های کشور/ آماده‌باش راهداری برای نوروز ۱۴۰۳


حمیدرضا شهرکی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ که با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و ... برگزار شد، گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۵۳ پایگاه راهداری در جاده‌های کشور فعال خواهد بود. وظیفه اصلی این ها راهداری است اما در شرایط اضطرار به امداد و اسکان مسافران هم اقدام می کنند.  همچنین علاوه بر پایگاه‌های راهداری تعداد هزار باب مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌ها وجود دارد که در زمان اضطرار امکان اسکان مسافران در این محل‌ها وجود دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: همچنین هشت هزار دستگاه ماشین سنگین و سبک و ۱۲ هزار نیروی انسانی در طرح نوروزی آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

شهرکی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۷۹ تردد شمار در جاده‌ها وجود دارد، گفت: بنرهای اطلاع‌رسانی اسکان در جاده‌ها باید در جاهای مناسبی نصب شود که راننده فرصت رویت و توقف را داشته باشد تا موجب تصادفات نشود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در نوروز امسال نظارت بر جاده ها و ثبت تخلفات به وسیله دوربین ها انجام می شود، گفت: ۱۳۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌ها داریم و ۲۳۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت هم فعال است، که تمام این تجهیزات برای ماموریت نوروز ۱۴۰۳ به کار گرفته خواهد شد. 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری همچنین از آسفالت ۱۱۷ هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: از پلیس درخواست می‌کنیم تا نظرات کارشناسی برای کاهش تصادفات در این راه‌ها را به ما ارائه دهد. چرا که تصادفات رخ داده در محورهای روستایی نیز یکی از چالش‌های ماست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار